Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan

Anbefalte innlegg

Flott :D

Er der nokre Norske guild på RP-PvP serveren Aquilonia? Kva slags melee klasse vil dykk anbefale?

Beste norske guild på Aquilonia er vel Legio VI Victrix. Kan også nevne at Sanguis Attexo har endel nordmenn. Vikings of Kautokeino har vel gått inaktivt.

Forøvrig ser jeg ikke helt hvorfor folk absolutt skal ha norsk guild. Hvorfor ikke få litt mer ut av spilleopplevelsen ved å møte folk fra andre kulturer? Viktigere å fokusere på type gameplay man ønsker etter min mening.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå er jeg pissed off.

Jeg ville bare ha en enkel og grei UI, med et par ekstra vannrette "bars" oppå den ene som er standard, slik du finner i omtrent alle MMOs (hvorfor ikke Funcom har dette inkludert er helt uforståelig IMO, men samma det)

Så jeg lasta ned Mirage v 1,72, og fulgte instruksjonene. (sletta "custom mappa" innpå GUI der spillet ligger installert, og extracta rar-filen i root-mappa til AoC (c//programfiler/Funcom/AgeofConan))

Men når jeg starter spillet får jeg en feilmelding om at en "customised revisionfile is not the same nr. as the original. Try replacing it" bla bla ..

Hva skal jeg gjøre for å få dette til å funke? Hva slags UI bruker dere? Holder på å gå på veggene her ...

Lenke til kommentar
Jeg bruker også Mirage med tre barer. Du må oppdatere Mirage etter hver patch med f.esk ByCrom.

Ja, fikk det til nå. Takker. Men kan jeg spørre hvordan du har ordnet det hele med tastatursnarveier? Er vant til å bruke Ctrl + 1 f.eks i andre spill, men her passa ikke det siden Ctrl er til skjold.

Og en ting til, er det mulig å endre at det står skrevet f.eks "ctrl" over hver eneste knapp? F.eks over ikonet til en combo jeg har på den andre bar-en min så står det "Alt" med hvit skrift over ... Litt irriterende.

I tillegg, er det mulig å fjerne de ekstra rutene som kommer til venstre for de du hadde fra før. Liksom de som kommer til venstre for de som trykker "1" for å aktivere ...

Sorry for alle spørsmålene.

EDIT: Manglet et viktig ord (se fet skrift ;) )

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

får avogtil problemet med at karakteren min snurrer rundt i en sirkel automatisk.. ( som å holde venstre eller høyre piltast nede, (ikke strafe)) Er litt samme ting som at man løper automatisk, men nå snurrer jeg altså rundt automatisk... har ingen aning om hvorfor det skjer, eller hvordan jeg slår det av. pleier å relogge, eller så hender det at jeg klarer å treffe de riktige tastene om jeg slår vilt på tastaturet.. noen som vet hvilken knappekombinasjoner som gjør dette?

Lenke til kommentar

Er der nokre Norske guild på RP-PvP serveren Aquilonia? Kva slags melee klasse vil dykk anbefale?

Beste norske guild på Aquilonia er vel Legio VI Victrix. Kan også nevne at Sanguis Attexo har endel nordmenn. Vikings of Kautokeino har vel gått inaktivt.

Forøvrig ser jeg ikke helt hvorfor folk absolutt skal ha norsk guild. Hvorfor ikke få litt mer ut av spilleopplevelsen ved å møte folk fra andre kulturer? Viktigere å fokusere på type gameplay man ønsker etter min mening.

Enkelt! Forde eg har vore med i sååå månge guilds uten nordmenn i at eg kunnetenke meg eit guild med fleire norske folk, eg spelar i SWG og Lotro også og der er det ingen norske i det guildet eg er med i :)

Lenke til kommentar

Aldri helt sett appellen med helnorske guilds o.l. Vi snakker da engelsk? Ikke at jeg har noe imot det, men det er mye viktigere for meg at guildet er stort nok og har hyggelige og hjelpsomme medlemmer enn om de snakker norsk. Så lenge det er et krav om engelsk språk så er jeg fornøyd.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Enkelt! Forde eg har vore med i sååå månge guilds uten nordmenn i at eg kunnetenke meg eit guild med fleire norske folk, eg spelar i SWG og Lotro også og der er det ingen norske i det guildet eg er med i :)

Jeg har blitt med i "Norske Folk" guilden på Fury , vi er ca 500 medlemmer og alle norske tror jeg ;)

http://www.aocnorskefolk.com/

Virker som veldig koselige og ordentlige folk, og hjemmesiden oser av kvalitet .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Aldri helt sett appellen med helnorske guilds o.l. Vi snakker da engelsk? Ikke at jeg har noe imot det, men det er mye viktigere for meg at guildet er stort nok og har hyggelige og hjelpsomme medlemmer enn om de snakker norsk. Så lenge det er et krav om engelsk språk så er jeg fornøyd.

Er litt mindre anstrengande å sitte på vt og preike piss på norsk enn det er på engelsk. Spørs jo for all del kva folk som er der, men blir ofte litt lettere å lage ein uhøgtideleg og artig tone på eins morsmål enn det er på engelsk. Men no er eg sikkert prega av at eg har spelt i lag med ein del folk eg er veldig komfortabel med i eit norskspråklig guild stort sett heile mi karriere i age of conan. Hadde sikkert funka i eit internasjonalt guild og. Handler vel mest om kva ein er vant med. Dårlege erfaringar er eg overtydd om at finst på båe sider.

Endret av sjukheit
Lenke til kommentar

Er det mange som spiller AoC nå? Slik som media snakker om spillet er jeg overasket over at det overhodet er folk som poster her :ermm:

Skulle gjerne kjøpt en måned og prøvd ut spillet nå, men dessverre klarte jeg ikke starte spillet. (stod jeg måtte laste ned nyeste vers ion av DirectX, noe jeg gjorde, men det funket fortsatt ikke -.- ) Men hvisjeg får fikset dette skal jeg inn i Hyboria og knuse hodeskaller! ^^

Btw; Så DX10 traileren i et annet emne, blir AoC "Best looking game 08"? O.o

Edit; Lurte på om noen kunne poste noen super-über fantastiske AoC PvP videoer? :)

Likte world PvPen i AoC kjempe mye bedre enn noe annet MMORPG jeg har prøvd på grunn av at det var free for all. ^^

Endret av Tullemannen
Lenke til kommentar

Det som er dumt er at media alltid fremstiller ting svart/hvitt.

Før spillet ble lansert og rett etter lansering ble det kalt Messias i softwareform, og det var ikke måte på hvor lovende spillet var.

Etter et par uker var spillet det dårligste som noen gang hadde blitt sluppet (dette var ifølge forbrukerne da) og media eksklamerte høylytt at spillet kom til å dø en rask og smertefull død.

Håper at spillet får tilbake litt av hypen igjen nå, utrolig mye er forbedret og spillet fremstår som rett og slett ganske fantastisk! Kampsystemet, de intelligente questene med ORDENTLIG dialog og ikke bare en lang monolog, samt heftig grafikk og en herlig setting gjør dette til det beste spillet i sjangeren. Spesielt nå som PvP er forbedret (ikke nok sannsynligvis, men litt) og content-hullene er omtrent tettet, samt at de fleste bugs er fiksa og nå som spillet er mye optimalisert.

Det eneste som etter mitt syn trekker ned nå er at det ikke er så utrolig mange folk på serverne og at spillet er instansert (dette er et mye mindre problem hvis det er mange folk)

Antall spillere har jo blitt mye bedre etter mergen, men det er fortsatt ikke optimalt.

Lenke til kommentar

Antall spillere på fury nå er jo enorm etter min erfaring, old tarantia har alltids 10-15 stående runde i tradehouse og flere som løper rundt og herjer.

Poitain igår kveld hadde 8 instancer! Det vil si at det er ganske mange folk oppi der.

Andre saker, gjorde BRC wing1(t2 raids) igår kveld også og syns det var lettere enn t1 raids :O

Lenke til kommentar

Murder systemet fungerer ikke optimalt ;

Det kan stå 3-4 folk med 15 lvler lavere enn meg ved en portal og drepe meg gang etter gang , MEN hvis jeg sniker meg innpå dem og skyter meg vei gjennom for å komme ut av zona , så blir jeg kriminell.Hvis jeg blir jaktet på av en gruppe med lavere lvls , kan jeg alstå ikke skyte først uten å bli kriminell.

Det har gått sport i at lavere lvls grupperer seg sammen og drar rundt å ganker high lvls for xp , hvis de angriper først har jeg ikke sjans - kan også ha mye med at jeg er litt rusten enda etter det lange oppholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...