Gå til innhold

Bygging: ASUS Rampage (ROG) X48 , HD 3870 X2 , Q9450 C2 QUAD 2.66G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Q9450... lyst til å klokke langt?

ASUS P5E3 Premium 500+fsb<-----right there

http://hardocp.com/article.html?art=MTQzNSw3LCw3MA==

Så.... nå har dere vel noe å tenke på

8x500= 4Ghz <--bedre arkitektur bedre catch ...med 1900+memory speed? yum yum

Q6600 kan gå å legge seg :yes:

http://www.vcore.dk/shop/ac-system-lian-1060p.html har denne<--- samt vannblokker til ram HDD cpu etc...

skal bli moro ja :D

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar

He he å få en E6300 stabil på 500+ fsb klarer veldig mange hovedkort,bare cpuen vil.Har et godt gammelt Abit IP35 Pro som booter greit på 560fsb med en E6400 uten noen form for mod.

Saken blir plutselig en annen med en firekjerne med fsb wall på 460-480MHz.Da hjelper det fint lite hvilket hk en har :p "Q6600 kan gå å legge seg",merkelig uttalelse synes jeg.

Mange Q6600 som går på 3.8-3.9GHz 24/7.Det blir fsb 475-488MHz på Q9450.Klarer du det som 24/7 klokk blir jeg imponert.

På slutten av dagen skal vi se hvilken cpu som legger seg først :p

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
hehe, men det er minimal forskjell fra Q6700 og Q6600, kun GHZ som er noe høyere...så ikke noe å juble mye for...

Høyere multipler, ergo kan en overklokke høyere før man treffer FSB-Wall'en.

hmm...har den det? altså multiplier på 10....

for en Q6600 har 9....

Lenke til kommentar
q6700 har 10 og etter jeg har lest er alle q6700 av go stepping

hmm...harru sett, er faktisk GO-stepping å..

Men, jeg har selv Q6600 Go, og den klokker ikke sååå veldig mye mer enn vanlig B3...Q6600

nåde 3.6 stabilt, og 4.2 ustabilt max...

mens jeg klarte 3.4 stabilt. og 3.7 (husker ikke helt), på b3..

Lenke til kommentar

vært hyggelig med tilbake melding om mushkin minne ,du har kjøpt har tittet på de selv.

det er vel flere kort som går til 1600+ hvis du klokker. menner noen har fått asus commando til 2200 så det er vel alle instillingene til minne som er største forskjelen?

Lenke til kommentar
vært hyggelig med tilbake melding om mushkin minne ,du har kjøpt har tittet på de selv.

det er vel flere kort som går til 1600+ hvis du klokker. menner noen har fått asus commando til 2200 så det er vel alle instillingene til minne som er største forskjelen?

Jeg har bestilt mushkin minne da det var på tilbud hos netshop.no, men har ikke fått prøvd det fordi jeg har ikke fått CPU enda.

Jeg har hørt en del positive meldinger om mushkin minne, men jeg er like spendt å se hvordan det klokker på Asus-kortet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder på å sette opp en pc og er veldig usikker på hva jeg skal ha.

Har egentlig bestemt meg for E8400 cpu og er veldig nærme et Asus Rampage Formula, X48 hk.

Men er litt usikker på skjermkort, det er så mange som sier at 8800 korta er så mye bedre enn hd3870x2...det er dette kortet jeg tenker på: PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3 evnt ha 2stk av dette.

men, nå kommer snart 9800 kortene snart også og da har jeg ikke muligheten til å kjøre disse i sli med dette hovedkortet. Det ser ut som om 9800 kortet ikke blir så voldsomt mye bedre enn 8800 i sli....nei nei, dette er ikke enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...