Gå til innhold

Noe vits og klokke RAM etter CPU OC?

Anbefalte innlegg

Har endelig fått klokket opp min E6600 2.4ghz til 2.9ghz etter bios flashing. Skulle gjerne hatt min opp i 3ghz som burde gå ann uten og øke spenningen på CPU, som ikke går ann på mitt p965 neo mobo. Men da kommer bare blu screen. Kan ikke min CPU klokket høyere eller er det noe jeg må gjøre med rammen for at det skal fungere.

Har 4gb OCZ pc6400 xtc vista upg edt. Som er satt til 533mhz i bios og økt fsb fra 266 til 320. Pga min cpu blir flaskehals i crysis 64 bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er minnet som holder igjen CPU. Hvis du ikke har gjort det kan du forandre fra Sync til Async og klokke CPU og RAM hver for seg.

Står den på Sync vil CPU`s makshastighet være avhengig av RAM`s makshastighet.

Kanskje det hjelper litt.

Lenke til kommentar

ok, er veldig lite valg i mitt hovedkort men, lurer på hvis jeg setter minne til 667mhz i bios med samme økning i fsb. Er det trygt, og er det noe vits og sette opp volten på rammen. med den lille fsb økningen. Ødela mine forrige brikker på den ram divideren, så må sjekke for prøve denne gangen.

Endret av xionoland
Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt er ikke det samme som du har (se signatur), men det er enkelte ting som er mer eller mindre standard for å få overklokket skikkelig.

Hvis du vil kan du se gjennom denne tråden (innlegg #6) og se hva jeg har satt som Disable.

Om du ikke har prøvd dette før, så kan det ha en effekt.

Men som alltid; prøv på eget ansvar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...