Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

lurer på en ting.

vi er to kompiser som deler nettlinje. går det bra at kun en av oss laster ned spillet for så å dele det over nettverket, eller må vi begge to laste ned?

Endret av dauhau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurer på en ting.

vi er to kompiser som deler nettlinje. går det bra at kun en av oss laster ned spillet for så å dele det over nettverket, eller må vi begge to laste ned?

 

Jepp, det hadde vært ønskelig. Også med tanke på reinstallering av egen pc. Slippe å vente 2 dager på full patching hver gang.

I WoW legger de jo alle patcher pakket i en mappe som du bare kan legge patchene i og så tar spillet tak i de når du logger på.

 

Ser vel ikke akkurat lyst ut for dette i AoC per nå.

Lenke til kommentar
lurer på en ting.

vi er to kompiser som deler nettlinje. går det bra at kun en av oss laster ned spillet for så å dele det over nettverket, eller må vi begge to laste ned?

 

Ja 99% sikkert at dette skal gå.

 

Ellers hadde det bare vært merkelig.,.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestemt meg, etter å ha lest alt om classene på hjemmesida til AoC. Jeg skal nok spille Herald of Xotli.

 

Er det noen andre her som mener at Bear Shaman kommer til å bli veldig imba i forhold til andre classes, som shamans i WoW?

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig bestemt meg, etter å ha lest alt om classene på hjemmesida til AoC. Jeg skal nok spille Herald of Xotli.

 

Er det noen andre her som mener at Bear Shaman kommer til å bli veldig imba i forhold til andre classes, som shamans i WoW?

 

Shamans er vel strengt talt ikke "imba" i WoW. Eneste grunnen til at de er så populære i PvE, og til og med PvP er jo Heroism/Bloodlust.

 

Om jeg tror de blir "imba"? Egentlig ikke. Tror nok heller noen andre klasser blir ubalansert i starten. Er spent på hvordan Spellweaving blir balansert ihvertfall.

 

Så vidt jeg vet kan ikke bear shamans bruke shield, og de er melee healers. Min erfaring med slike klasser er heller dårlig, det er vanskelig å balansere. Jeg tror PoM blir den beste PvP healeren ihvertfall, men vi får se. Veldig vanskelig å si enda.

Lenke til kommentar

Lest litt om spillet nå og står igjen med noen spørsmål angående PvP vs. PvE.

 

I PvE er det som singelplayer, bare at du er "online" (kort sagt)?

I PvP kan en spille såkalte minigames mot andre, med guilden og siege mode?

 

Når en lvl'er i singelplayer og PvE, så hørte jeg i intervjuet med utviklerene at du tjente XP og PvP-XP. Så er det slik at når du da ender opp på lvl 80 og ikke har spilt PvP mode før, så har du lvl 20 i PvP?

Hvordan funker crafte skillsene i PvP mode, siden du får utdelt et knippe med våpen? Kan en forbedre våpenet, og ikke bare "bygge" i siege mode?

Lenke til kommentar

Det er PvP, RP-PvP og Normal (PvE) servere.

 

Forskjellen er hovedsaklig:

 

Normal (PvE):

Her er det ingen påtvunget PvP (Player vs Player) kamper, det vil si at ingen andre spillere kan angripe deg i den åpne verden. Du har fremdeles muligheten til å delta på PvP-minigames (capture-the-flag osv..), samt gå til området "Border Kingdoms" hvor det vil være Siege Warfare osv.. Men det er altså ikke slik at du kan bli angripe eller angripe andre i hele verden, bare om du er i PvP-spesifikke situasjoner som Border Kingdoms eller minigames.

 

 

PvP (FFA):

På PvP-serverne så kan du bokstavelig talt angripe hvem du vil, når du vil, når du vil (Free-for-all).

I de store byene osv så kan du ikke angripe folk, heller ikke i start området (bortsett fra Whine Cellar og White Sand Isle), men over alt ellers i alle områder så står alle spillere fritt til å angripe hver andre.

 

Du kan naturligvis ikke angripe folk i ditt eget guild eller gruppe, men ellers så er det ingen restriksjoner på hvem du kan måke ned.

 

Bortsett fra det så er både Normal (PvE) og PvP (FFA) helt like.

 

 

 

RP-PvP:

Er helt lik en PvP (FFA) server, bare at på en RP (Roleplaying) server er det mye strenger krav til at alle spillere driver aktivt med roleplaying, enn på andre servere.

 

 

 

 

Du har PvE og PvP level'er på alle servere. PvP level går du opp når du spiller vanlig, gjør quest osv..

PvP level går du opp når du dreper andre spillere, vinner PvP kamper osv.. Du mister også PvP-EXP når du blir drept av andre. Men når du først har gått opp en PvP level, så kan du ikke dette ned igjen. Så har du nådd level 2, kan du ikke dø så mye at du fyker ned til level 1 igjen.

 

 

PvP og PvE leveling er hel individuelt, så om du når level 80 uten å bedrive noe PvP så er du fremdeles PvP level 1.

PvP-leveling er der for å gjøre PvP mer interessant og morsomt for de som er veldig glad i PvP, det er ikke som i World of Warcraft hvor du kan gå inn i en Battleground, bli fullstendig slaktet og tenke, jaja jeg fikk jo honour points av dette også. I Age of Conan så vil du faktisk straffes / tape på å misslykkes i kamper, derfor vil folk tenke mye mer taktikk, enn i andre spill hvor folk ofte bare måper rundt uten mål og mening.

 

 

Du har også weaponsmith, armoursmith crafting osv..

Er vell slik at du faktisk kan ha egne shapper i byen din hvor andre spillere og guild medlemmer kan komme å kjøpe ting du crafter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...