Gå til innhold

hvor mye ytelse taper jeg ved å kjøre rammen på under sync mode hastighet?

amelbye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om ikke ram`en klarer å ta imot den mengden som cpu gir den, så vil du vel tape tilsvarende i ytelse om jeg ikke tar helt feil

så si at jeg kjører minne/fsb i et 2:3 forhold, så taper jeg 1/3 av systemets totale ytelse?

det er i såfall veldig irriterende. CPUen min er god for minst 3.5GHz, men det betyr en FSB på over 2000, noe ramen ikke klarer å henge med på. (CPU er en E6300)

Lenke til kommentar
Om ikke ram`en klarer å ta imot den mengden som cpu gir den, så vil du vel tape tilsvarende i ytelse om jeg ikke tar helt feil

så si at jeg kjører minne/fsb i et 2:3 forhold, så taper jeg 1/3 av systemets totale ytelse?

det er i såfall veldig irriterende. CPUen min er god for minst 3.5GHz, men det betyr en FSB på over 2000, noe ramen ikke klarer å henge med på. (CPU er en E6300)

I teorien blir det værtfall slik om det blir helt det samme i praksis tør jeg ikke si for sikkert...

Hvilken ram har du da, hva er multiplier på den cpuen? Ikke veldig dyrt for ram da;)

Lenke til kommentar

jeg har corsair twin xms cl4 ram. mener det er enten proMOS eller Elpida chips på dem.

Jeg bør egentlig ha ram som klarer minst 1066MHz... CPUen har 7x multiplier.

Finnes det noe rimelig 800MHz ram som garantert klarer dette?

Lenke til kommentar
jeg har corsair twin xms cl4 ram. mener det er enten proMOS eller Elpida chips på dem.

Vil anbefale Crusical Balistix 6400, klokka mine til 1000Mhz stabilt 5,5,5,18 (Burde kanskje ha 5.5.5.15?)

Lenke til kommentar

Vil anbefale Crusical Balistix 6400, klokka mine til 1000Mhz stabilt 5,5,5,18 (Burde kanskje ha 5.5.5.15?)

hvor mye måtte du øke spenningen for å oppnå dette?

Lenke til kommentar

hvor mye måtte du øke spenningen for å oppnå dette?

Kjører mine på 2.1 har tenkt å sette dem ned til 1066MHz 5.5.5.15 2Volt om det går... vi får se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...