Gå til innhold

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

    private void normalize() {
        double l = Math.sqrt(xDir * xDir + yDir * yDir);
        if (l >= 0.00001) {
            xDir = xDir / l;
            yDir = yDir / l;
        } else if (xDir > 0) {
            xDir = 1;
            yDir = 0;
        } else if (xDir < 0) {
            xDir = -1;
            yDir = 0;
        } else if (yDir > 0) {
            xDir = 0;
            yDir = 1;
        } else if (yDir < 0) {
            xDir = 0;
            yDir = -1;
        } else {
            xDir = 1;
            yDir = 0;
        }

    }

Lenke til kommentar

La H = span{ −→u 1, . . . , −→u p}, der −→u 1, . . . , −→u p ∈ R n . Da er H underrom av R n .1. −→0 ∈ H fordi −→0 = 0−→u 1 + . . . + 0−→u p, 2.−→x , −→y ∈ H =⇒ ( −→x + −→y ) ∈ H. Dersom −→x = x1 −→u 1 + . . . + xp −→u p ∈ H, −→y = y1 −→u 1 + . . . + yp −→u p ∈ H, Da −→x + −→y = (x1 + y1) −→u 1 + . . . + (xp + yp) −→u p ∈ 3.−→x ∈ H =⇒ c −→x ∈ H for c ∈ R. −→x = x1 −→u 1 + . . . + xp −→u p ∈ H =⇒ c −→x = cx1 −→u 1 + . . . + cxp −→u p ∈ H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...