Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Småprat om/rundt Age of Conan

Anbefalte innlegg

noen som vet hvordan det funker med guild by? altså vi skal straks lage by, men det står ikke om det er PvE by eller PvP by vi skal lage :S

eller blir den automatisk pvP siden ikke så mange andre har by og hvis vi blir eid og noen tar over byen vår så blir den PvE eller hvordan funker det her? :p

Det blir PvE (så vidt jeg vet), fordi et Guild må ha så så mange PvP poeng, og ha en så så stor PvE by før det er mulig å bygge en PvP så vidt jeg har fått med meg?

Vi har alt fått opp vår guild by på Fury ;)

Var vell de første :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok...men da forstår jeg det slik at om et område av verden (f.eks en sone) er nådd det funcom annser som maximun antall spillere, så vil det bli laget en kopi, som blir fylt opp før en ny kopi blir laget osv...

Og at derfor kan jeg risikere å spille på en annen kopi enn en kamerat som IKKE er i gruppe med meg. Men at om vi er i gruppe så havner vi samme sted uansett.

Vel...liker ikke helt dette. Jeg ville at det skulle vært som i wow, hvor i teorien alle som er pålogget samme server kan møtes på samme sted og "se hverandre" :) MEN, jeg skjønner godt at dette datateknisk (pgs masse detaljer/grafikk etc i AoC) ikke lar seg gjøre med nåværende teknologi og av praktiske hensyn.

For dem som spiller pvp så betyr jo dette at man liksom ikke kan "jage" en fiende over hele verden hehe, slik man nesten kan gjøre i wow hehe. Eller man kan jo prøve, men det er en sjanse for at fienden løper inn i en ny sone 5 meter foran deg...du løper etter, så pluttselig er han i en annen kopi enn deg:)

Lenke til kommentar
Ok...men da forstår jeg det slik at om et område av verden (f.eks en sone) er nådd det funcom annser som maximun antall spillere, så vil det bli laget en kopi, som blir fylt opp før en ny kopi blir laget osv...

Og at derfor kan jeg risikere å spille på en annen kopi enn en kamerat som IKKE er i gruppe med meg. Men at om vi er i gruppe så havner vi samme sted uansett.

Vel...liker ikke helt dette. Jeg ville at det skulle vært som i wow, hvor i teorien alle som er pålogget samme server kan møtes på samme sted og "se hverandre" :) MEN, jeg skjønner godt at dette datateknisk (pgs masse detaljer/grafikk etc i AoC) ikke lar seg gjøre med nåværende teknologi og av praktiske hensyn.

For dem som spiller pvp så betyr jo dette at man liksom ikke kan "jage" en fiende over hele verden hehe, slik man nesten kan gjøre i wow hehe. Eller man kan jo prøve, men det er en sjanse for at fienden løper inn i en ny sone 5 meter foran deg...du løper etter, så pluttselig er han i en annen kopi enn deg:)

Da trenger du bare å si hvilken instanse du er i, og han kan velge å komme til den. Instansene blir vel aldriu "full" men spillet prøver automatisk å ikke la alt for mange komme til samme instanse.

Silo: Se for deg hvor mye som kan komem i patcher og slikt da ;) Jeg tror de vil fylle ut mange områder etter hvert.

Endret av wildex999
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere her har levert sykemelding til jobb/skole eller tatt ferie for å spille AoC? :D

Har lyst til å stenge meg inne på ett rom uten lys fra utsiden med kjøleskap, fryser og mikrobølgeovn (og selvfølgelig pcen). Så har jeg kunnet leve på Cola og frossen Gorbys pizza i noen uker fremover!

Lenke til kommentar

hmm ok skjønner...

Så det vi kanskje kan konkludere med er at Funcom (eller serveren) vil til enhver tid monitorere hvor mange spillere som er i en og samme sone til enhver tid, å tilpasse antall "kopier" med hensyn til dette. Dem oppererer kanskje med max og min antall spillere pr. kopi, eksemplevis fra 50 til 1000 spillere. Dette for å unngå at om det bare er f.eks 40 spillere i en sone på et tidspunkt så er disse i samme kopi uansett, i motsetning til om alle 40 hadde vært på ulike "random" kopier. Slik at man i utgangspunktet aldri skal føle at man er "alene" i denne online verdenen, og samtidig, om det er mye folk som spiller på serveren, at man ikke skal føle at sonen er "overbefolket".

Vel dette konseptet er jo i teorien helt ok, med tanke på gitte begrensninger:) Vi får vente å se hvordan det blir i praksis:)

Lenke til kommentar
wildex999: Altså greit at det loader, men skulle vært samme type soner som på wow, altså fks område, og byen. 2 instancer der fks, jeg føler ikke at jeg går fra område til område, føler at jeg går fra teleport til teleport ;)

Se for deg at "teleporten" er en 10 minutters gåtur du klarer det godt uten ;)

Du må huske at conan sin verden er like stort som jorda, mens WoW sin verden er kanskje like stor som oslo elns.

Endret av wildex999
Lenke til kommentar

ja wow har sin sjarme i akkurat det der:) Men dette var sikkert mulig i wow pga den sikkert relativt enkle spillmotoren og grafikken forøvrig. I AoC er nok ikke dette teknisk mulig (dvs spillbart), så vi får bare leve med det:) Men det er klart..."følelsen" av å være i samme verden som 2000 andre spillere slik man "følte" i wow blir gjerne litt borte, men men med tiden så blir vi nok vant til AoC sin måte å gjøre det på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...