Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Funcom sier at open beta versjonen er en gammel versjon og ikke den som kommer til å være i retail. Men hvorfor sender dem da ut en undersøkelse på en client av spillet som er etter Funcom utdatert?

Funcom hevder at den clienten som kommer til å være ved release ikke tillater å bli kjørt gjennom stress test. Dette er noe av det dummeste jeg har hørt og om dette er virkelig grunn så tyder det på en ting: dårlig gjennomført koding tvers gjennom. Ikke rart det er allerede hacks ute til spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo handle om de ekstremt høye systemkravene som har blitt satt, og muligheten til å faktisk foreta praktisk anvendbare målinger med en dunge debugging i bakgrunnen.

 

Det er lettere å kunne tilby en mer reell klient i et spill som ikke tyner datamaskinen så langt som Age of Conan gjør, uten at koden deres er mer optimalisert av den grunn.

 

I stedet for å spre uro og uvisshet rundt rykter og antagelser foreslår jeg at dere snarere prøver dere på en trial-versjon når spillet kommer ut og gjør opp tankene deres da. Har dere ikke tiltro til selskapet som gir dere det privilegiet en beta-test er, er dere ikke egnede beta-testere.

Lenke til kommentar

Privilegiet? Vi er potensielle kunder, det er vi som gjør DEM en tjeneste ved å teste spillet, ikke de som gjør oss en tjeneste ved å slippe ut en halvveis fungerende client så de kan teste sine servere for stabilitet.

 

Det er ikke vi som må overbevise dem om noe som helst, det er de som må jobbe rævva av seg for å overbevise oss, for uten våre penger så har de ikke jobb. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

de gjør det de må for å teste spillet, om du syntes det at de kjører en eldre klient slik at vi kan få et mest mulig stabilt spill til release er så fantastisk ondskapsfult av funcom så ... slik at ting er best mulig da vi faktisk skal bruke penger på spillet, får være din sak. noen som tar seg så nær av ting og holder seg selv så høytidelg skal man lete lenge etter..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Og en som slikker mer rompe til Funcom skal man visstnok ikke trenge å lete noe særlig lenge etter.

 

Jeg står på mitt. Funcom har ikke lært mye siden AO-dagene og release til AoC kan også gå fryktelig galt, ikke bare pga. dårlig client, men pga. mangel på kommunikasjon med community.

Lenke til kommentar
Og en som slikker mer rompe til Funcom skal man visstnok ikke trenge å lete noe særlig lenge etter.

 

Jeg står på mitt. Funcom har ikke lært mye siden AO-dagene og release til AoC kan også gå fryktelig galt, ikke bare pga. dårlig client, men pga. mangel på kommunikasjon med community.

hvilken mangel på kommunikasjon med community, forklar?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

En del folk som har bla. fulgt med på spillet over lengre tid, f.eks kommet eller ikke kommet i beta'en er misfornøyd på mangel av tilbakemeldinger fra Funcom, det er som om utviklere ikke engang tar en titt på de offisielle forums til AoC. En del spillere har skrevet veldig utfyllende rapporter av hva som trenger en stor overhaul i spillet i form av f.eks bugfixing, crashes og lignende, og tom. sendt disse rapportene inn på mail, men responsen er så og si intet eksisterende. Det er naturligvis moderatorer på forumet som svarer på ting de kan/har lov til å svare på, men de er jo ikke utviklere og sitter selv med begrenset informasjon om diverse aspekter.

 

Funcom er nå veldig nære release, jeg kan godt tenke meg at de er drittlei nå og gleder seg til pengene endelig strømmer inn av forhåpningsfulle gamere, men at de ikke tar seg litt tid til å svare på noen få viktige spørsmål/bekymringer fra community er mildt sagt frustrerende for folk som håper med hele sitt hjerte at dette spillet blir en opplevelse uten like. Jeg er en av de, jeg har fulgt med på utviklingen til AoC en god stund, men jeg bare ikke klarer å glede meg noe særlig til release egentlig, siden jeg er ikke direkte imponert over det jeg fikk sett så langt i sin helhet. Men 2 uker igjen nå, jeg ønsker dem lykke til.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Privilegiet? Vi er potensielle kunder, det er vi som gjør DEM en tjeneste ved å teste spillet, ikke de som gjør oss en tjeneste ved å slippe ut en halvveis fungerende client så de kan teste sine servere for stabilitet.

 

Det er ikke vi som må overbevise dem om noe som helst, det er de som må jobbe rævva av seg for å overbevise oss, for uten våre penger så har de ikke jobb. Så enkelt er det.

 

Det privilegiet at de anser deg for å være kvalifisert til å gi en objektiv og saklig tilbakemelding på produktet sitt. Jeg antar at du har erfaring fra closed beta som faktisk er fasen hvor man gir feedback, og ikke open beta som i all hovedsak er en stress test?

 

Problemet med Anarchy Online var det at de hadde skapt så utrolig mye blest rundt produktet sitt at de sannsynligvis ikke så annet valg enn å slippe det tidsnok for å opprettholde budsjettstandarder og lignende. Mine opplevelser med AoC-betaen er langt, langt bedre enn mine opplevelser med release av AO, og det blir nesten absurd å skulle sette de opp mot hverandre hvis man faktisk har førstehåndserfaring med spillbarheten til begge ved release. Nå har jo også Funcom offentlig gått ut og flyttet release date flere ganger, i stedet for gå på den samme blemma.

 

Kommunikasjonen med spillerbasen skal jeg ikke uttale meg om, da jeg kun har prøvd spillet som closed beta over en helg i motsetning til open beta som jeg nylig har fått fatt i. Det at de ikke direkte takker hver og en og gir de kongens fortjenestemedalje i gull betyr dog ikke at de ikke tar til seg feedbacken deres og implementerer den.

Lenke til kommentar
En del folk som har bla. fulgt med på spillet over lengre tid, f.eks kommet eller ikke kommet i beta'en er misfornøyd på mangel av tilbakemeldinger fra Funcom, det er som om utviklere ikke engang tar en titt på de offisielle forums til AoC. En del spillere har skrevet veldig utfyllende rapporter av hva som trenger en stor overhaul i spillet i form av f.eks bugfixing, crashes og lignende, og tom. sendt disse rapportene inn på mail, men responsen er så og si intet eksisterende. Det er naturligvis moderatorer på forumet som svarer på ting de kan/har lov til å svare på, men de er jo ikke utviklere og sitter selv med begrenset informasjon om diverse aspekter.

 

Funcom er nå veldig nære release, jeg kan godt tenke meg at de er drittlei nå og gleder seg til pengene endelig strømmer inn av forhåpningsfulle gamere, men at de ikke tar seg litt tid til å svare på noen få viktige spørsmål/bekymringer fra community er mildt sagt frustrerende for folk som håper med hele sitt hjerte at dette spillet blir en opplevelse uten like. Jeg er en av de, jeg har fulgt med på utviklingen til AoC en god stund, men jeg bare ikke klarer å glede meg noe særlig til release egentlig, siden jeg er ikke direkte imponert over det jeg fikk sett så langt i sin helhet. Men 2 uker igjen nå, jeg ønsker dem lykke til.

 

 

Jeg er glad dem bruker tiden på spillet og mindre tid på sekretær arbeid, det må være en tidkrevende jobb å svare feks 20.000 mailer. Jeg tror ingen spillestab i verden er stor nok til det .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
En del folk som har bla. fulgt med på spillet over lengre tid, f.eks kommet eller ikke kommet i beta'en er misfornøyd på mangel av tilbakemeldinger fra Funcom, det er som om utviklere ikke engang tar en titt på de offisielle forums til AoC. En del spillere har skrevet veldig utfyllende rapporter av hva som trenger en stor overhaul i spillet i form av f.eks bugfixing, crashes og lignende, og tom. sendt disse rapportene inn på mail, men responsen er så og si intet eksisterende. Det er naturligvis moderatorer på forumet som svarer på ting de kan/har lov til å svare på, men de er jo ikke utviklere og sitter selv med begrenset informasjon om diverse aspekter.

 

Funcom er nå veldig nære release, jeg kan godt tenke meg at de er drittlei nå og gleder seg til pengene endelig strømmer inn av forhåpningsfulle gamere, men at de ikke tar seg litt tid til å svare på noen få viktige spørsmål/bekymringer fra community er mildt sagt frustrerende for folk som håper med hele sitt hjerte at dette spillet blir en opplevelse uten like. Jeg er en av de, jeg har fulgt med på utviklingen til AoC en god stund, men jeg bare ikke klarer å glede meg noe særlig til release egentlig, siden jeg er ikke direkte imponert over det jeg fikk sett så langt i sin helhet. Men 2 uker igjen nå, jeg ønsker dem lykke til.

Jeg har fulgt med på spillet i lang lang tid, og har postet og lest mye på AOC forumet. Du er klar over at det kommer minst 15+ tråder daglig fra folk som er sure over at de ikke kom inn i beta, at xx ikke er med, wow er bedre, at det er galt, at de burde forandre det, at de burde legge til det, spillet lagger bla bla. forventer du at gaute eller andre devs skal sitte personlig og svare alle disse? de hadde ikke spillet blitt ferdig før neste år.

 

I closed beta, på det faktiske beta forumet, tror du ikke det strømmer inn slike rapporter daglig? om hele spillet trenger en overhaling etc, tror du ikke funcom gutta har fått xxx slike rapporter på betaforumet da? for la meg si det sånn, det skal jeg love deg. det er bare små fiseproblemer du snakker om, at funcom ikke svarer på alle mail som blir sendt inn? heregud, skal de sitte å dilte med hver enkelt som har et problem i de hektiske sluttmånedene. Det du skriver der viser bare at du har null innsikt om hvordan dette fungerer, du har tydligvis ikke tillbrakt mye tid på AoC forumet heller, om du forventer at de skal svare på hvert jævla lille innlegg.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Utrolig irriterende hvordan de som er misfornøyd/ ikke vil (ikke KAN?) skaffe seg spillet er innstilt på å spre mest mulig misnøye blant de som VIL skaffe seg det. Som en slags omvendt reklamering?

"Nei det spillet der likte jeg ikke, syntes ikke du skal kjøpe det" kommer det fra mange munner for tiden.

Privilegiet? Vi er potensielle kunder, det er vi som gjør DEM en tjeneste ved å teste spillet, ikke de som gjør oss en tjeneste ved å slippe ut en halvveis fungerende client så de kan teste sine servere for stabilitet.

 

Det er ikke vi som må overbevise dem om noe som helst, det er de som må jobbe rævva av seg for å overbevise oss, for uten våre penger så har de ikke jobb. Så enkelt er det

 

På hvilken måte hjelper vi dem når vi tester? Ved å lete etter bugs, ustabilitet osv vil jeg si. "...halvveis fungerende klient for å teste sine servere for stabilitet." På hvilken måte taper du på dette?

 

Det er jo jeg, som kjøper, som skal spille dette. Jeg, som kjøper, vil jo aller helst ha en lagfri og stabil spillopplevelse, vil jeg ikke? Og ved å hjelpe Funcom med sin testing, vil ikke det si at jeg senere får en god spillopplevelse?

 

Virker som den delen av betatesterne som er misfornøyd, hadde forventet det ferdige spillet ramlende inn på pc`ene deres..?

Lenke til kommentar

Har aldri spilt et mmorpg spill før, men har forhåndsbestilt age of conan. Så noen som kan linke meg til sider som forklarer aspektene ved spillet (pvp, crafting ++). har ingen anelse om hva jeg skal forvente meg, bare at jeg gleder meg noe enormt.

 

Leste at AoC kan spilles som singelplayer, er det samme oppdrag du kan gjør på en server?

Hva med guilds? Leste også at de kan bygge "byer"? Er litt på bærtur, så om det er noe jeg kan gå igjennom før release, slik at jeg ikke sitter i manualen den tiden jeg "burde" ha spilt.

Lenke til kommentar

For de som fortsatt måtte ha for seg at Funcom brukte en utdatert klient for å stressteste serverne best mulig bør kanskje ta en titt her.

 

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/191/feature/1927

 

Slik jeg tolker det var faktisk den åpne betaen hakket nyere enn den lukkede, men pga. enkelte 'last minute fixes' fikk programmet en del uheldige bivirkninger med seg. Som de sier her forsøkte de å identifisere problemet ved å patche den lukkede klienten med samme kode og se hva som skjedde.

 

Hursomhelst, releaseversjonen bør forventes å være mye mer stabil :thumbup:

Lenke til kommentar
Har aldri spilt et mmorpg spill før, men har forhåndsbestilt age of conan. Så noen som kan linke meg til sider som forklarer aspektene ved spillet (pvp, crafting ++). har ingen anelse om hva jeg skal forvente meg, bare at jeg gleder meg noe enormt.

 

Leste at AoC kan spilles som singelplayer, er det samme oppdrag du kan gjør på en server?

Hva med guilds? Leste også at de kan bygge "byer"? Er litt på bærtur, så om det er noe jeg kan gå igjennom før release, slik at jeg ikke sitter i manualen den tiden jeg "burde" ha spilt.

Anbefaler deg å snakke med noen du kjenner som har MMO erfaring. Fordi det er ufattelig mye informasjon.

 

Når de sier at man kan spille som singelplayer, betyr bare det at man kan komme til level 80 uten å måtte samarbeide med noen. Men man må logge seg på en server, og spille på en server hvor andre folk også spiller alikevel.

Guilds med et bestemt antall medlemmer (Vet ikke hvor mange som kreves) kan bygge en by (Player City) ja. Denne åpner opp for flere muligheter for guildet. Når man har laget byen, og fått den opp til level 3 (Hva enn det betyr), kan man lage enda en by (Et Battle Keep) i et område som heter Border Kingdoms. Denne byen gir ekstra muligheter for guildet. Men det er bare 9 guilds på hele serveren som kan ha Battle Keeps til en hver tid. Og de guildene uten battle keep kan angripe for å vinne området, slik at de kan bygge. Derfor vil de 9 sterkeste guildene på en server kunne ha både player city og battle keep.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...