Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cri. Jeg spilt spillet helt siden launch. Disse situasjonene du ramser opp har aldri hent i den tiden det ikke var waggoners. Trengte man pots, tok alle (utenom deg ser det ut som) poa.

 

Waggoners er et must på pvp servere, sånn som pvp systemet er satt opp nå. Ellers kan bare lowbies campe roads og ganke lvl 80s uten at lvl 80s kan slå tilbake, pga av murderpoints systemet.

 

Hva er problemet med at mount prisene ble satt ned? Nå er det jo faktisk mulig for en lvl 40 å få mount. Når Funcom satt ned prisene, forventet du virkelig at du skulle få tilbake 3g da?

 

Samme med en gratis lvl 50 char. Hvorfor er det et problem, det er ikke annet enn en light veteran reward.

 

Og jo. Det er fremdeles status og ha fullt t2 eller være pvp lvl 5. :)

Lenke til kommentar

eksempel var kanskje dårlig ordvalg... hva med hypotese

 

Nei, jeg forventet ikke å få tilbake noen ting foruten om det jeg betaler FC for hver måned i over ett år nå. Jeg har spillt nesten hver eneste dag og jeg liker AOC, men jeg synes alikevel det går litt i feil rettning. Det skal liksom være så casual at det ikke tar vare på de som spiller mye. Såpass casual og enkelt at man egentlig kunne gitt bort hesten i Tortage, bare at det er ikke så mange steder å ri der... hvorfor vente til lvl 40 for å i det hele tatt kunen ri? Gjør man questene så er det gratis for en hest på lvl 40 vil jeg si. Bare man griner litt så gir FC bort ting helt gratis.. de er i panikk status for å ikke miste spillere og om det er en tråd i det offisielle forumet som strekker seg mer en 10 sider så betyr det nesten at man komemr til å se hva det blir bedt om i den tråden neste patch. Samtidig blir spillet litt fattigere

 

Det eneste det er høy pris på nå er pvp gear som du sier.. er det noe sånt som 10 000 mord man må begå for å nå lvl 5?

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Funcom sliter langt i fra med økonomien eller spillerbasen.

 

Grunnen for at det er satt til lvl 40, er fordi det er et kortsiktig mål for nye spillere, jeg husker godt at det første målet mitt i AoC var å få mount, det gjør det mye morsommere når man endelig får mount for første gang. Og hvorfor gjøre det så himla hardt for newbies? Å lvle til 80 er jo bare starten, det er når man dinger 80 morroa begynner.

Lenke til kommentar

det forklarer jo en hel del, fordi jeg synes spillet er kjedelig. så kjedelig at selv når jeg fikk muligheten til to uker gratis spilling nylig, så testa jeg bare en liten time og la det så vekk igjen.

 

det skal sies at jeg aldri har vært veldig glad i slike spill, og av de jeg har testa så har guild wars vært det jeg har spillt mest. runda vel 850 timer føre jeg gikk lei.

Lenke til kommentar
det som er saken.. alt er blitt ganske så triviellt

 

Mye mulig du har rett, men de tingene du nevner er bare småting som har fint lite med det store bilde å gjøre, reising og pris på mount. Jeg synes det er rart viss det er en stor gamebreaking feature. Og det er vel ganske naturlig at prisen på mount er realistisk, det vel si at du mest sannsynlig har råd til en mount når du når level 40. For all del, jeg hadde ikke hatt noe imot viss mounts var helt usaklig dyrt, og noe kanskej få spillere oppnådde med det første. Men til hvilket formål? For å gjøre det vanskelig? Jeg er usikker om det å grinde og samle penger er vanskelig eller bare en kjedelig grind, og en mount er tross alt, kun en liten triviell sak.

 

Jeg hadde vært mer bekymret om raida og dungeons ble mye mye lettere, og om du feks kunne få det beste sette av å gjøre vanlig 5mans dungeons.

 

Tror jeg kan forstå hva du mener, men er veldig uenig at dette er en big deal og at alt har blitt trivielt.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Ja har tatt den bossen en del ganger.

Du har 8 min fra dere entrer xibaluku til dere må downe den bobble bossen med bikkja (boss 2)

Da skal en av de i gruppa få en skalle i inventory.( har ingen den, har dere vært for trege)

 

Nå prøvde jeg med en random gruppe å gjøre den. Set-upen min var: 1 hox, 1 ToS, 1 Conq, 1 Guard, 1 PoM, 1 Demo. Tror du ikke dette er den beste set-upen (hvis man ikke regner med hoxen da)?

Vi prøvde flere ganger, men klarte det aldri. Jeg started klokken meg en gang loading skjermen var vekk og endte på 9-10 min da bossen var død.

Vi tanked alltid 2-3 mobs samtidig samlet de sammen så man kunne gjøre mest dps som mulig. Cleanet 7-8 mobs før vi begynte på første boss. Etter første boss gikk vi rett løs på hunde bossen. Istedenfor å kite hunden, tanket offtanken hunden nærme hundeier bossen. Da har hunden rundt 70-80% liv når hundeeieren dør.

Kunne sikkert ha spart maks 20 sek hvis folk hadde vært raskere å bevege seg. Følte vi gjorde alt rett, kan du si hva vi gjorde galt?

Dere tok vel ikke en snarvei ved å hoppen ned fra linene ned i hullet for å dø mens deretter en tos kom og resset dere for å spare tid? (vet ikke om det funker)

 

Regner med da at det er best å gjøre dette med guilden siden du har mic og folk du har gjort Xiba med før. Men for å si det mildt, dette var vanskeligere enn jeg hadde trodd. Nærmere sagt umuligt:)

 

Edit: Vet ikke om du har gjort bossen etter 1.05.3 patchen, de har satt ned timeren enda mer nå

Endret av Suder
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Demonologist, Herald of Xotli, Necromancer, Ranger, Bear Shaman, Priest of Mitra, Assassin, Tempest of Set og Guardian (med polearm) er bra i PvP.

 

Demonologist er den med høyest DPS.

 

I Grupper så trenger man stort sett en Tank og en Healer + DPS. Guardian (med sword&shield) tanker bra, Alle healerene er bra.

Lenke til kommentar
jeg ser at gamecards har økt i pris siden våres.

Hvor kjøper dere gamecards fra? (jeg er ikke tillhenger av abo)

 

Hva som er gale med abo da? er en del billigere, ca 110 kr/mnd, 1 mnd om gangen

 

fordi jeg føler jeg har mindre kontroll over utgiftene. Jeg kan f.eks. glemme og stoppe abo, og da koster det teit mye...

Samt at gamecards gir 60 dager for under prisen av en måned fra abo.

Det var da latterlig billig?

Lenke til kommentar

Eg bjynte å spele age of conan for 4 veke sia no, fyste gong eg spela mmorgp. Eg har syns det har vore både spennades og løje. Gjort mest quest for meg sjøl, men har og raida som ein kalla det ^^ Grafikken er og utruligt fine. For å ikkje gløyme musikken =) Eg fekk kjøpt premium versjonen av ein kamerat for 2 sekse 0,5L pokal øl ;)

 

Er btw Cimmera Conquer og kosa meg med det. lever 55 nu og ^^

Lenke til kommentar

Her test live update notes for 1.05.5.1 patchen. Conq sin tur å bli balansert

 

**These notes do not necessarily reflect the final version that will be deployed on Live**

 

GENERAL

* Using the rest ability while swimming or climbing will no longer result in the ability going on cooldown.

* Fixed a bug where players could hit through Shield of the Risen, forcing your procs to hit back and the Shield to be despawned.

 

 

 

CLASSES

Assassin

* Fixed an issue where you could get soul fragments from Sprit of Nightfall while in poison stance.

 

 

Bear Shaman

* Fixed a bug where you could not use Manifestation of Spirit until you were level 17.

 

 

Dark Templar

* PLEASE NOTE : You will need to recast Soul Barrier and/or Pact of Malacador when you log in after the patch if you logged out with them active.

* Fixed the effect on the Dark Templar combo line Leech Life so the skull appears above the head of the templar.

* The Dread Shadow pet will no longer lose life before despawning.

* The old Soul Barrier and Pact of Malacodor spells should no longer show in your spellbook, and only appear in your Abilities tab.

* When you use the Pact of Malacodor ability to remove the active buff, it will correctly go on a 5 second cooldown.

* Fixed some bugs with Swapping Covenants.

 

 

Demonologist

* Fixed a bug that made Inferno of Amher never crit.

 

 

 

CONTENT

 

Atzel's Approach

* Vaskeque will no longer offer the quest Worm Holes to players on this quest.

* Vaskeque will no longer offer the quest Against the Larva Matrons to players who have it.

* Rulvio will no longer try to offer The Killing Zone quest to players with this quest.

* " The agents of Thoth-Amon are no more" will no longer show up unless you are handing in the quest The Killing Zone.

* The quest marker over Prosco's head will no longer show when he doesn't have any more quests for you.

 

 

CONQUERORS

 

The Conqueror buff system of Auras, Battle Cries, Formations, Orders and Commands has been streamlined and improved. Players now have 6 team abilities divided into two types of buffs: Disciplines and Formations. Players have 3 Disciplines and 3 Formations to choose from, and may have 1 discipline and 1 formation active at any time. During the course of a battle, a conqueror has the choice of either temporarily replacing his active formation with an aoe/team-effect banner, or replacing his active discipline with a more powerful solo buff. These actions may be achieved through new abilities granted to all Conquerors called "Plant Banner" and "Grant Technique." After the temporary effect has expired, the original buff which was replaced is reapplied.

 

Team Effects:

* Discipline: Retribution - grants melee and magic retribution damage.

* Discipline: Hoarfrost - grants armor and spell penetration.

* Discipline: Precision - grants hit rating.

 

* Formation: Fire Weave - grants fire combat rating and a fire damage proc.

* Formation: Skirmish - grants mana/stamina regeneration and bonus weapon damage.

* Formation: Thunderhead - grants evade and critical damage bonus increase.

 

Temporary Solo Effects (replaces the corresponding Discipline)

* Technique: Retribution - grants an absorb shield (scaling with your level, up to 750 points at level 80), while granting half the normal amount of armor, protection and retributive damage.

* Technique: Hoarfrost - grants critical rating and gives your attacks a chance to stack up both the Physical and Elemental Torment debuffs.

* Technique: Precision - grants increased weapon damage.

 

Team/Aoe Banners (replaces the corresponding Formation)

* Fire Weave Banner - inflicts fire damage to all enemies around the banner.

* Skirmish Banner - provides mana/stamina regeneration and a half-power "green" heal to all allies around the banner. This secondary heal follows the normal rule of ordinary team heals (maximum 2 "green" heals active on a target).

* Thunderhead Banner - provides bonus immunity chance and a reactive mana burn effect (triggered from being hit by a hostile spell) to all allies around the banner.

* Note : Banner - Fire Weave is using a temporary placeholder effect.

 

 

Feat Changes:

 

* Improved Inspire feat changed name to 'Resolute Advance.' This feat gives 10/20/30% root resistance, and when rooted the conqueror can use his charge to break the root effect and apply a 2/4/6 second root immunity.

* Whirlwind will now place Deep Wounds on targets it hits, if you have Deep Wounds trained.

* When consuming a Furious Inspiration stack of 10 with bladeweave, you will also get a critical increase.

* The Burst of Aggression knockback will now affect all enemies hit by that swing, not just one target.

* Power Counterstrike has changed position in the feat tree to where Improved Furious Inspiration used to be. This feat has been renamed 'Improved Retaliation' and now increases the retributive damage and duration of the Retaliation buff. It has a dependency link to Retaliation.

* Improved Furious Inspiration has been moved to row 6. It now also increases the critical chance of the Guard of Dancing Steel reactive damage hits by 2/4/6/8/10%.

* Angel of Fury has been augmented. In addition to its current effect, when you perform a physical critical hit, you have a 50% chance of triggering a Furious Inspiration gain. You gain an additional +10% chance for each point in Improved Furious Inspiration, up to a 100% total chance.

* The Frostbite feat has been replaced with Scourge. This causes the reactive damage proc gained from Guard of Dancing Steel a 33% base chance of inflicting damage on enemies casting hostile spells on you. This chance gets increased by the Improved Dancing Steel feat. Scourge has moved down 1 tier and has no pre-requisite

* Guardsmans Feint has been renamed to Blessed Blade and is now a 20/40/60/80/100% chance of obtaining a buff when executing Hail of Furious Strikes or Bloody Hack that heals you by 1% the next 3 attacks.

* Cold Steel Feat renamed to Furious Strikes. This feat decreases reuse time on Hail of furious strikes comboline by 0.8 seconds per point up to a total of 4 seconds. In addition it also enhances the improved feint and feint combo line by increasing critical rating by 1.5/3/4.5/6/7.5% when used.

* Art of war now gives the Conqueror a stacking combat rating buff every time he inflicts critical damage.

* Tactical Mastery feat has been renamed to Hemorrhage, and increases damage from Bloodbath, Deep Wounds, Lacerate and Rend Flesh by 7.5/15% while Art of war is running.

* Quick Vengeance has been removed and replaced with Grievous Wounds. This new feat swaps positions with Lightning Steel. Grievous Wounds grants you 1/2/3/4/5% increased critical damage. Additionally, it causes the stamina cost of Rend Flesh procs to be decreased by 5/10/15/20/25% per target currently affected by your Bloodbath dot; affecting enough targets will cause Rend Flesh to cause you to gain stamina per proc rather than lose it.

* Bloodlust now enhances the Breach combos by granting a buff after use that increases the damage of your next combo finisher by 25%

* Improved Dancing Steel has been buffed to increase the reactive proc by 8/16/24/32/40% from 2/4/6/8/10%

* Improved Vitalize feat renamed "Improved Throat Slash" and moved position to row 6, column 1. This feat now extends the silence effect from throat slash by 1/2/3 seconds. The Improved Throat Slash also increases the critical damage bonus of the Guard of Dancing Steel reactive damage hits by 33/66/100%.

* The reactive damage from Guard of Dancing Steel is now able to critically hit.

* Bladeweave has swapped positions with Crippling Bloody Hack feat in the Brute tree.

* Steel Discipline changed name to Impervious Defense, and now grants 3/6% bonus armor.

* Lingering Fire weave now increases the critical chance of the fire weave proc by 5%

* Devastate has changed position in the feat tree, on same tier (cosmetic change).

* At Death's Door changed to give the conqueror 6/12/18% damage deflection if health drops below 25%. This buff can only be obtained once per minute.

* Moved At Death's Door to row 8, column 4.

* Lacerate has been changed to only tick every third second, to give bigger numbers. The overall damage of Lacerate has been slightly increased.

* When using Flashing Defense, Overcome the Odds, or Blessed Conquest you will now have a blocking buff cast on you, stopping you from using another of these abilities for 30 seconds.

* Mocking Sneer's hate increase on combo starters has been boosted significantly. Each feat point should now add 10% hate on combo starters in defensive stance.

* Improved Shield of Retribution has been renamed to Improved Retribution. It now increases the armor, protection, and retributive damage that you receive when using running Discipline: Retribution, and Technique: Retribution.

* Remorseless Aggression has changed to clear the Burst of Aggression cooldown when you or your group get a killing blow. It now has Burst of Aggression as a pre-requisite.

* The hate buff you get after using Burst of Aggression is now a friendly buff and not a hostile buff.

* Changed Lingering fireweave to increase the Critical chance of the fireweave proc by 5%

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...