TheDarkSycamore - SCM Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Kvittering for betaling til SONY INTERACTIVE ENTERTAINMENT NETWORK EUROPE LIMITED Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 23. mars 2021 Del Skrevet 23. mars 2021 how many days does the Persian calendar have Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 TheDarkSeeds-SCM Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 Her kommer Bergen Her kommer Bergen igjen Opp med humøret, min venn For vi e fra byen som tross paraplyen Har solskinn og sommer i fleng (For ser du) Alt sammen har vi tatt med Dagen skal bli en suksess La oss vise hver mann At vi vil og vi kan Skape liv og humør Og gi dagen kulør (og hei og diditt, og hei og diditt, og hei!) Nei, det ligner ingen bergensgutt å være mutt Å være mutt, åh nei, åh nei Nei, det ligner ingen bergensgutt å være mutt Å være mutt, åh nei I medgang, motgang, oppgang, nedgang, gjennomgang Der synger vi vår sang igjen Nei, det ligner ingen bergensgutt å være mutt Å være mutt, åh nei Byen ‘e Bergen Byen é Bergen, og laget é Brann Stedet é Stadion, og syng alle mann: Heia Brann, Brann, Brann, Heia Brann! Gullet ska hem Fra Nymark til Laksevåg Fra Nordnes til Loddefjord Torg Hele Bergen vet at gullet ska hem Gullet ska hem Gullet ska heeeeeem Hem til Bergen Gullet skal hem Eg e født i Bergen Eg e født i Bergen, som du sikkert ser. Og hver gang eg tar på meg Brann-drakten, så klikkar det for meg. At vi hater Engen og Rosenborg, det ska’kkje eg skjule for deg. Men når vi banker bønder på Staddaen, då tilhører verden meg. Vi ‘e Berømte Brann Vi e berømte Brann fra Bergen, vi vinner serien i år. Ja visst faen gjør vi det, som i 1963. Mens vi ler av alle bønder i vårt land. Dø for Brann Dø for Brann, alle mann. Blod e tjukkare enn vann. Selv om vi rykker ned, gir vi alt for Brann for det. Så kom igjen Så kom igjen. (klapp klapp) Så kom igjen. (klapp klapp) Så kom igjen vårt SK Brann. Vi må kjempe for å vinne. Så kom igjen vårt SK Brann. (Klapp klapp) Hater Lillestrøm SK Hater Lillestrøm SK, hater Viking og VIF, Hater Rosenborg Ballklubb, men Sportsklubben Brann elsker vi. Brann fra Bergen For vi e Brann i fra Bergen – ingen kødder med oss Oslo og Trondheim – Hele Norge e Boss Laaaaaaalaaaaalaaala! Lalalalalalalalala BERGEN Lalalalalalalalala BERGEN Det går et sus – Melodi: Mrs Robinson Det går ett sus over Stadion Stemningen e stor på Store Stå -åå-ååå Så kom igjen – lagets 12 mann Vi skal koke her i 1OO år – åå-ååå (x2) Lalalala, lalalalalaaaaa – Bergen By! Lalalala, lalalalalaaaaa – Stolt og kry! (x2) Følg på Følg på – Følg på – Følg på Republikken vil alltid bestå Det e Norge mot oss og vi e klar for å sloss For republikken vil alltid bestååÅÅåå Nordens Paradis Du kan rolig reise rundt i Norges land Du kan bade deg i sol på Zulu strand Niagarafossen, London og Paris Ka e det mot Bergen? Nordens Paradis! Niagarafossen, London og Paris! Ka e det mot Bergen, Nordens paradis? Sportsklubben Brann – Melodi: Achy Breaky Heart Sportsklubben Brann – SK SK Brann! No e byen klar for fest! Bergen e på gang! Pyro, Flagg og Sang! Vi ska vise Norge ka vi kan! Tjuagutter Tjuagutter – Fra fotballrepublikken Vi ekje fra Norge Vi e i fra Beeergeen Vestlandets konger Vi e Vestlandets konger – Vi e Brann Vi e Vestlandets konger – Vi e Brann Vi e stolte alle mann Av vårt kjære SK Brann Vi e vestlandets konger vi e Brann ‘E du dom eller? B-R-A-Dobbel N! B-R-A-Dobbel N! B-R-A-Dobbel N! SKB! Det er laget vi har i vårt hjerte! ‘E du dom eller? Det ‘e kun et lag som teller! ‘E du dom eller? SK Brann Vi ‘e di beste! Det ‘e kun et lag som teller! ‘E du dom eller? B-R-A-Dobbel N! B-R-A-Dobbel N! B-R-A-Dobbel N! SK Brann gutt Melodi: Bauekorpsgutten Eg har gått på stadion helt fra eg var bare en snåttagutt Der har eg sett fotball sett laget briljeret, de vinner jo kampen tilslutt Men tapene kom, og eg måtte jo då komme meg skuffet hjem. Eg bante på det: dokkar skal nok få se at eg ska komme engang igjen. Stol på det, stol på det, for eg e en SK Brann gutt. De kan nok begynne te gje meg på trynet men eg skal nok greie å slå de tilslutt Stol på det, stol på det, for eg e en SK Brann gutt Heia Brann Heia Brann, Heia Brann Blod e tjukkere enn vann. Heia Brann Helt fra Kniksen til Paldan Har mitt hjerte stått i Brann Heia Brann, Heia Brann Kom og syng med alle mann, Heia Brann Vi e lagets tolvte mann våre hjerter står i Brann Fotballen e rund Eg la skylden på Tom Lund Eg va heispassasjer Det gikk opp, det gikk ne men eg tvilte’kkje et sekund For eg e ekte Brannsupporter Eg kjemper helt til fløyten går for kem står imot når presset blir for stort? Den 12.mann på Store Stå Det ‘e på tide no No har vi hvilt på gamle laurbær siden 1982, det e på tide no Det har gått noen år Det har blitt noen sår Men på festningen står kanonen Lader løpet med rødt Ja, for no e vi nødt te å ta tilbake tronen Hjertet slår dobbelt Pulsen e’kkje te å tro Klam i begge nevene Og magen e’kkje god Det e på tide no Ja det e på tide no Pokalen skal få ro Vi har ryddet plass på hyllen der ved den fra 82 For vi ska ta det no Kun et hinder igjen Før pokalen ska hjem Om det så blir med nød og neppe Reise fra Bergen by Dekke Oslo på ny Med det røde og hvite teppet Vi stormer frem som en stolt arme’ Vi har de i kne, vi har de i kne Vi bor mellom fjell… Vi bor mellom fjell, å sild å makrell, å det e` Brann som skal spelle på stadion i kveld Fra Haljem sør til Lindås i nord, kommer folk for å glo å de synger i kor Vi e` de beste, heia Brann Vi e` så god at det går nesten ikkje an Vi e` så godt at bedre kan vi ikkje bli og derfor synger vi Vi e` de beste heia Brann Vi e` så god at det går nesten ikkje an, vi e så godt at du kan nesten ikkje se, gå suveren vi e` Vi har vært på purken Her kommer Bergen sine gutter alle kjenner oss. E det nokken som vil slåss, bare kom igjen med oss Vi e` kjuagutter VI hele gjengen og i kveld skal vi ut og holle jævel med (med navn på motstanderen. feks. Rosenborg) Vi har vært på purken hele gjengen Svartemarja hentet oss E det nokken som vil slåss, bare kom igjen med oss Vi e` kjuagutter VI hele gjengen og i kveld skal vi ut og holle jævel med (med navn på motstanderen feks. Rosenborg) Dø for Brann Dø for Brann, allemann, blod e` kjokkere enn vann Selv om vi rykker ned gir vi alt for Brann for det Dø for Brann, allemann, blod e` kjokkere enn vann Selv om vi rykker ned gir vi alt for Brann for det SK Brann SK, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Braann, SK, SK, SK Brann, BERGEN! SK, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Brann, SK Braann, SK, SK, SK Brann, BERGEN! Vinger som fuglen Hvis eg hadde vinger som fuglen Hvis eg kunne fly høyt i sky Då ville eg flydd over Bislett og drete på Oslo by! Drite, drite, drite på Oslo byyy Drite, drite, drite på Oslo by! Hvis eg hadde vinger som fuglen Hvis eg kunne fly høyt i sky Då ville eg flydd over Bislett og drete på Oslo by! Drite, drite, drite på Oslo byyy Drite, drite, drite på Oslo by! Bergen til eg dør Bergen til eg dør Bergen til eg dør Det e` sikkert det e` sikkert, Bergen til eg dør Bergen til eg dør Bergen til eg dør Det e` sikkert det e` sikkert, Bergen til eg dør Å Bergen By Å Bergen By Å Bergen By Å Bergen By ‘e nydeli Vi Har: Hansa øl og Daier. Å Bergen By ‘e nydeli. Udsikter fra Ulriken Melodi: Nystemten Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde, Sorgen forgik meg paa Ulrikens top. Tænkte paa Bauner om de skulde brænde og byde Mandskap mod Fienden opp; følede Freden, blev glad i min Aand og greb til min Cithar med legende Haand. Værdige, gamle, graaskaldede Bierge, I, som omgierde min Fædrene-Bye, I, som saa mangen en Torden afværge, og sønderbryde electriske Skye! Yndig er Dalen, I hegne mig ind, og Foraar og Dalen opplive mit Sind. Herfra fortryllende Syner jeg skuer, Lungegaards Vandet, den Slette saa blaa, Nyegaards Alleens løvkronede Buer, derunder prydede Skiønne at gaae, deromkring Markens dens festlige Dragt, der Guld i det Grønne den blomstrende Pragt! Tæt ved mig Alrikstads dobbelte Slette, Kongeborg fordum og brugbar til Strid, skiøn af Naturen, om Fortrin vil trette med selve Nyegaard, som prunker med Flid, der løb fra Svartedig skummende Aae, der saae jeg Møllehiul flittig at gaae. Bedre frem, Bergen, det Handelens Sæde, strækkende Arme om seilbare Vaag. Derhen høifarmede Jægter med Glæde rustes hver Sommer til dobbelte Tog; derfra gaae Skibe saa vide om Land; der kjøber, der selger, der handler hver Mand. Der seer jeg Skoven af Masterne høie, handlende Stuers Bredvaiende Flag; Vippebom seer jeg sig flittig at bøie, flittig at hæve. – Tangenternes Slag paa dette Handels-Claveer gav Musik, og Vare af Skuderne dansende gik. Nu tog jeg Vand af den springende Kilde, hvorudaf Oldtidens Kiæmpeslægt drak. Naar de lykønske sit Fædreland vilde, Sverdet af Skeden tillige de trak. Vee! den, saa sang de, saa synger jeg og, den Niding, som Sverd imod Fødeland drog. Freden, o! Bergen! din rede beskierme, Sommeren krone hver Ager med Brød! Ilden og Sverdet dig aldrig fornærme, Havet dig aabne sit frugtbare Skiød! Da mellem Biergene syv skal du staae, naar nybaget Kiøbstad i Luften maa gaae. Jeg drak den Skaal, som mig Ulriken skiænkte; drikker den samme, I, som have Viin. Hver som opriktig mod Fødeby tænkte, lod denne Munterheds Skaal være sin. Held for vort Bergen, vort Fødeland Held! Giv alting maa blomstre fra Fiere til Field. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 26. mars 2021 Del Skrevet 26. mars 2021 https://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Liberalisme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå