Gå til innhold

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har latt den "fake" downloaderen stå på bare for moro skyld. sitter med ca 230KB/sec nå. Lastet ned 10%. Blir morsomt å se om jeg får ned hele og om den evt kommer til å funke eller om jeg må laste ned på nytt når de legger det ut igjen.. :p Tar det ikke så tungt. Har jo 10mbit linje, så det gjør ikke så mye om jeg må laste ned på ny.[/quote
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Demografi

Cuba's befolkningsutvikling i tusener (1961-2003)

Cuba's befolkningsutvikling i tusener (1961-2003)

 

Cuba er et multietnisk samfunn med en befolkning av opprinnelig spansk og afrikansk avstamning. Det er også en liten kinesisk gruppering.

 

[rediger] Religion

 

Den største organiserte religion er den romersk-katolske kirke (85 %), samt en rekke afro-cubanske religioner. Blant disse er Santeria - en cubansk variant av Yoruba-religionen i Vest-Afrika - den mest sentrale. Det er også mindre befolkningsgrupper av protestanter og jøder. Offisielt har Cuba vært en ateistisk stat etter at 26. juli-bevegelsen kom til makten, men de religiøse restriksjoner er blitt færre siden 1991.

 

Etter at pave Johannes Paul II besøkte Cuba i 1998 ble 1. juledag (25. desember) gjort til offentlig fri- og helligdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...