Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Unnskyld, men 8800GTS 320MB og Mist500w går vel greit, kortet krever vel litt men 500w er vel grenset for det kortet?

 

I såfall, kjøper jeg 8800GTX eller de nyere kort til 2500+ klassen, må jeg tenke på ny PSU?

Trenger hvertfall ikke tenke på ny psu. Jeg kjører 8800gts med den psu`n. har hatt den i over 3 år. Aldri vært noe feil med den. Har fortsatt 100w +- og gå på. En god Psu på 500w er undervurdert!. Mange som trur man må ha 800w++ for og dra et 8800 kort. Det er bra tull

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen mellom 8800GTX og 8800GT er mikroskopisk når det gjelder ytelse. Det er bare prisen som skiller de omtrent.

 

I Age of Conan, vel å merke. I andre spill vil 8800GTX spise 8800GT på svært høye oppløsninger med mye AA/AF.

Jeg kjører 1280*1024 med aa/af på fult. AA X16. Dette spillet er så lett og dra, at man bare kan fyre alt på max om man har et 8800 kort. Deilig :love:

Lenke til kommentar
Unnskyld, men 8800GTS 320MB og Mist500w går vel greit, kortet krever vel litt men 500w er vel grenset for det kortet?

 

I såfall, kjøper jeg 8800GTX eller de nyere kort til 2500+ klassen, må jeg tenke på ny PSU?

Trenger hvertfall ikke tenke på ny psu. Jeg kjører 8800gts med den psu`n. har hatt den i over 3 år. Aldri vært noe feil med den. Har fortsatt 100w +- og gå på. En god Psu på 500w er undervurdert!. Mange som trur man må ha 800w++ for og dra et 8800 kort. Det er bra tull

 

Har selv også det, kjørt det i 2år eller mer, men om jeg skulle oppgradere, ville Mist'n holde til krafigere kort enn 8800GTS 320mb.

 

Ehm, har hørt at enkelte produsenter anbefaler 730w var det? elns, noe sånt, iallefall veldig kraftig PSU, men siden MIST er kjent som kvalitets merke, vil den dra nyere kort eller må jeg rett og slett spytte 1000 spend på kraftigere PSU?

Lenke til kommentar

Gå å les manual, les eller søk på google hva som passer deg best, blir ufattelig mye spam hvis hver enkel bruker spør hva han skal spille, vi vet vel faen ikke.

Digger du HUNTER i WOW så går du kanskj får RANGER i AOC, gå å les websiden til ageofconan, som oftest så hjeler det mange.

Lenke til kommentar
Hvilken klasse burde jeg velge i AoC?

 

 

akkurat nå, er det lurt å holde seg unna mage classene til de blir fiksa.

folk på lvl 50 gjør fremdeles samme damage som de gjorde på lvl 20.

 

Funcom har ikke fiksa scalinga på spells. så de gjør samme damage (som lvl 20 spells) men koster dobbelt++ så mye mana. gjelder både Demonologist og necro

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Føler på meg at assassin har samme fjortisspreget som som rogues hadde i wow i min tid; 10% er gode, 50% er 14 år og resten er overflødige ;)

Lenke til kommentar

Vil bare minne om at vi ikke tolererer personangrep på forumet vårt. Man skal holde seg til ballen og ikke ta spilleren. Med mindre man ønsker at moderator skal komme og fjerne tilgangen til forumet. Det er det som ligger i ordet saklig, man skal ikke bli personlig. ;)

 

Ikke kommenter dette innlegget. Rapporter gjerne personangrep slik at vi kan få ryddet opp. Og med det får dere kose dere videre med slaktingen i AoC. Der kan dere bli så personlige dere bare vil.

Lenke til kommentar
hva er RP-PvP?

post-111689-1211894648_thumb.jpg

 

roleplaying player versus player - Folk kan ikke bruke leetspeak i visse kanaler og må liksom føre et personlig rollespill rundt sin egen character. Hver character bør ha en bakgrunn.

 

Eksempel: Hunter i wow som har mistet den ene armen i et slag, kan bare bruke melee angrep f.eks.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

ouff.. Orker ikke og lese gjennom så mange sider, så jeg spørr her istedet.

 

Er det sånn at man må betale med Visa kort, eller fungerer det med den koden som følger med spillet/gamecard? Hvis det er sånn, så behøver jeg vel bare og bruke gamecard, og ikke Visa hver gang spilletiden går ut? Skal heller ikke betale med visa etter og ha installert spillet..

 

Er litt vanskelig og forklare :p

Lenke til kommentar
Noen triks til å bedre FPS:

 

 

Shadows:

 

Denne kan du godt deaktivere fullstendig, "shadows from character only" er bugga og det er delvis også complex shadows da det mørke-legger hele spillet. Complex shadows dreper også mye FPS!

 

Deaktivere "3D ambient cclusion quality" kan også hjelpe, samt sette shadow resolution ned.

Men det er først og fremst det å deaktivere shadow quality som hjelper mest

 

 

 

Bloom:

Dette skrur du av! Sluker FPS deluxe, hos meg fyker jeg ned over 10FPS om jeg tar på Bloom, jeg syntes også deler av spillet rett og slett ser litt merkelig ut med bloom aktivert, så ikke noe stort tap syntes jeg.

 

 

 

Anti-Alasing:

Dette er noe folk flest deaktivere ettersom dette er en FPS-killer i nesten alle spill, men i Age of Conan er historien en litt annen. Noen hevder at de faktisk har bedre og mer stabil FPS på 8x Anti-Alasing enn om de deaktiverer den, så det anbefales og leke seg litt her og se hva som faktisk fungerer best. Det raporteres også om at det er noen glitch i grafikken om du har AA-deaktivert, men som ikke eksisterer om du kjører 2x eller høyere.

 

 

 

Memory Cache:

Pøs denne på maks (hvis du ikke mindre har veldig lite minne), dette burde være fordelaktig for ytelsen, hvorfor denne er deaktivert by default aner jeg ikke

 

 

 

View Range:

Om du merker at du har bedre FPS i bygginger osv hvor du ikke ser så langt så kan det bety at du vil ha fordel av å senke view range for å øke FPS.

 

 

 

Water reflection:

Dette krever sitt for å rendres, du kan merke forskjell på om du setter rendering til ground only i områder med mye vann..

 

 

 

Shader Model:

Du kan forsøke å senke shader model versjonen om du kjører et eldre skjermkort, med alle nyere skjermkort skal ikke dette hjelpe stort

 

 

 

Full-screen:

Kjør alltid i full-screen mode, det å kjøre i Windowed Mode dreper gjerne litt FPS, du kan også forsøke å senke oppløsningen da det fort kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
ouff.. Orker ikke og lese gjennom så mange sider, så jeg spørr her istedet.

 

Er det sånn at man må betale med Visa kort, eller fungerer det med den koden som følger med spillet/gamecard? Hvis det er sånn, så behøver jeg vel bare og bruke gamecard, og ikke Visa hver gang spilletiden går ut? Skal heller ikke betale med visa etter og ha installert spillet..

 

Er litt vanskelig og forklare :p

 

Du må aktivere accounten med et kredittkort for å spille.

EDIT: Ganking er å drepe folk med mye lavere level enn seg selv.

 

Huff, du burde kanskje revurdere å svare på noe du ikke vet? NEI, man trenger ikke visakort for å spille, jeg trodde før man måtte ha visa fordi alle på hardware fortalte meg det, men kjøp et gamecard i tillegg til spillet, skift payment method til gamecard og bruk koden så funker det fett uten kredittkort!

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...