Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan

Anbefalte innlegg

"Bare skyt meg om det finnes samme eksempler i wow, men saken er at jeg ikke la merke til det i wow (da har dem i så fall skjult det så godt og dette er jo et tegn på kvalitet i såfall hehe), mens i AoC hoppet jeg i stolen av den logiske bristen i dette questet."

Gratulerer med å finne nok en feil. *Gi imaginært diplom*.

Begynner vel å bli et år siden jeg sluttet med WoW, men kommer på en liten "logisk brist" i farten, så kan vi ha en liten konkurranse i å finne slike "feil" i spillene vi har spilt og spiller alle sammen. ( For ordens skyld, jeg har over 150dager ingame i WoW og syntes det er et av de beste spillene som noen gang har blitt lansert. Gikk bare lei det, er ingen hater.)

Mitt bidrag:

Goblins i WoW om kjører noe slags vedkutte maskiner, sitter helt åpne for angrep på toppen. Som Hunter ville jeg da naturligvis bare fyre av en pil i øyet, eller om jeg bommet på øyet så rett i skallen, på denne goblinen og da ville maskinen sluttet å funke tross alt ikke noe auto greier når det er en goblin som styrer den. Men neida må faktisk slå ned maskinen først for så å drepe den illsinte lille grønne mannen som fikk maskinen sin ødelagt. Designerne her må jo ha fått NG i sløyd.

Jeg slår deg:) Jeg har 156 dager :dribble: Men uansett...jeg også bare ble lei wow..men er begynt å spille det igjen etter AoC skuffet stort.

Ditt bidrag var ikke noe særlig hehe. Kan ikke "disse" game-mech for å ikke være 100% korrekt med den virkelige verden da. Det skal jo tross alt være et spill og spillbart. Tror ditt bidrag bare var på pur faen :tease: men uansett....dere skjønner hvor jeg vil henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Goblins i WoW om kjører noe slags vedkutte maskiner, sitter helt åpne for angrep på toppen. Som Hunter ville jeg da naturligvis bare fyre av en pil i øyet, eller om jeg bommet på øyet så rett i skallen, på denne goblinen og da ville maskinen sluttet å funke tross alt ikke noe auto greier når det er en goblin som styrer den. Men neida må faktisk slå ned maskinen først for så å drepe den illsinte lille grønne mannen som fikk maskinen sin ødelagt. Designerne her må jo ha fått NG i sløyd.

Dette er da ikke sammenlignbart for fem øre. Om dette hadde vært realitet så hadde det ikke vært noe særlig forskjell på en klubbe for en som er på nivå 5 og en på 70. Full realisme i både handlingsmønster og skade utgitt fungerer ikke for fem øre. Hvordan klarer en liten fjert av en gnom å stå imot et slag av en altfor stor drage? Tviler på at rustning av stål hadde hjulpet veldig mye.

Ellers så må jeg si at oppdragene er helt ok for min del. Ikke så altfor spennende, men det går.

Nå har jeg da lagt opp AoC grunnet andre årsaker.

Lenke til kommentar

*Neh, er ikke på plass i AoC forumet*

Edit:

Okei, forklaring på problemet med dama da: Hun har endelig funnet sin rette. Det skjer jo sikkert i virkelig verden og det. Og han ga henne en morgengave som var en matchene rustning til den han hadde siden han ofte så slagmarker på kloss hold og alltid ville ha sin lojale hustru/elskerinne ved sin side. Hun elsker denne mannen så høyt og hun elsket gaven så mye at hun vil gå med den hele dagen, men så plutselig dukker det opp en fremmed og tar fra henne alt hun har, henne kjære livsledsager er blitt sløyet ned akkurat mens hun lekte hjemsel med et par valper. Hun bryter ut i raseri og angriper denne fremmede uansett om hun vet dette er den sikre død så vil hun heller dø enn å være foruten mannen i sitt liv.

Det kan jo være slik, hadde vært teit om man hadde fått tekst som forklarte det. Da hadde man ikke kunne bruke fantasien noe.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Det begynner å bli få quest nå så du må nok reise litt frem og tilbake mellom de to plassene, de gjør i allefall jeg på level 64. Poitain-thunder river og lacheis plains - atzel's approach.

Jeg satt på teamspeak og skulle fortelle om den fantastiske patchen som kommer i morgen så gjør det umulig å selge mounten sin. Og hvor glad jeg var som ikke hadde solgt hesten min med et uhell enda, jodda mens jeg satt å fortalte dette gikk jeg for å tømme meg hos en merchant. Jeg rei bort, solgte alt skrotet og gikk tilbake til questing da jeg så at mitt mount icon på hotbaren var forsvunnet. Leitet febrilsk i inventorien min etter hesten, men JA DEN VAR BORTE. Herregud :!:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Det begynner å bli få quest nå så du må nok reise litt frem og tilbake mellom de to plassene, de gjør i allefall jeg på level 64. Poitain-thunder river og lacheis plains - atzel's approach.

Jeg satt på teamspeak og skulle fortelle om den fantastiske patchen som kommer i morgen så gjør det umulig å selge mounten sin. Og hvor glad jeg var som ikke hadde solgt hesten min med et uhell enda, jodda mens jeg satt å fortalte dette gikk jeg for å tømme meg hos en merchant. Jeg rei bort, solgte alt skrotet og gikk tilbake til questing da jeg så at mitt mount icon på hotbaren var forsvunnet. Leitet febrilsk i inventorien min etter hesten, men JA DEN VAR BORTE. Herregud :!:

LOL! :x

GG, gjorde nesten det samme, men klarte heldigvis å oppdage det før jeg stengte trade vinduet, slik at jeg pressed undo til jeg hadde hesten min tilbake :)

Har gjort den en del ganger med andre viktige items som f.eks epic jeg skulle selge på trade, men som istedenfor ble vendor-food -.-

Lenke til kommentar
*Neh, er ikke på plass i AoC forumet*

Edit:

Okei, forklaring på problemet med dama da: Hun har endelig funnet sin rette. Det skjer jo sikkert i virkelig verden og det. Og han ga henne en morgengave som var en matchene rustning til den han hadde siden han ofte så slagmarker på kloss hold og alltid ville ha sin lojale hustru/elskerinne ved sin side. Hun elsker denne mannen så høyt og hun elsket gaven så mye at hun vil gå med den hele dagen, men så plutselig dukker det opp en fremmed og tar fra henne alt hun har, henne kjære livsledsager er blitt sløyet ned akkurat mens hun lekte hjemsel med et par valper. Hun bryter ut i raseri og angriper denne fremmede uansett om hun vet dette er den sikre død så vil hun heller dø enn å være foruten mannen i sitt liv.

Det kan jo være slik, hadde vært teit om man hadde fått tekst som forklarte det. Da hadde man ikke kunne bruke fantasien noe.

Vel du skal ha for at du prøver å forklare det hehe:) Tar du bort rustning i morgengave og at en general vil ha sin elskede ved sin side under et slag, samt at kvinnen IKKE var notorisk vimsete når det kommer til menn (som det hele tiden er hintet til i questline) Da hadde muligens forklaringen din vært ok:) :p

Lenke til kommentar

pr spørsmål

dropper epic bare på bestemte bosser, eller kan d få dem helt ramdom

når man får blå dropp, er dette da dropp som mob har på seg?. Samtlige blå dropp jeg har fått er nemlig noe npc har på seg.

Hvilket lvl begynner man å få Epic dropp?

Lenke til kommentar
Grr, enda ikke noen trial kommet ut.

Buddy Keys skulle aktiveres denne uken her kom det frem i brevet forrige fredag. Kanskje man kan riskikere å vente til neste uke. Funcom vil vel fikse mest mulig bugs før dem slipper potensielle fremtidige kunder inn i spillet for en "free tour"

Lenke til kommentar
Bare skyt meg om det finnes samme eksempler i wow, men saken er at jeg ikke la merke til det i wow (da har dem i så fall skjult det så godt og dette er jo et tegn på kvalitet i såfall hehe), mens i AoC hoppet jeg i stolen av den logiske bristen i dette questet.

Joda, må si at questene i WOW er endel bedre laget, f.eks interaksjon med NPC'ene (følge de rundt, delta i kamp osv) er mer brukt i Wow, mens det i AOC stort sett går ut på å finne X og retunere.

Det som jeg synnes er utrolig er at noen på ramme alvor virkelig mener at bittelille Funcom med sitt budsjett på ca. 100'ish millioner skal kunne overgå Blizzard med milliarder i budsjett. Dette ser man igjen på alle fronter, historie skriving osv.

Det er vesentlige forskjeller på organisasjonene, og det er vel rimelig tydelig at AOC er rushet ganske kraftig.

Men uansett så synnes jeg det er urimelig å sammenligne dagens Wow med AoC, skal du sammenligne så må det være Wow anno 2004 med dagens AoC. Urettferfig at et av verdens største spillselskaper skal få 4 års utviklingstid tilgode mens myggen må sammelignes etter launch.

Det er jo noe som er med i AoC fra launch som ikke finnes i WoW, spillereide byer f.eks, og et consigment hus som virker. Er ikke alle spill som har det på launch, Hellgate f.eks.

Slik jeg ser det så er mye av grunnstenene lagt, så får vi se om de klarer å lage bedre crafting, quests og dungeons. Når flere får hardware som kan kjøre AoC, så tror jeg det blir vesentlig flere spillere, det er selvfølgelig avhengig av at de fikser det som idag er svært dårlig laget.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med den nye, grusomme venne-/guild-boksen? Venne-tabben fungerer ikke i det hele tatt, og hele boksen er altfor stor og synlig (for mørk farge). Håper de fikser dette fort. Jeg foretrekker faktisk det gamle vinduet over dette makkverket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...