Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig krever DX10 sykt mye mer, så det er ikke for alle mann, kun de med sterke maskiner kan nyte DX10 fullt ut dagen det er klart. DX10 performance har blitt tweaket masse de siste mndene, så det man ser nå er kraftig forbedret i forhold til hva som var.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke testet versjonen som ligger ute på de offisielle serverne, men jeg testet på Testlive. Og med alt på maks var det en økning i fps.

 

Med Dx9 hadde jeg en stabil FPS i Old Tarantia på 40-45.

Med Dx10 på testlive hadde jeg en stabil FPS i Old Tarantia på 60-70.

 

Dette med en Q6600 @ 2.8 Ghz og ett GTX 260.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke testet versjonen som ligger ute på de offisielle serverne, men jeg testet på Testlive. Og med alt på maks var det en økning i fps.

 

Med Dx9 hadde jeg en stabil FPS i Old Tarantia på 40-45.

Med Dx10 på testlive hadde jeg en stabil FPS i Old Tarantia på 60-70.

 

Dette med en Q6600 @ 2.8 Ghz og ett GTX 260.

 

Det var rart. Forskjellen mellom min og din pc skulle skal ikke være så stor som forskjell man får av utfallet av fps i dirextx10. Har E8500, 6 gig og 9800gx2. Jeg får 5-10 fps i directx10 selv jeg har alle directx10 settingene av utenom shader model 4. Aoc skal ikke kreve mer enn crysis og gta4 som det gjør nå.

 

Edit: I kheshatta får jeg opp til 40 fps av og til. Men i old taranta og andre plasser som krever mye, går jeg ned til 5-10 fps

Endret av Suder
Lenke til kommentar
AoC krever mere en crysis jo :p

 

Mener ikke minimum spec, men all grafikk på max. Spiller med grei oppløsning på crysis på ultra high uten problem og gta4 max på grei oppløsning med stabil fps.De 2 spillene er de mest krevende pc spillene som finnes. Aoc skal ikke kreve mer enn de. Var en på særveren med i7 920 og nvidia 295 som fikk 11 fps med alt på max veldig ofte. Slik skal det ikke være. De beste pcene ser ut som å ligge på 20-40 fps.

Lenke til kommentar
Men dere må jo huske at det er bare en test da. Og at DX10 vil bli bedre optimalisert etter flere oppdateringer ;)

 

Men jeg tror jeg skal begynne med AoC igjen nå :)

 

Jepp de sier de skal optimalisere directx10 mye mer. Lett å merke at det er dårlig optinalisert nå siden jeg kan ta av all directx10 settingen men bare beholde shader model 4 og jeg vil få samme fps som når jeg har full directx10 settings på.

 

Bare begynn, det er mange som returner til spillet nå.

 

Edit: Merket etter dagens patch hvis du kjører i directx10 så går det sykt raskt å minimere og gjenoprette spillet igjen. Like fort som et internett vindu. Skjeldent jeg ser sånn i et spill. Før brukte spillet litt tid å loade texturene etter du gjennoptrettet det.

Endret av Suder
Lenke til kommentar
Vis dere sliter dx10 fps så slå av SSAOL, gikk opp med 20 fps.

 

Kan du si meg hva det står for?

 

Er en av de øverste options i DX10 , betyr grovt oversatt at solen gjør effekt på ting og tang, særlig i trange gjørner og slikt :p ( veldig grovt oversatt altså )

 

Takk

Forresten: Fy søren hvor mye forskjell directx10 gjorde på spillet. Tortage ser helt anderledes ut i sollys, digga det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...