Gå til innhold

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

//BEGIN CODE

#include <SoftwareSerial.h>

#define servoPin 4 // control pin for servo motor (White or yellow wire of servo)

#define minPulse 500 // minimum servo position (Open position)

#define maxPulse 2200 // maximum servo position (Closed position)

#define rxPin 8 // SOUT pin of RFID module

#define txPin 9

#define enable 2 // /ENABLE pin of RFID module

#define LED1 13 // LED output pin

#define LED2 12 // other LED output pin for two-way LED (yellow)

#define switchPin 7

boolean open = true; // default start up is to assume the lock is open

int val = 0;

char code[10];

int bytesread = 0;

int pulse, switchVal;

char tag1[11] = "0800335036"; // this is size 11 because it is a NULL terminating string

char tag2[11] = "0800330A99";

char tag3[11] = "0F03028B4F";

void LEDControl(int state){

switch (state){

case 1:

digitalWrite(LED1,HIGH);

digitalWrite(LED2,LOW);

break;

case 2:

digitalWrite(LED2,HIGH);

digitalWrite(LED1,LOW);

break;

case 3:

for(int y=0;y<5;y++){

digitalWrite(LED1,HIGH);

digitalWrite(LED2,LOW);

delay(250);

digitalWrite(LED2,HIGH);

digitalWrite(LED1,LOW);

delay(250);

}

}

}

boolean checkTag(char *tag){

for (int x=0;x<10;x++){

if( tag[x] != code[x]){

return false;

}

}

return true;

}

boolean findGoodTag(){

if (checkTag(tag1)){ return true;}

else if (checkTag(tag2)){ return true;}

else if (checkTag(tag3)){ return true;}

// Add more lines right here like the one above if you have more tags

else{

Serial.print("Bad tag: ");

Serial.println(code);

LEDControl(3);

return false;

}

}

void moveServo(){

if (open){

pulse = minPulse;

open = false;

LEDControl(1);

}

else if (!open){

pulse = maxPulse;

open = true;

LEDControl(2);

}

for (int x =1;x<150;x++){

delay (10); // don't know why this works, but it does

digitalWrite(servoPin, HIGH); // start the pulse

delayMicroseconds(pulse); // pulse width

digitalWrite(servoPin, LOW); // stop the pulse

}

}

void setup() {

pinMode(servoPin, OUTPUT); // Set servo pin as an output pin

pinMode(LED1,OUTPUT); // Set LED pin as output

pinMode(LED2,OUTPUT); // Set LED pin as output

Serial.begin(9600);

Serial.println("Begin");

pinMode(enable,OUTPUT); // Set digital pin 2 as OUTPUT to connect it to the RFID /ENABLE pin

digitalWrite(enable, LOW); // Activate the RFID reader

pinMode(switchPin, INPUT);

}

void loop() {

SoftwareSerial RFID = SoftwareSerial(rxPin,txPin);

RFID.begin(2400);

switchVal = digitalRead(switchPin);

if((val = RFID.read()) == 10)

{ // check for header

if(switchVal == HIGH){

Serial.println("Button");

moveServo();

}

bytesread = 0;

while(bytesread<10)

{ // read 10 digit code

val = RFID.read();

if((val == 10)||(val == 13))

{ // if header or stop bytes before the 10 digit reading

break; // stop reading

}

code[bytesread] = val; // add the digit

bytesread++; // ready to read next digit

}

if((bytesread == 10) && (findGoodTag()))

{ // if 10 digit read is complete

digitalWrite(enable, HIGH); // dectivate the RFID reader

moveServo();

delay(500);

digitalWrite(enable, LOW); // Activate the RFID reader

}

}

}

(Arduino kode for en RFID dør åpner)

Lenke til kommentar

CypheroN

I dag, 23:11

Innlegg #2

Bruker

Gruppe: Medlemmer

Ble medlem: 05/02-2007

Medlem nr.: 121390

--- Si din mening her ---

--------------------

Don't be so gloomy. After all it's not that awful. Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.

??

Lenke til kommentar

Telle sauer

En bonde passa den digre saueflokken sin, mens den gikk spredt utover på beitet. Da dukker det plutselig opp en tøff ny BMW 5-serie på veien nedenfor. En fyr i Broni-dress og Gucci-sko, med Ray Ban solbriller og et YSL-slips stikker hodet ut av bilvinduet og roper til bonden:

- Hvis jeg kan si nøyaktig antall sauer du har gående på beitet her, får jeg ta med meg en av sauene dine da? Bonden ser på fyren - for en jypling! Og han ser på den godt spredte saueflokken, og svarer:

- Ja, det er greit for meg!

Fyren kjører BMW'n inntil kanten, åpner en Dell notebook på panseret, kopler siste skrik i Nokia mobil til og surfer til ei NASA-side på internett og kaller opp et GPS-satelitt-navigasjonssystem, henter den eksakte posisjonen deres i terrenget og mater den inn til en annen NASA-satelitt som skanner beiteområdet med ultrahøy-oppløsningskamera. Så åpner han det digitale bildet i Adobe Photoshop og eksporterer det til et nettsted: Image Processing Facility i Hamburg. I løpet av sekunder får han en e-post i retur på en Palm Pilot - der det står "picture prosessed and data stored". Så logger han inn på en MS-SQL database via ODBC og kopler opp et Excel regneark med flere hundre avanserte formler. Etterpå laster han alle dataene ned gjennom e-posten til en Xircom og på et øyeblikk får han respons. Til sist skriver han ut en fire fargers, 150-siders rapport på sin hitech-miniatyr HP Colour LaserJet og kaster et blikk på den siste sida:

- Du har nøyaktig 1586 dyr, sier han.

- Det stemmer det, så det er greit at du tar med deg en sau, sier bonden.

Så ser han på mens typen velger ett av dyra, og bykser og kaver med å få det ned i bagasjerommet på BMW'n. Så sier han:

- Du, hvis jeg kan si nøyaktig hva du jobber med - gir du meg tilbake den sauen da?

Den unge fyren tygger litt på det, men sier:

- Ok, ja hvorfor ikke?

- Du er konsulent, sier bonden.

- Jøss, det stemmer - hvordan kunne du gjette det?

- Det er ikke gjetting! Du kom her uten at noen hadde tilkalt deg, så skulle du ha betalt for et svar jeg kunne fra før, til og med på et spørsmål jeg aldri har stilt! Dessuten har du null og niks peiling på noe som helst i denne bransjen! Så da er du kanskje så snill og lukke opp bagasjelokket og gi meg igjen bikkja mi?

Lenke til kommentar

Telle sauer

En bonde passa den digre saueflokken sin, mens den gikk spredt utover på beitet. Da dukker det plutselig opp en tøff ny BMW 5-serie på veien nedenfor. En fyr i Broni-dress og Gucci-sko, med Ray Ban solbriller og et YSL-slips stikker hodet ut av bilvinduet og roper til bonden:

- Hvis jeg kan si nøyaktig antall sauer du har gående på beitet her, får jeg ta med meg en av sauene dine da? Bonden ser på fyren - for en jypling! Og han ser på den godt spredte saueflokken, og svarer:

- Ja, det er greit for meg!

Fyren kjører BMW'n inntil kanten, åpner en Dell notebook på panseret, kopler siste skrik i Nokia mobil til og surfer til ei NASA-side på internett og kaller opp et GPS-satelitt-navigasjonssystem, henter den eksakte posisjonen deres i terrenget og mater den inn til en annen NASA-satelitt som skanner beiteområdet med ultrahøy-oppløsningskamera. Så åpner han det digitale bildet i Adobe Photoshop og eksporterer det til et nettsted: Image Processing Facility i Hamburg. I løpet av sekunder får han en e-post i retur på en Palm Pilot - der det står "picture prosessed and data stored". Så logger han inn på en MS-SQL database via ODBC og kopler opp et Excel regneark med flere hundre avanserte formler. Etterpå laster han alle dataene ned gjennom e-posten til en Xircom og på et øyeblikk får han respons. Til sist skriver han ut en fire fargers, 150-siders rapport på sin hitech-miniatyr HP Colour LaserJet og kaster et blikk på den siste sida:

- Du har nøyaktig 1586 dyr, sier han.

- Det stemmer det, så det er greit at du tar med deg en sau, sier bonden.

Så ser han på mens typen velger ett av dyra, og bykser og kaver med å få det ned i bagasjerommet på BMW'n. Så sier han:

- Du, hvis jeg kan si nøyaktig hva du jobber med - gir du meg tilbake den sauen da?

Den unge fyren tygger litt på det, men sier:

- Ok, ja hvorfor ikke?

- Du er konsulent, sier bonden.

- Jøss, det stemmer - hvordan kunne du gjette det?

- Det er ikke gjetting! Du kom her uten at noen hadde tilkalt deg, så skulle du ha betalt for et svar jeg kunne fra før, til og med på et spørsmål jeg aldri har stilt! Dessuten har du null og niks peiling på noe som helst i denne bransjen! Så da er du kanskje så snill og lukke opp bagasjelokket og gi meg igjen bikkja mi?

HAHAHAHAHAHAHAH :rofl:

min ctrl+v:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40134045

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...