Lusken Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Forloøpig sikter jeg til Asus ROG, men har ikke bestemt meg helt. Fordi nå lanseres flere x48-kort i synsykt full fart. En ting er sikket, jeg skall ikke ha x38-brikkesettet. For meg valget står mellom X48 eller 790i-brikkesettet. 790i virker litt fjernt i fremtiden, men flere x48 lanseres i full fart nå. Jeg har litt tide fordi jeg venter jeg på Q9450 CPU. Det blir spenende å se hva dukker opp i markedet i nærmeste ukene. Dårlig nyheter .... Intel utsetter X48 :thumbdown: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå gitt. Om jeg skal velge Asus Maximus Formula X38 (som har fått endel pepper både for problemer med 4GB DDR2 oppsett, samt en passiv kjøleløsning som ofte er dårlig festet på hovedkortene). Eller om jeg skal vente til Mars, kanskje lengere tid før X48 kommer. Pepper synes jeg er litt feil ord å bruke, men før jeg kjøpte mitt maximus, sa alle at det var svært OC vennlig. OG det er det! Men det svikter litt, liiiitt, når det kommer til rambrikkene. Er vanskelig å overklokke på et asus maximus. Men x48, har ikke veldig mange forandringer iforhold til x38. den største er vell 1600 mhz busshastighet. Men det blir lenge til jeg bytter ut min Q6600 Go-Stepping.... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 skal du ha deg x48 kort pluss at du skal klokke.. da er det liten tvil om hvilket kort du skal velge. Foxconn Black Ops x48 kommer til å bli genialt.... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Dårlig nyheter .... Intel utsetter X48 :thumbdown: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå gitt. Om jeg skal velge Asus Maximus Formula X38 (som har fått endel pepper både for problemer med 4GB DDR2 oppsett, samt en passiv kjøleløsning som ofte er dårlig festet på hovedkortene). Eller om jeg skal vente til Mars, kanskje lengere tid før X48 kommer. Jeh har hørt om usettelsen av X48 ogå og gidder ikke å vente mer. Det er ingen garanti at den kommer i Mars heller, og jeg har bestemt meg for å bruke Asus Maximus Formula. Jeg ble så lai av venting at jeg har alereade bestilt dette kotet, nå er jeg KVITT dette problemet. Det er ikke noe garanti om Q9450 heller, dette blir bare forsinket ogå, da velger jeg E4800. jeg har undersøkt litt mer om kabenitt og fant at ANTEC P180 passer bedre. Jeg er fremdeles usikker på hva slags vifte er best å bruke på ThermalRight Ultra-120 eXtreme, noen meninger og erfaringer? Etter nåværende planer blir det : -ASUS Maximus Formula /X38 -- Bestilt -2 X 2GB Mushkin DDR2 REDLINE extreme Performance -- Bestilt -E8400 6MB 1333MHZ -- Bestilt -Asus 3870 X2 -ThermalRight Ultra-120 eXtreme -Samsung SpinPoint T166 500GB -Plextor DVD brenner -Corsair 750 watt -ANTEC P180 -Vista Ultimate 64 bit Endret 4. februar 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 tror du skal slite med å få tak i en E8400 nå, alle er tomme. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 tror du skal slite med å få tak i en E8400 nå, alle er tomme. Du har en poeng der. Men E4800 er relased og har vært i norske butikker alereade. Bla Digital Impuls solgte dette for flere dager i forrige uke, og jeg tror at flere vil få dette snart(håper jeg!!). Lagerstatuset hos Digital Impuls sier: Ubekreftet 04-02-2008 og det var idag jo. Da bør det komme imorgn(håper jeg) . Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 tror du skal slite med å få tak i en E8400 nå, alle er tomme. Du har en poeng der. Men E4800 er relased og har vært i norske butikker alereade. Bla Digital Impuls solgte dette for flere dager i forrige uke, og jeg tror at flere vil få dette snart(håper jeg!!). Lagerstatuset hos Digital Impuls sier: Ubekreftet 04-02-2008 og det var idag jo. Da bør det komme imorgn(håper jeg) . Hehe... Du som SKULLE ha x48 fordi det ko til å være såå mye bedre enn x38. Så ender det med at du velger x38 alikevel :!: Ser ut som det er vanskelig å få tak i e8400, selv om jeg fikk et eksemplar fra digitalimpuls på frædda Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 tror du skal slite med å få tak i en E8400 nå, alle er tomme. Du har en poeng der. Men E4800 er relased og har vært i norske butikker alereade. Bla Digital Impuls solgte dette for flere dager i forrige uke, og jeg tror at flere vil få dette snart(håper jeg!!). Lagerstatuset hos Digital Impuls sier: Ubekreftet 04-02-2008 og det var idag jo. Da bør det komme imorgn(håper jeg) . tror meg, de ikke i hvert fall ikke på digital impuls i morgen. snakket med sjefen der og han tippet tidlig mars. face.. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg som var så glad for x48, men måtte gi slipp på den fordi jeg ikke gidder å vente lenger. Jeg kommer nok til å bytte HK når x48 kommer på markedet. HK er ikke dyrt og det er alttid moro å ryve systemet. Jeg tror og håper at E4800 dukker opp snart. Fordi i motsetning til x48 og Q9450 som fremdeles surrer med relase, E4800 har blitt released. I verste fall går det å skaffe det fra utlandet også. Nå har jeg en HK, og I verste fall (kanskje beste fall) blir det en Qx9650 på meg. Endret 4. februar 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
ronsand Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Dårlig nyheter .... Intel utsetter X48 :thumbdown: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå gitt. Om jeg skal velge Asus Maximus Formula X38 (som har fått endel pepper både for problemer med 4GB DDR2 oppsett, samt en passiv kjøleløsning som ofte er dårlig festet på hovedkortene). Eller om jeg skal vente til Mars, kanskje lengere tid før X48 kommer. Jeh har hørt om usettelsen av X48 ogå og gidder ikke å vente mer. Det er ingen garanti at den kommer i Mars heller, og jeg har bestemt meg for å bruke Asus Maximus Formula. Jeg ble så lai av venting at jeg har alereade bestilt dette kotet, nå er jeg KVITT dette problemet. Det er ikke noe garanti om Q9450 heller, dette blir bare forsinket ogå, da velger jeg E4800. jeg har undersøkt litt mer om kabenitt og fant at ANTEC P180 passer bedre. Jeg er fremdeles usikker på hva slags vifte er best å bruke på ThermalRight Ultra-120 eXtreme, noen meninger og erfaringer? Etter nåværende planer blir det : -ASUS Maximus Formula /X38 -- Bestilt -2 X 2GB Mushkin DDR2 REDLINE extreme Performance -- Bestilt -E8400 6MB 1333MHZ -- Bestilt -Asus 3870 X2 -ThermalRight Ultra-120 eXtreme -Samsung SpinPoint T166 500GB -Plextor DVD brenner -Corsair 750 watt -ANTEC P180 -Vista Ultimate 64 bit Gjentar bare det jeg skrev i min post på side 2 i denne tråden: Anbefaler 1x eller 2x Scythe S-FLEX 1200rpm vife på TRUE'en. Disse er svært stillegående og flytter godt med luft (selv når man får en del mottrykk som på en cpu-kjøler). http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...77;c:36231;r:pg Du kan til og med vurdere Scythe S-FLEX 1600rpm ved bruk av vifteregulering (mobo eller eller eget) http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...8;c:100330;r:pg Sistnevnte vil flytte store mengder luft når det trengs og være stille ellers (forutsetter vifteregulering). Du kan også lese mer utdypende om disse og andre vifter på Silentpcreview: http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html Noctura viftene har noe dårlige mottrykksegenskaper, men er derrimot utmerkede i bruk som kabinett vifter. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg som var så glad for x48, men måtte gi slipp på den fordi jeg ikke gidder å vente lenger. Jeg kommer nok til å bytte HK når x48 kommer på markedet. HK er ikke dyrt og det er alttid moro å ryve systemet. Jeg tror og håper at E4800 dukker opp snart. Fordi i motsetning til x48 og Q9450 som fremdeles surrer med relase, E4800 har blitt released. I verste fall går det å skaffe det fra utlandet også. Nå har jeg en HK, og I verste fall (kanskje beste fall) blir det en Qx9650 på meg. Hehe, "nå har jeg en hk"...haha.."EN"....et kanskje.... Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Dårlig nyheter .... Intel utsetter X48 :thumbdown: Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå gitt. Om jeg skal velge Asus Maximus Formula X38 (som har fått endel pepper både for problemer med 4GB DDR2 oppsett, samt en passiv kjøleløsning som ofte er dårlig festet på hovedkortene). Eller om jeg skal vente til Mars, kanskje lengere tid før X48 kommer. Jeh har hørt om usettelsen av X48 ogå og gidder ikke å vente mer. Det er ingen garanti at den kommer i Mars heller, og jeg har bestemt meg for å bruke Asus Maximus Formula. Jeg ble så lai av venting at jeg har alereade bestilt dette kotet, nå er jeg KVITT dette problemet. Det er ikke noe garanti om Q9450 heller, dette blir bare forsinket ogå, da velger jeg E4800. jeg har undersøkt litt mer om kabenitt og fant at ANTEC P180 passer bedre. Jeg er fremdeles usikker på hva slags vifte er best å bruke på ThermalRight Ultra-120 eXtreme, noen meninger og erfaringer? Etter nåværende planer blir det : -ASUS Maximus Formula /X38 -- Bestilt -2 X 2GB Mushkin DDR2 REDLINE extreme Performance -- Bestilt -E8400 6MB 1333MHZ -- Bestilt -Asus 3870 X2 -ThermalRight Ultra-120 eXtreme -Samsung SpinPoint T166 500GB -Plextor DVD brenner -Corsair 750 watt -ANTEC P180 -Vista Ultimate 64 bit Gjentar bare det jeg skrev i min post på side 2 i denne tråden: Anbefaler 1x eller 2x Scythe S-FLEX 1200rpm vife på TRUE'en. Disse er svært stillegående og flytter godt med luft (selv når man får en del mottrykk som på en cpu-kjøler). http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...77;c:36231;r:pg Du kan til og med vurdere Scythe S-FLEX 1600rpm ved bruk av vifteregulering (mobo eller eller eget) http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...8;c:100330;r:pg Sistnevnte vil flytte store mengder luft når det trengs og være stille ellers (forutsetter vifteregulering). Du kan også lese mer utdypende om disse og andre vifter på Silentpcreview: http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html Noctura viftene har noe dårlige mottrykksegenskaper, men er derrimot utmerkede i bruk som kabinett vifter. Jeg vill heller si middelmådig mottrykksegenskaper.....hadde 2 slike i mitt elendige Lian Li kabinett, og de var fine å ha, men flyttet utrolig lite luft. LES hw.no's test av 12 cm vifter, det er mange som juger om db og luftmengden den flytter, SilentX. Hw sa at folk ikke skulle gå for vifter under 1600 rpm.....jeg ville heller gått for 2 stk papst vifter, 70 cfum, 19 db (eller noe sånt).... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Gjentar bare det jeg skrev i min post på side 2 i denne tråden: Anbefaler 1x eller 2x Scythe S-FLEX 1200rpm vife på TRUE'en. Disse er svært stillegående og flytter godt med luft (selv når man får en del mottrykk som på en cpu-kjøler). http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...77;c:36231;r:pg Du kan til og med vurdere Scythe S-FLEX 1600rpm ved bruk av vifteregulering (mobo eller eller eget) http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...8;c:100330;r:pg Sistnevnte vil flytte store mengder luft når det trengs og være stille ellers (forutsetter vifteregulering). Du kan også lese mer utdypende om disse og andre vifter på Silentpcreview: http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html Noctura viftene har noe dårlige mottrykksegenskaper, men er derrimot utmerkede i bruk som kabinett vifter. Du har nok rett der ja, går selv for 1600rpm varianten til scythe for vannkjølingen min. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Noctua NF-S12-1200 er en super cpu kjøler veldig stille og kjøler veldig godt. og 800/1200 viftene er gode kabinett vifter. Fylte opp mitt CM Cosmos med akkurat disse Men nå er jo Cosmos kabinettet fint å ha vannkjøling i med egne inn/out hull for tubes. Det er også delvis dårlig airflow i Cosmos kabinettet om man ikke går for kraftigere vifter (=mere dB) Ikke et SLi/crossfire kabinett out of the boks, det er helt klart, men jevenhårrå for et perfekt layout og design. for PSU kan jeg anbefale Zalman ZM850-HP. 850W selv om prisen er litt stiv 1400kr og oppover, er den værd pengene Endret 5. februar 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) skal du ha deg x48 kort pluss at du skal klokke.. da er det liten tvil om hvilket kort du skal velge. Foxconn Black Ops x48 kommer til å bli genialt.... Stemmer, ser virkelig frem til dette kortet, bare se hvor godt Mars er. X38 skal vell også være enda bedre til quad også. Sitter forøvrig på ett X38A kort nå, var ganske dårlig til overklokking med standard bios, men ved oppdatering til beta-bios gikk maks FSB på dual core fra 443FSB til 513FSB, ganske grei ytelsesforbedring spør du meg. Men det skal jo sies at quantum-serien blir noe for seg selv, og black ops kommer nok til å bli det beste overklokkingskortet. Det er jo ikke alle kort som blir bundlet med tørris/LN2-rør til NB heller Endret 5. februar 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 skal du ha deg x48 kort pluss at du skal klokke.. da er det liten tvil om hvilket kort du skal velge. Foxconn Black Ops x48 kommer til å bli genialt.... Stemmer, ser virkelig frem til dette kortet, bare se hvor godt Mars er. X38 skal vell også være enda bedre til quad også. Sitter forøvrig på ett X38A kort nå, var ganske dårlig til overklokking med standard bios, men ved oppdatering til beta-bios gikk maks FSB på dual core fra 443FSB til 513FSB, ganske grei ytelsesforbedring spør du meg. Men det skal jo sies at quantum-serien blir noe for seg selv, og black ops kommer nok til å bli det beste overklokkingskortet. Det er jo ikke alle kort som blir bundlet med tørris/LN2-rør til NB heller kan se ut som jeg får kortet i nærmeste fremtid, blir gøy å sjekke det ut. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 kan se ut som jeg får kortet i nærmeste fremtid, blir gøy å sjekke det ut. NICE! Håper du har lov til å komme med noen resultater (om ikke annet pr PM ) Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 el-corazon..tøft navn, og tøft band... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 kan se ut som jeg får kortet i nærmeste fremtid, blir gøy å sjekke det ut. NICE! Håper du har lov til å komme med noen resultater (om ikke annet pr PM ) får se hva det blir til, litt uvisst om man kan legge ut resultater enda... skal i hvert fall kose meg med kortet ulempen og fordelen: ddr3 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Status Update: Forsinkelsene er ikke moro, men det har ført til at jeg har fått mer tid for justering av komponetene. Nå har jeg undersøkt liit nærmere og fant ny PSU, GPU og gikk tilbake til den gamle kabinetten. Jeg var liit usikke på hviken 3870 x2 å bruke, men nå har jeg funnet en med 4 dvi-porter fra Asus, dette har bra kjøling ogå, og ser veldig lovede ut. Jeg fant veldig bra omtale om OCZ Silencer 750 Quad, og velger dette heller. Den er kraftig nok for CrossfireX og jeg kan eventuelt tilføye en GPU senere. Etter nåværende planer blir det : -ASUS Maximus Formula /X38 -- Bestilt -2 X 2GB Mushkin DDR2 REDLINE extreme Performance -- Bestilt -E8400 6MB 1333MHZ -- Bestilt -Asus HD3870X2 4xDVI (EAH3870X2/G/3DHTI/1G) -ThermalRight Ultra-120 eXtreme -Samsung SpinPoint T166 500GB -Plextor DVD brenner -OCZ Silencer 750 Quad -ANTEC Nine Hundred -Vista Ultimate 64 bit Endret 6. februar 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ja,nå begynner det å ligne noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå