Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

improve framerate = tull? Skrur ned på mangen ting, men får ikkje bedre fps på nokke vis :/ Har fortsatt 20 - 25 fps uansett korleis eg stiller ned på ting. Til og med på low har eg 20 - 25 som eg og har i high, så det gidder eg ikkje.

 

Ps: blir det bedre om eg skrur ned resolutionen ett hakk? eller skrur på windowed mode?

 

Er i samme båt som deg. Jeg har lite tro på ram, jeg mener, det tar jo ikke mer en 1390/39xx ram jeg har i PC-en inkludert det andre, og normalt bruker ikke spillet mer en 15-20% av total maskin kraft, allikevel går det ræv dårlig. Uansett innstillinger. Det eneste som hjelper er å skur ned til pixelshader 2.0. Jeg syns dette er irriterende, brand new 500GB HDD også, kjører, fra raptor. Kosta jo nesten 2000 å greier =/ Vel, kanskje dataen min bare er for dårlig da til å kunne kjøre fin grafikk flytenden...eh.. =(

Og orker ikke til å kjøpe ram, legge inn 64bits system og shit for bare dette spillet, men håper de får gjort noe med FPS'n. Så vidt jeg har hørt er dette et problem som gjelder mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
improve framerate = tull? Skrur ned på mangen ting, men får ikkje bedre fps på nokke vis :/ Har fortsatt 20 - 25 fps uansett korleis eg stiller ned på ting. Til og med på low har eg 20 - 25 som eg og har i high, så det gidder eg ikkje.

 

Ps: blir det bedre om eg skrur ned resolutionen ett hakk? eller skrur på windowed mode?

Da er det vell lag på grunn av cpu\ram da?

Lenke til kommentar

Ikke kom å fortell meg at dual vore 6850 , eller 3+ghz / kjerne ikke er nok når crysis kjører penere grafikk med dobbel FPS (altsp 50-60+ LETT).

Kan ha tro på mer enn 2gb ram, men hvor mye vil dette ha å si på FPS? Jeg har ingen problemer med loadingtid, går unna som ei kule der, ei sånn lag, men er rett og slett bare lite FPS.

Lenke til kommentar

Noen triks til å bedre FPS:

 

 

Shadows:

 

Denne kan du godt deaktivere fullstendig, "shadows from character only" er bugga og det er delvis også complex shadows da det mørke-legger hele spillet. Complex shadows dreper også mye FPS!

 

Deaktivere "3D ambient cclusion quality" kan også hjelpe, samt sette shadow resolution ned.

Men det er først og fremst det å deaktivere shadow quality som hjelper mest

 

 

 

Bloom:

Dette skrur du av! Sluker FPS deluxe, hos meg fyker jeg ned over 10FPS om jeg tar på Bloom, jeg syntes også deler av spillet rett og slett ser litt merkelig ut med bloom aktivert, så ikke noe stort tap syntes jeg.

 

 

 

Anti-Alasing:

Dette er noe folk flest deaktivere ettersom dette er en FPS-killer i nesten alle spill, men i Age of Conan er historien en litt annen. Noen hevder at de faktisk har bedre og mer stabil FPS på 8x Anti-Alasing enn om de deaktiverer den, så det anbefales og leke seg litt her og se hva som faktisk fungerer best. Det raporteres også om at det er noen glitch i grafikken om du har AA-deaktivert, men som ikke eksisterer om du kjører 2x eller høyere.

 

 

 

Memory Cache:

Pøs denne på maks (hvis du ikke mindre har veldig lite minne), dette burde være fordelaktig for ytelsen, hvorfor denne er deaktivert by default aner jeg ikke

 

 

 

View Range:

Om du merker at du har bedre FPS i bygginger osv hvor du ikke ser så langt så kan det bety at du vil ha fordel av å senke view range for å øke FPS.

 

 

 

Water reflection:

Dette krever sitt for å rendres, du kan merke forskjell på om du setter rendering til ground only i områder med mye vann..

 

 

 

Shader Model:

Du kan forsøke å senke shader model versjonen om du kjører et eldre skjermkort, med alle nyere skjermkort skal ikke dette hjelpe stort

 

 

 

Full-screen:

Kjør alltid i full-screen mode, det å kjøre i Windowed Mode dreper gjerne litt FPS, du kan også forsøke å senke oppløsningen da det fort kan hjelpe litt.

 

Ikke kom å fortell meg at dual vore 6850 , eller 3+ghz / kjerne ikke er nok når crysis kjører penere grafikk med dobbel FPS (altsp 50-60+ LETT).

Kan ha tro på mer enn 2gb ram, men hvor mye vil dette ha å si på FPS? Jeg har ingen problemer med loadingtid, går unna som ei kule der, ei sånn lag, men er rett og slett bare lite FPS.

 

 

Det har jo ikke noe med CPU / minne å gjøre, der ligger du godt an.

Det er nok mer skjermkortet som begrenser det

Lenke til kommentar
Jeg trenger seriøst hjelp nå... kompisene mine kjøpte spillet etter meg og de er allerede ferdige med å instalere og laste ned patcher.

Jeg derimot sitter fast på "Updating Contet", holdt på siden klokken 11.50 idag :/

 

Prøvd å restarte updater'n?

Hvor stor oppdatering laster du ned?

Lenke til kommentar
bah, jeg er plassert på Wildsoul pvp servern ;S lvl 31 Necromancer nå ^^

 

 

Vi ksn da lage en på Wildsoul^^ men må jo tenkte på om vi kommer til å få nok folk?

 

men bare /w ingame til Hawkins!

Ololol, jeg er i guildet ditt. Nestleder eller noe. Hmm.

 

 

 

hahahahahaha du kødder? XD Damio? er det deg? XDD

 

nei ekke deg ;p hahahaha

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar
bah, jeg er plassert på Wildsoul pvp servern ;S lvl 31 Necromancer nå ^^

 

 

Vi ksn da lage en på Wildsoul^^ men må jo tenkte på om vi kommer til å få nok folk?

 

men bare /w ingame til Hawkins!

Ololol, jeg er i guildet ditt. Nestleder eller noe. Hmm.

 

 

hahahahahaha du kødder? XD Damio? er det deg? XDD

 

nei ekke deg ;p hahahaha

 

 

 

Hvor mange fra diskusjon.no er i Nordavind egentlig? :p

Endret av Fenesas
Lenke til kommentar

Oi, etter å ha lastet ned siste patch på noen få MB loaded jeg opp spillet, bare for å se at karakteren min manglet hår, alle spell/ability-ikoner var helt annerledes eller vekk, samt andre rare ting i interfacet. Mange av itemene mine var også kun kalt no-name. Jeg restartet spillet, og nå må jeg laste ned en patch på 1,5 gb.

 

Flere som har sett dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...