Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Noen som har noe formening om hva jeg kan gjøre for å få bedre FPS?

 

Har en relativt ny maskin, ikke mere enn 4 måneder gammel.

2GB ram, Geforce 8800 GTX, Dual core 6850, får som regel ikke mere enn 20-30+ FPS. Meste jeg noen gang har hatt var 80-85+ når jeg så rett opp på ren himmel.

Har ikke alt på max, kjører kun 2x AA og AF, high, men står kun på midelmådig veiw range.

Yter rett og slett ræv, Crysis yter 2x bedre med alt på fult :/

Og ja, lasta ned drivere fra NVIDIA datert den 16. mai tror jeg, og så har jeg brukt rivatune, men uten hell. Er frustrerende, den eneste måten å ha stabilt ca 40FPS er å ta shader til 2.0, men da ser spillet ut som ræv...

 

Enkelt, dytt inn 2GB ram til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
faen så irriterande...på siste kampen mot strom i tortage så får eg 10 000 ms og disconnecte. :(

 

Løp igjennom Conalls valley og opp mot inngangen til Field of the Dead her om dagen, vel og merke uten å lete etter spawn points. Tok meg ca 10-15 min og når jeg kom frem ble jeg disconnecta :p måtte begynne på nytt igjen :) Andre gangen når jeg nærmet meg, bestemte jeg meg for å prøve meg på en edderkopp som var lvl 28 mens jeg var 23. Døde og måtte begynne på nytt! :D

Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med for få quest? Har måttet grinde i 2 levler nå. Er level 53, men hadde problemer med få quests fra 40-50 også

Alle har nok det, etter ca lvl 48 dabber det av med quests ser det ut til.. Har nå grindet snart 3 lvler og kan nesten regne med å grinde helt opp til 80, med untakk av noen quests på veien

Lenke til kommentar
Noen som har noe formening om hva jeg kan gjøre for å få bedre FPS?

 

Har en relativt ny maskin, ikke mere enn 4 måneder gammel.

2GB ram, Geforce 8800 GTX, Dual core 6850, får som regel ikke mere enn 20-30+ FPS. Meste jeg noen gang har hatt var 80-85+ når jeg så rett opp på ren himmel.

Har ikke alt på max, kjører kun 2x AA og AF, high, men står kun på midelmådig veiw range.

Yter rett og slett ræv, Crysis yter 2x bedre med alt på fult :/

Og ja, lasta ned drivere fra NVIDIA datert den 16. mai tror jeg, og så har jeg brukt rivatune, men uten hell. Er frustrerende, den eneste måten å ha stabilt ca 40FPS er å ta shader til 2.0, men da ser spillet ut som ræv...

 

Enkelt, dytt inn 2GB ram til.

...Det forutsetter jo at The Very End har 64-bits operativsystem.

Lenke til kommentar
...Det forutsetter jo at The Very End har 64-bits operativsystem.

 

Nja,

 

32bit system klarer vel 3.x GB som er mye bedre enn 2GB. AoC er veldig VELDIG RAM avhengig.

Både for fart på loadingscreens og FPS.

 

Jeg bytta fra 2GB til 4GB med 32bit Vista og syke satan for en forskjell

Lenke til kommentar
...Det forutsetter jo at The Very End har 64-bits operativsystem.

 

Nja,

 

32bit system klarer vel 3.x GB som er mye bedre enn 2GB. AoC er veldig VELDIG RAM avhengig.

Både for fart på loadingscreens og FPS.

 

Jeg bytta fra 2GB til 4GB med 32bit Vista og syke satan for en forskjell

 

Hvor mye forskjell snakker vi om? jeg har alt på high og jeg ligger på 20-40 fps med 2GB RAM

Lenke til kommentar
Hvor mye forskjell snakker vi om? jeg har alt på high og jeg ligger på 20-40 fps med 2GB RAM

 

Jeg gikk fra å irritere meg over loading tidene til å bli overrasket over hvor fort det gikk.

FPS er litt vanskelig å sammenligne ettersom den varierer en del fra zone til zone.

Men generell performance økte ganske kraftig

Lenke til kommentar
Heisann, jeg lurer på om det er noen classer i AoC som er noen lunde likt en priest (WoW),som har en healing specc og en "shadow/dmg" specc ? Er enten det eller en ranger jeg skal spille :)

 

Vanskelig å sammenligne klassene med WoW, det er noe jeg i utgangspunktet ikke liker å gjøre siden klassene er så forskjellig og det er et helt annet spill.

 

Healingen i AoC fungerer på en helt annen måte enn i WoW, healingen er stort sett kun healing over tid, enten i form av en område bestemt healing, eller en "line of sight" healing, som da fungerer i en vis vinkel foran healeren.

I tillegg har healerne en del dmg spells og kan fint fungere som DPS-klasser som shadow priests kunne i WoW.

 

Edit, hvorfor skjer det noen ganger at jeg poster 2 poster på rad så blir de slått sammen, mens andre ganger havner de etter hverandre som 2 poster?

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

improve framerate = tull? Skrur ned på mangen ting, men får ikkje bedre fps på nokke vis :/ Har fortsatt 20 - 25 fps uansett korleis eg stiller ned på ting. Til og med på low har eg 20 - 25 som eg og har i high, så det gidder eg ikkje.

 

Ps: blir det bedre om eg skrur ned resolutionen ett hakk? eller skrur på windowed mode?

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...