Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan

Anbefalte innlegg

Hei folkens etter patch 1.4 så har AoC blitt ustabilt og spillet kræsjer med bluescreen etter kanskje ti minutters spilling. Før spillet kræsjer så ser jeg en flimrende firkant oppe i venstre hjørne samt noe annet grafisk flimmer... Dette gjelder bare for Age of Conan.

Min PC er:

Intel Core 2 Duo e8500 @4.2ghz og 3.16ghz

XFX Geforce GTX 295 @ Stock

DDR2 8500 ram @900mhz

Asus P5Q Pro

Antec Three Hundred

Corshair 750watt strømforsyning

Jeg har prøvd å klokke ned prosessoren min igjen men det hjalp ikke. Og prøvd 182.06, 182.05 og 185.20 beta drivere men det hjelper ikke.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer, begynner å bli litt frustrert på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens etter patch 1.4 så har AoC blitt ustabilt og spillet kræsjer med bluescreen etter kanskje ti minutters spilling. Før spillet kræsjer så ser jeg en flimrende firkant oppe i venstre hjørne samt noe annet grafisk flimmer... Dette gjelder bare for Age of Conan.

Min PC er:

Intel Core 2 Duo e8500 @4.2ghz og 3.16ghz

XFX Geforce GTX 295 @ Stock

DDR2 8500 ram @900mhz

Asus P5Q Pro

Antec Three Hundred

Corshair 750watt strømforsyning

Jeg har prøvd å klokke ned prosessoren min igjen men det hjalp ikke. Og prøvd 182.06, 182.05 og 185.20 beta drivere men det hjelper ikke.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer, begynner å bli litt frustrert på grunn av dette.

Går vifta på skjermkortet ditt ? Når du spiller conan og har maks load , ta å kjenn med hånden din på eksosen til kortet, kortet skal bråke litt når man spiller cona pga den gode grafikken.Jeg hadde litt av samme problemene bare fordi vifta mi ikke sto på auto i EVGA PRECISION ( et program alle Nvidia bruker burde ha foressten) Symptomene dine er jo typiske overopphetings tegn og kommer kanskje til syne når du spiller et såppass ressurskrevende spill som Conan.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Vifta går, og det merkes ganske godt. Brukte det OCCPT eller hva det heter som stressa skjermkortet mitt til det ytterste og nådde en makstemperatur på 87.3 grader og holdt seg der i ti minutter.

Edit:

Vet du om det er en grafikk konfigureringsfil i AoC mappa?

Endret av Fiske
Lenke til kommentar

Nå virker DX10 igjen på testlive serveren. Men da jeg testet med DX10 så er grafikken litt buggete. Er den sån hos dere? Noen plasser er det veldig firkantete, og andre plasser er det sånne "svarte flekker"..

Installerte den nyeste ATi driveren men ingen forskjell.

Er jo en beta, men jeg har ikke sett dette i noen av videoene på youtube.

edit: Men satan så deilig grafikken er i dx10 ^^ Gleder meg til dette kommer ut :D

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Så, hva syntes folk om patchen? Tenker på dx10, funker den bra? High end content med tanke på pvp'n i den farming zona og ikke minst instancene. Er bossene godt gjennomført?

Sist jeg spilte var 2mnd siden ca, kom da til lvl72 trur jeg det var. Virker litt spennende og ta en titt på spillet igjen.

Lenke til kommentar
Så, hva syntes folk om patchen? Tenker på dx10, funker den bra? High end content med tanke på pvp'n i den farming zona og ikke minst instancene. Er bossene godt gjennomført?

Sist jeg spilte var 2mnd siden ca, kom da til lvl72 trur jeg det var. Virker litt spennende og ta en titt på spillet igjen.

Dx10 er ikke på live servene enda selv om man har fått opp en ny dx10 meny på settingen. Har ikke testet de nye instancene enda, men merker at det er mange nye type items som dropper nå. Hadde en del problemer etter pachen, spillet ville ikke starte. Måtte reinstalere vista og aoc for å få det fikset. Noen mener også at det er mer server lag etter pachen. En god del mer folk nå som serverne ble slått sammen, så det er bare å begynne igjen. Spillet er morro

Lenke til kommentar

Testet DX10 på testlive og kan ikke si noe annet en.. GLEDER MEG :D

Fikk nesten gåsehud da jeg fikk fatality kill ^^,

Håper de blir ferdig med dette så fort som mulig.

Minuse er vell at jeg må nokk gå til innkjøp for et nytt skjermkort, for jeg mistet ganske mye fps i dx10 enn dx9 :(

Lenke til kommentar
Noen som spiller lenger egentlig? :p

Vurderer å begynne litt igjen :p

Spørs vel litt hvilken server du spiller på, men på CROM (PVE) er det mye folk, flere ganger når jeg har hatt fri de siste ukene har jeg fått opp grupper til både nye og gamle instancer så tidlig som kl 08.00 om morgenen. Har alltid likt være i instancer tidlig på dagene når jeg har fri, for på kvelden når dama kommer hjem er det **** ikke fred å få!

Lenke til kommentar
Minuse er vell at jeg må nokk gå til innkjøp for et nytt skjermkort, for jeg mistet ganske mye fps i dx10 enn dx9 :(

Jeg er langt i fra noen ekspert, men det er vel ikke GPUen det skorter på hvis frameraten er dårlig? Hvis kortet ditt støtter DX10 "and all it's bells and whistles" så er det vel ikke mer det kan gjøre. Da er det vel mest sannsynlig prosessor det skorter på ... ?

Undersøk ihvertfall nærmere før du kjøper nytt ;)

Ellers, bare min custom UI som forsvant etter patchen? HAr prøvd å kjøre ByCrom men det virker som hele GUI mappa har endra plass osv. Den nye UIen er jo forsåvidt bra den, men det mangler knapper IMO.

Lenke til kommentar

holder på å instalere aoc igjen no, pause siden i sommer ;)  

lurer på hvordan man kommer seg til yrmirs pass? jeg ble aldri noe klok på logikken i reise systemet i aoc

tror foresten jeg logget ut i old tarantina, så en beskrivelse derifra hadde vært greit :)

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...