Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?


Anbefalte innlegg

lol lollol lol

lol lol lol lol

lol lol lol lol

lol lol lol lol

lol lollol lol

lollollol lollollol

 

msn xD ventea på att C&C sku bli ferdig å update xD

 

edit: fakk lange mellomromm blir fjerna... men det står lol med lol xD hvis dere skjønner xD

 

vell zhyl0 i og med att jeg kikka kjapt igjennom den før jeg posta den å kan ikke huske å ha sett noe ip eller passord der så ville jeg antagelig sakt morroklumpen ;) men hvis ikke jeg hadde skumma igjennom hadde jeg sagt hvorfor gadd du å lese igjennom og wtf?! hva gjør det der?! xD

Endret av aardwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Loven har litt slingringsmon da så det er nok ikke store problemet.

Jeg trodde det å bli 16 år var det at en hadde lov til å skru på lyset når en holdt på :wee:

Lys ftw!

Var sammen med ei som nektet å gjøre noe som helst med lyset på. Det var ingen suksess. Man vil jo gjerne se den man holder på med. (Jeg vil ihvertfall det)

hvor stygg var hun egentlig? :p

Lenke til kommentar

Graphics mode 640,480

Load map 128

Open map Viewport 1,0,0,0 to 640,480

Load images 128

 

int objNmb=map object count

int mapX=0,mapY=0,mapXX=0,mapYY=0,charX=320,charY=240

int pX[objNmb],pY[objNmb],n,tile,objType

 

for n=0 to objNmb-1

pX[n]=map Object X (n)*25

pY[n]=map Object Y (n)*25

next n

 

while not (mouse button)

 

'Scrolling ***************************************************************

'move the viewport position ( only the variables representing the viewport )

if right then mapXX=mapXX+10

if left then mapXX=mapXX-10

if down then mapYY=mapYY+10

if up then mapYY=mapYY-10

 

'set an inbounds value

mapX=mapXX

mapY=mapYY

 

if mapX <> if mapY <> if mapX>map width()*25-640 then mapX = map width ()*25-640

if mapY>map height()*25-480 then mapY = map height ()*25-480

 

'Objects***************************************************************

 

' A code to do for each object

for n=0 to objNmb-1

 

' Get the object type

objtype=map object type (n)

 

'React with the object type; here, the reaction is showing a different image

if objType=0

sprite n+2,Px[n]-mapX,Py[n]-mapY,0

end if

if objType=1

sprite n+2,Px[n]-mapX,Py[n]-mapY,1

end if

if objType=2

sprite n+2,Px[n]-mapX,Py[n]-mapY,2

end if

 

'Get the tile the object is on

tile = map tile ( pX[n] / 25 , pY[n] / 25 , 0)

 

'React with the tile the object is on ( you do not need to specify an action for each possibility of tile )

if tile = 6 or tile = 7 or tile = 8 or tile = 9

set sprite color n+2,red

else

set sprite color off n+2

end if

 

next n

 

'Main character********************************************************

 

' Get the tile the main character's on

tile = map tile ( (charX+mapXX) /25 , ( charY+mapYY) /25,0 )

 

' React with the tile the main character's on

if tile = 6 or tile = 7 or tile = 8 or tile = 9

set sprite color 2,red

else

set sprite color off 2

end if

 

 

' Show the main character

sprite 2,charX-(mapX-mapXX),charY-(mapY-mapYY),0

 

' Move the viewport

set viewport offset 1, mapX, mapY

 

' Draw the image

draw frame

 

wend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...