dinosauren Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei alle sammen Jeg har en stasjonær pc med 17" skjerm, som jeg gjerne kunne tenkt meg å se TV på. Bor i et borettslag, og har kabel-tv fra BKK. Er helt ny på dette området så har egentlig ikke peiling på hvilket kort jeg trenger. Er det slik at det er bedre kvalitet på PCI-kortene man putter inni PC-en, enn USB-kortene? Er det noen som kan gi meg anbefaling på et kort jeg kan kjøpe? Trenger ikke noe high-end kort i toppklasse, men kunne tenkt meg en fjernkontroll til kortet, men det er selvfølgelig ikke noe krav hvis kortene med fjernkontroll er mye dyrere. En ting til jeg lurer på er om jeg blir påvirket når det nye digitale bakkenettet kommer i bruk? Må jeg kjøpe et kort som takler dette eller blir ikke jeg berørt av dette siden jeg har kabel TV? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du blir ikke berørt av bakkenettet. Du må si mer om kabel.TV løsningen: er det IP TV eller vanlig kabel? Og dersom siste: digitalt eller analogt. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Ikke vet jeg hva IP-TV er så jeg tror det er vanlig kabel. Jeg tror det er analogt siden det går rett fra veggen og inn i TV uten å gå gjennom noe form for dekoder/boks som jeg regner med hadde vært nødvendig for digitalt signal. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeep Da anbefaler jeg deg Hauppauge PVR-150 USB løsninger er vistnok noe dårligere, men Hauppauge PVR-USB2 skal være OK Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Da anbefaler jeg deg Hauppauge PVR-150 "Låner" denne tråden jeg Vil dette korte funke på andre private kabelanlegg også ? Endret 9. mars 2008 av WingDude Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det vil fungere på analoge kabelnett. Ikke digitale. Vet ikke hvor utbredt analogt kabel er i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå