Gå til innhold

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PAU: Er du god til å lyge?

 

HB: Hva mener du?

 

PAU: La oss teste det ut med en lek. Jeg spør deg 4 spørsmål og du skal ganske enkelt bare lyge på hvert eneste svar. Hvis du ikke greier å lyge så taper du. Taper du så må du kjøpe en øl til meg, vinner du kjøper jeg en øl til deg. Greit?

 

HB: Fyr løs smile.gif

 

PAU: Hvilke farge er det på sofaen?

 

HB: Hvit (hvis det er svart)

 

PAU: Hva er navnet på utestedet vi er på?

 

HB: feilt navn på utested

 

PAU: Hvilke farge er det på bordet?, eller vent spurte jeg om det først?

 

HB: Nei

 

PAU: oiii.. der vant jeg, har du spilt dette spillet før?

 

HB: Nei, (fniser)

 

PAU: oiii.. der vant jeg igjen, 4 spørsmål og du skylder meg en øl wink.gif

 

Ojj, den var litt lang :p

Lenke til kommentar

Det er ganske mye tekst saa jeg legger den i en spoiler:

 

 

 

Nyheten om Michael Jacksons død viser hvor sårbart internett er. Like etter at nyheten ble kjent var det flere nettsteder som ble trege eller at de var utilgjengelige.

 

Nettsiden til den amerkanske nyhetsstasjonen CNN opplevde firedobling i antall besøk i løpet av den første timen etter at nyheten ble kjent.

 

Søkemotoren Google opplevde også voldsom økning i bruk av søkeord som er tilknyttet popidolet. Pågangen ble såpass intens at søkegiganten fikk en mistanke om at det dreide seg om et angrep.

 

Også mikrobloggtjenesten Twitter opplevde voldsom pågang, og ble i perioder utilgjengelig.

Den delen av leksikonet Wikipedia som omhandlet Jackson ble redigert 500 ganger i løpet av det første døgnet, og leksikonet ble i perioder nede.

 

Avisen Los Angeles Times, som var den første som bekreftet dødsfallet, hadde 2,3 millioner sidevisninger i løpet av én time like etter kunngjøringen og var nede i en periode. Dette er flere visninger enn mange aviser har per måned.

 

Riktignok var det sladderavisen TMZ som først offentliggjorde nyheten, men på grunn av sitt frynsete rykte var det mange som ikke trodde på denne saken.

 

Lynmeldingstjenesten til AOL, AIM, opplevde nedetid i 40 minutter, noe som skal være svært uvanlig.

AOL gikk ut med følgende uttalelse om hendelsen:

 

"Today was a seminal moment in Internet history. We've never seen anything like it in terms of scope or depth".

 

Regina Lewis, rådgiver for AOL, mener hendelsen kan bli historisk på grunn av den ekstreme store interessen. "Alle" ville følge med på saken og dele sine meninger med andre nettbrukere.

Riktignok påpeker Lewis at hendelsen ikke er unik for denne typen nyheter, det vil si et dødsfall av en kjendis vil alltid vekke interesse, men den økende bruken av sosiale nettsteder bidrar til å intensivere omfanget.

 

Saken viser at enkelthendelser, dersom disse er engasjerende for en større del av verdens befolkning, kan gjøre nettet ustabilt.

 

 

 

 

KILDE: Hardware.no

Endret av adrianpip2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...