Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Tja, multi targeting med ranger kan være litt dårlig ja.

 

Hadde ikke så mye problem her om dagen når jeg ble overfalt av 3 lvl 60-65. Tok alle sammen ned. Men merket også at disse folka ikke hadde peiling på hva de gjorde, de brukte såvidt cc's osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte ved release og slutta etter et par uker.

 

Jeg spilte en 32 Conq og satt på en pc som ca. møtte mediumkravet til AoC og hadde alt på low.

 

Hvis det var 4-5 folk som pvpa ute verden fikk jeg omtrent 1 fps.

Pcen var neppe perfekt, men den takla spillet utrolig dårlig til å møte mediumskravet med alt på low.

 

Jeg har forøvrig fått en ny pc siden den gang som jeg tror skal kunne dra spillet glatt.

 

I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Det at man måtte stå stille for å ta comboer gjorde at kamper ofte endte i at folk bare løp fram og tilbake og spamma 1-2-3, da fikk du jo ikke inn en kombo pga. at man må stå stille og kampen ble til en "løpe-rundt-spam-1-2-3-mashing-frenzy"...

 

Er noe av dette endret på og er spillet blitt generelt bedre?

Er det verdt å prøve det igjen? :p

Lenke til kommentar
I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Det at man måtte stå stille for å ta comboer gjorde at kamper ofte endte i at folk bare løp fram og tilbake og spamma 1-2-3, da fikk du jo ikke inn en kombo pga. at man må stå stille og kampen ble til en "løpe-rundt-spam-1-2-3-mashing-frenzy"...

 

Er noe av dette endret på og er spillet blitt generelt bedre?

Er det verdt å prøve det igjen? :p

Mot castere kan du eventuelt bruke charge->knockback->frenzy->kill.

 

Altså, man vinner ikke hvis man bare strafer og trykker 1-2-3. Du må lære å bevege deg selv, unngå de store slagene og vite når du kan gå frenzy - helst etter CC så klart. Man må ikke stå stille for å få inn en kombo, det er bare komboavslutningen du må stå stille etter. Nå må man faktisk treffe på alle retningsangrepene for å få fullt potensiale ut av komboen. Dette er noen av de få tingene i spillet som faktisk fungerer bra.

Lenke til kommentar
I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Root/stun og annen CC blir nå brutt om man gjør en viss % dmg, så om du blir angrepet skal ikke noen root/stun holde i 10sek.

 

Og ja, det er verdt på å prøve igjen. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes at AoC har blitt MYE bedre siden sist jeg spilte ;)

 

Men angående det å ikke måtte stå stille for å utføre comboer ; Rangere må vel stå stille for å utføre omtrent alle skade abilties med buen ?

Korrekt!

 

 

I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Root/stun og annen CC blir nå brutt om man gjør en viss % dmg, så om du blir angrepet skal ikke noen root/stun holde i 10sek.

Husker ikke helt hvem som har den 10sekunder rooten.. er det PoM?

Uansett bryter den ikke nødvendigvis på damage. Hadde følelsen tmg beskriver 2 ganger igår ifbm med dette.

 

I tillegg har den "isfjell"-greia til Necros Som er vanvittig overpowered sammen med ToS en effekt hvor man er rootet samtidig som en DoT crit'er deg for sykt mye.

 

Er forresten også komisk å se hvordan Grip of Death (som har en bug sammen med spellweaving som gjør at den criter (ca 1000) for hvert tick. Spilte sammen med necros igår og komisk å se hvordan "folk" dauer som fluer milevis unna dem.

 

Barbarians og Assassins har også stuns som ikke bryter.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Root/stun og annen CC blir nå brutt om man gjør en viss % dmg, så om du blir angrepet skal ikke noen root/stun holde i 10sek.

Husker ikke helt hvem som har den 10sekunder rooten.. er det PoM?

Uansett bryter den ikke nødvendigvis på damage. Hadde følelsen xBanan beskriver 2 ganger igår ifbm med dette.

 

Barbarians og Assassins har også stuns som ikke bryter.

 

 

Demo er den klassen med rundt 10sek root. Utrolig irriterende når de rooter deg og får den ekstra speed boosten til å stikke av mens du står der hjelpesløs i 10 sekunder. PoM har ikke root så vidt jeg vet, men derimot knockback.

 

Og nei, det er kanskje ikke alltid CC brytes ved dmg, men i utgangspunktet tror jeg egentlig det skal det.

Lenke til kommentar
Demo er den klassen med rundt 10sek root. Utrolig irriterende når de rooter deg og får den ekstra speed boosten til å stikke av mens du står der hjelpesløs i 10 sekunder. PoM har ikke root så vidt jeg vet, men derimot knockback.

 

Jepp den aoe knockbacken de har er veldig bra, og noe de virkelig trenger/fortjener. Den varer ikke alt for lenge heller så ikke OP.

Lenke til kommentar
Demo er den klassen med rundt 10sek root. Utrolig irriterende når de rooter deg og får den ekstra speed boosten til å stikke av mens du står der hjelpesløs i 10 sekunder. PoM har ikke root så vidt jeg vet, men derimot knockback.

 

Jepp den aoe knockbacken de har er veldig bra, og noe de virkelig trenger/fortjener. Den varer ikke alt for lenge heller så ikke OP.

 

Så lenge man ikke er CC'ed fra før er det ingen stor sak å unngå PoM's KB. Så fort man ser gule ringer under en PoM er det bare å komme seg utenfor rekkevidde så fort som mulig. Samme med HoX stun.

Lenke til kommentar
I PvP synes jeg ikke ting fungerte så bra;

Noen casters kunne roote/stunne i over 10 sek, som var mer enn nok til å drepe meg.

Ellers kunne casters bare spurte langt pokkerivold, om jeg spurta etter var jeg tom for stamina, mens de fortsatt hadde full mana og det ble en relativt smal sak å drepe meg når jeg ikke kunne ta comboer.

 

Root/stun og annen CC blir nå brutt om man gjør en viss % dmg, så om du blir angrepet skal ikke noen root/stun holde i 10sek.

Husker ikke helt hvem som har den 10sekunder rooten.. er det PoM?

Uansett bryter den ikke nødvendigvis på damage. Hadde følelsen xBanan beskriver 2 ganger igår ifbm med dette.

 

Barbarians og Assassins har også stuns som ikke bryter.

 

 

Demo er den klassen med rundt 10sek root. Utrolig irriterende når de rooter deg og får den ekstra speed boosten til å stikke av mens du står der hjelpesløs i 10 sekunder. PoM har ikke root så vidt jeg vet, men derimot knockback.

 

Og nei, det er kanskje ikke alltid CC brytes ved dmg, men i utgangspunktet tror jeg egentlig det skal det.

 

ToS har en AoE root som varer i 10sec.

 

Demo sin single target root varer i 17 eller 19 sec eller noe :hrm: Og den varer faktisk så lenge

Lenke til kommentar

Demo root breaker ganske lett på dmg skal det seiast. Men pvp i spelet er veldig cc fokusert. Som conq har du fordelen at du tåler veldig mykje og at du sjølv har ein god del cc på lager (blant anna ein instant knockback som du kan bruke samtidig som charge.) Ein anna ting conq (og alle soldiers) kan specce er cunning deflection. Viss denne brukast på rett tidspunkt kan du få motstanderen din til å one-shotte seg sjølv. Conq er ein god pvp klasse, men krever som alt anna god kjenskap til både egen og motstander sin klasse.

Lenke til kommentar
Demo er den klassen med rundt 10sek root. Utrolig irriterende når de rooter deg og får den ekstra speed boosten til å stikke av mens du står der hjelpesløs i 10 sekunder. PoM har ikke root så vidt jeg vet, men derimot knockback.

 

Jepp den aoe knockbacken de har er veldig bra, og noe de virkelig trenger/fortjener. Den varer ikke alt for lenge heller så ikke OP.

 

PoM trenger mer enn den knockbacken må ha litt mer offensiv damage for å banke noen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...