Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff valgte TOS mest selv fordi jeg trodde få ville spille de. utifra statistikker jeg hadde lest. men neida. TOS er mest spillte klassa atm. delt med barbarian og priest of mitra. får spille til 80 og se åsen det blir. og ja TOS er grise imba til solo grinding. tar 3 mobs samtidig som er 6 lvler over meg. og har tatt 20 på egen lvl-2 levler lavere med å løpe med strøm skjoldet på. dette forutsetter att alle er melee og att alle kommer i ett pull da. lyn kjapp exe som TOS Uten tvil.

 

Men utover solo grinde egenskaper er vi egentlig ikke så imba. ville ikke si att jeg overpresterer i forhold til en priest of mitra-bear shaman i pvp.

 

Mulig reroll til necromancer siden de er så underspillt kul klasse også. men Skal levle til 80 først :D 72 nå.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Priests (særlig PoM og ToS) er jo griseimba for tiden - med en gang det gikk opp for folk flest, forandret klassefordelingen seg slik at den reflekterer situasjonen. I forhold til andre spill gikk forandringen bemerkelsesverdig fort, men de fleste har vel nå vært borti andre MMO-er, og vet at det lønner seg å velge klasser som fra begynnelsen av er patologisk overpowered på grunn av rollen de skal spille. De kan jo ikke nerfe dem på noen meningsfylt måte uten å forandre på hele konseptet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har et større problem. Nesten hver gang jeg zoner inn i tortage, blir jeg stående i 5-10 minutter og vente på "Reading content/updating content", og den gule linja står nøyaktig halvveis. Hva pokker er det som skjer? Det kommer jo frem til slutt, men jeg venter jo mere enn jeg faktisk spiller nå.

 

Noen sa den laster ned filer som "mangler", men hvorfor i svarte må den laste ned halve mappet jeg akkurat har vært på for 2 minutter siden? For noe tull.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ok, jeg har et lite problem med min groupbar. Når jeg er med i en gruppe, så kan jeg ikke lenger se hvilken klasse de er, level eller hvordan sone de er i, når man holder musen over nicket. Nå må jeg høyreklikke for så trykke "player information". Hvordan får jeg tilbake den gode gamle groupbaren, hvor jeg bare kunne holde musen over nicket? Er dette noe de har fikset i en patch, eller er det bare slik hos meg?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Grafikken:

 

 

Noen triks til å få bedre FPS:

 

 

Shadows:

Denne kan du godt deaktivere fullstendig, "shadows from character only" er bugga og det er delvis også complex shadows da det mørke-legger hele spillet. Complex shadows dreper også mye FPS!

 

Deaktivere "3D ambient cclusion quality" kan også hjelpe, samt sette shadow resolution ned.

Men det er først og fremst det å deaktivere shadow quality som hjelper mest

 

 

 

Bloom:

Dette skrur du av! Sluker FPS deluxe, hos meg fyker jeg ned over 10FPS om jeg tar på Bloom, jeg syntes også deler av spillet rett og slett ser litt merkelig ut med bloom aktivert, så ikke noe stort tap syntes jeg.

 

 

 

Anti-Alasing:

Dette er noe folk flest deaktivere ettersom dette er en FPS-killer i nesten alle spill, men i Age of Conan er historien en litt annen. Noen hevder at de faktisk har bedre og mer stabil FPS på 8x Anti-Alasing enn om de deaktiverer den, så det anbefales og leke seg litt her og se hva som faktisk fungerer best. Det raporteres også om at det er noen glitch i grafikken om du har AA-deaktivert, men som ikke eksisterer om du kjører 2x eller høyere.

 

 

 

Memory Cache:

Denne kan du prøve å mikse litt med, for noen gir den bedre ytelse, for andre dårligere... Noen merker ikke forskjell

 

 

 

View Range:

Om du merker at du har bedre FPS i bygginger osv hvor du ikke ser så langt så kan det bety at du vil ha fordel av å senke view range for å øke FPS.

 

 

 

Water reflection:

Dette krever sitt for å rendres, du kan merke forskjell på om du setter rendering til ground only i områder med mye vann..

 

 

 

Shader Model:

Du kan forsøke å senke shader model versjonen om du kjører et eldre skjermkort, med alle nyere skjermkort skal ikke dette hjelpe stort

 

 

 

Full-screen:

Kjør alltid i full-screen mode, det å kjøre i Windowed Mode dreper gjerne litt FPS, du kan også forsøke å senke oppløsningen da det fort kan hjelpe litt.

 

Nei... dette gjelder uansett hvor lavt jeg setter instillingene.

 

Og driver versjonen og skjermkortet ditt var?

Lenke til kommentar

Som sagt i posten over:

 

Nei... dette gjelder uansett hvor lavt jeg setter instillingene.

 

Jeg har nyeste driver fra nVidia... (Ja, jeg har sjekket)

9800gtx er skjermkortet, før dro den spillet som en klokke.!

 

Dro som en klokke: Med alt på high og view distance nesten makset ut på alt, bloom og shadows på.

Crysis går på 30-40 fps... så... funcom har gjort en dårlig jobb sier nå jeg.

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar

Siste drivern fra nVIDIA er ikke mye å skryte av.. Nå skal jeg ta litt kopi og paste fra meg selv:

 

Drivere:

 

Skjermkort drivere kan være en veldig vesentlig ting når det kommer til ytelse, ikke minst når det kommer til forskjellige visuelle problemer du kan oppeleve, blir kanskje skjermen plutselig svart osv..?

 

 

De siste offisielle driverne fra nVIDIA (v175.16WHQL) har faktisk endel feil, og etter min mening er det helt utrolig at nVIDIA har signert den og lagt den ut som offisiell driver i det hele store, men dem om det.

 

Jeg opplevde selv problemer med 175.16 driveren, jeg kunne knapt kjøre Windowed Mode før hele skjermen ble svart, hang seg eller noe annet.. Legger jeg ned spillet så får jeg det gjerne aldri opp igjen, flere av disse tingene har faktisk ikke alltid med operativsystem, spillet eller klienten å gjøre, det er faktisk driveren som forutsaker mye av disse problemene (jeg sier ikke alle, men mange av de)

 

Derfor vil jeg anbefale alle som kjører 175.16 å bytte til de siste BETA driverne, som jeg kan bekrefte at fungerer bedre (hvert fall på 8800 og 9800 kort)

 

 

Nå er det ikke bare bare å installere en ny driver, om du er en som bare tar å laster ned den nye drivern og bare installerer den over den gamle så gjør du alt helt feil, dette kan forutsake mange problemer og til og med dårligere ytelse om du ikke fjerner eldre drivere på en riktig og skikkelig møte før du installerer nye drivere.

 

Den riktige fremgangsmåten er som følger:

 

 

1#: Du går i legg til- fjern programmer (program and features i Vista), finner nVIDIA på listen og velger å fjerne KUN skjermkortdriver.

 

2#: Nå laster du ned og installerer et program som heter DriveSweeper:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655

 

3#: Du kjører DriveSweeper, velger nVIDIA - Display på listen og klikker "Run Sweeper", for så å restarte maskinen i sikkerhetsmodus

 

Du starter opp i sikkerhetsmodus ved å klikke på F5, F8 eller F12 (avhenger av BIOS) for å komme i BOOT-menyen, der velger du harddisken din og klikker på samme knapp som fikk deg inn i BOOT-menyen, da skal du få opp en liste hvor du kan velge sikkerhetsmodus. Om det blir litt vanskelig eller du ikke får det til så kan du rett og slett bare ta å starte opp vanlig og "kræsje" maskinen når den starter opp Windows, da skal vinduet hvor du kan velge å starte opp i sikkerhetsmodus komme ved neste oppstart automatisk.

 

4#: Du er nå i sikkerhetsmodus, når tar du å kjører DriveSweeper på samme måte som sist gang, for så å installere den nye driveren etterpå.

 

5#: Nå kan du restarter maskinen, og den nye driveren vil være installert og du kan gå inn i nVIDIA kontrollpanel eller hva du måtte ønske å kose deg (husk at all forandringer du må ha gjort i kontrollpanelet med den forrige driveren vil ikke lengre være aktivt, alt har stilt seg tilbake til default)

 

 

 

Hvorfor installere en driver på denne litt "kompliserte" måten?

Jo, fordi om du ikke fjerner den gamle driveren skikkelig vil du fort ende opp med en konflikt mellom den nye og gamle driveren, som kan føre til bluescreen, dårligere ytelse og andre problemer. Du skulle nesten tro at det holdt med å bare kjøre avinstalleringen i legg til- fjern programmer, men det gjør det altså ikke, avinstallasjonen fjerner faktisk ikke alle filene til den gamle driveren (idiotisk, ja.. men det er nå engang slik det er).

 

Hvorfor alt dette med sikkerhetsmodus?

Det er bare for å sørge for at DriveSweeper får slettet alle filene, det kan fort være et AntiVirus program eller liggende som nekter DriveSweeper å fjerne alle driver filene og derfor bør den kjøres engang i "vanlig modus" og en gang i sikkerhetsmodus. Nye drivere burde også alltid installeres i sikkerhetsmodus for å være helt sikker på at det ikke er noe på maskinen som kan tulle litt med installasjonen.

 

 

 

Så nå vet du hvordan du skal installere, avinstallere og oppdatere drivere på en skikkelig måte. Her er linkene til de siste BETA driverne: (anbefalt av meg!)

 

GeForce v175.75 for Windows Vista / Server 2008 64bit

GeForce v175.75 for Windows Vista / Server 2008 32bit

GeForce v175.75 for Windows XP / Server 2003 64bit

GeForce v175.75 for Windows XP 32bit

 

DriveSweeper for alle Windows 2000 / XP / Server 2003 / Vista / Server 2008 32bit og 64bit

 

 

 

For de av dere som ønsker å holde følge med de siste BETA driverne, så kan dere gå inn på Guru3D sitt forum, der blir så godt som samtlige drivere lekket. Men husk at det ikke er alle BETA drivere som fungerer like bra, så prøv de på eget ansvar. Det er lurt å lese kommentarene til andre Guru3D brukere for å få et inntrykk av om en driver skaper problemer eller ikke, og om den i det helet att er noe bedre enn en tidligere offisell / BETA driver.

Lenke til kommentar
Nei... dette gjelder uansett hvor lavt jeg setter instillingene.

 

Jeg har nyeste driver fra nVidia... (Ja, jeg har sjekket)

9800gtx er skjermkortet, før dro den spillet som en klokke.!

Fjern driveren din, fjern den HELT med et drivercleaner-program. Så restarter du, og legger inn nyeste nvidiadriver på ny.

 

EDIT: Slik som han over meg har forklart en tanke bedre :p

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...