Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer mer og mer på om ikke alle questene jeg har gjort blir vist som kryss på kartet?(altså så jeg får levert dem igjen). La spesielt merke til det etter jeg gjordet en haug av quest i Khemi men veldig få å levere til, dette har blitt værre fra lvl 38. Er det mulig at mange quest man ikke får Xp for forsvinner fra Kartet?.

 

Videre synes jeg questene blir et evig rot, håper fortsatt på et rpg spill der questene ikke bare blir et evig rot der man til slutt bare trykker seg mellom alt og følger pilene for man orker ikke høre på den evige bablinga om teite quest. Værste er at loggen i AoC fort blir full og man ikke aner hva man skal kaste heller beholdet for man har gitt opp for lenge siden å følge med på hva egentlig questene dreier seg om.

 

 

Min ide på en løsning på dette kan være mye tydligere og lengre røde tråder mellom questene samt en god historie og kutte drastisk ned på antallet forkjellige quest. De questene der man ganske simplet for beskjed om å hente 10 ulve ører osv osv burdet ikke het quest men vært en egen side der du får opp hva folk ønkser drept, hva de trenger osv for å få en enkel grei oversikt på egen side.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg at det er oppe markører (utropstegn) for quest som faktisk er grå for deg, som igjen vil si 0 exp. Det som er ekstra irriterende er at når du får questen vil det stå en XP reward i journalen din, men når du har fullført siste den av questen blir plutselig XP rewarden 0. Har kontaktet GM over dette to ganger og de sier at det skal være slik.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
JULY 14th UPDATE:

 

Client:

*Logging into the game after logging out to the login screen will no longer cause the client to crash.

*You can now use '<' in chat messages.

 

Items:

*Inventory bags have all had their prices reduced by 20%-50%.

*The price of regular mounts have been reduced to 75 silver, down from 2 gold.

*The 'Totem of Origins' may now be found on select bosses.

*Mounts can no longer be sold.

 

NPCs:

*Certain bosses were using combos they weren't supposed to. This has been fixed.

 

World Design:

*Fixed several spots in Kheshatta where you could fall through the world.

 

Quests:

*We removed the nerf to quest xp when they are grey. They will now award XP.

 

Det var faktisk en liten patch den 14. Juli, dette fant jeg på testlive forumet over utsendte patcher. Kan hende jeg misforstår, men om ikke så kommer den tilbake i morgendagens patch.

Lenke til kommentar

ja når vi først snakker om quests.

 

Både wow og AoC har sine grinde-quest, men jeg mener personlig at questene i AoC stort sett er dårlig og lite inspirerende.

 

Et dårlig gjennomtenkt quest er f.eks det questet hvor man skal finne ringen til en dame man tror er død....damen som viser seg å alltid ha vært en som elsker menn og aldri klarer å holde seg til en bestemt mann. Men dette er i utgangspunktet ok, hadde det ikke vært for den meningsløse slutten, der hun pluttselig er iført full rustning (ved siden av sin "elsker" han også i rustning, men dette er ok siden han er general i hæren) og angriper deg. Jeg mener, en slik kvinneperson som quest-npc'ene beskriver ville ALDRI angrepet deg...En slik kvinne ville ikke risikert livet for å kjempe sammen med "sin elsker" mot en fiende, ihvertfall ikke med full rustning som om hun var en erfaren kriger.

Jeg river meg i håret av slikt dårlig c-film aktig storyline:( Jeg kan ikke huske at noen quest i f.eks wow var så utrolig "lite realistisk" som mitt eksempel. I wow var det nok av storylines i quester som gjerne ikke var revolusjonerende, men dem fulgte alle en viss logisk retning og skolebok-eksempel på hvordan man skal fortelle en historie.

Det må være en viss kobling mellom hvordan er NPC er av natur og hva denne personen faktisk gjør i et spill. Mangel på dette er enten et resultet av hastverkarbeid eller at personen som laget questet fikk stryk i alt som het stil-skriving på skolen. Uansett hva som er årsaken, så er det et tegn på dårlig/lite gjennomført kvalitet.

 

Bare skyt meg om det finnes samme eksempler i wow, men saken er at jeg ikke la merke til det i wow (da har dem i så fall skjult det så godt og dette er jo et tegn på kvalitet i såfall hehe), mens i AoC hoppet jeg i stolen av den logiske bristen i dette questet.

Lenke til kommentar

"Bare skyt meg om det finnes samme eksempler i wow, men saken er at jeg ikke la merke til det i wow (da har dem i så fall skjult det så godt og dette er jo et tegn på kvalitet i såfall hehe), mens i AoC hoppet jeg i stolen av den logiske bristen i dette questet."

 

Gratulerer med å finne nok en feil. *Gi imaginært diplom*.

 

 

Begynner vel å bli et år siden jeg sluttet med WoW, men kommer på en liten "logisk brist" i farten, så kan vi ha en liten konkurranse i å finne slike "feil" i spillene vi har spilt og spiller alle sammen. ( For ordens skyld, jeg har over 150dager ingame i WoW og syntes det er et av de beste spillene som noen gang har blitt lansert. Gikk bare lei det, er ingen hater.)

 

Mitt bidrag:

 

Goblins i WoW om kjører noe slags vedkutte maskiner, sitter helt åpne for angrep på toppen. Som Hunter ville jeg da naturligvis bare fyre av en pil i øyet, eller om jeg bommet på øyet så rett i skallen, på denne goblinen og da ville maskinen sluttet å funke tross alt ikke noe auto greier når det er en goblin som styrer den. Men neida må faktisk slå ned maskinen først for så å drepe den illsinte lille grønne mannen som fikk maskinen sin ødelagt. Designerne her må jo ha fått NG i sløyd.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...