MikeLevy Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei Ønsker konstruktiv kritikk på disse to Blåmeisbildene EXIF på begge: Blender f/5 Lukker 1/500s Brennvidde 228mm Kamera er Canon 400D, objektiv er Tamron 70-300 mm Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Oi! God skarphet, God komposisjon ! Fine farger Men antydning til kornethet. Har du behandlet bildene i ettertid ? Likte det gule bildet best. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hva slags ISO verdi har du brukt? Lenke til kommentar
froskenfredrik Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Exif: Camera Make: Canon Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL Image Date: 2008:01:26 13:52:02 Flash Used: No Focal Length: 228.0mm CCD Width: 5.87mm Exposure Time: 0.0020 s (1/500) Aperture: f/5.0 ISO equiv: 800 Exposure Bias: -0.33 White Balance: Auto Exposure: aperture priority (semi-auto) Jeg likte helt klart den gule best. Likte linjene som krysset hverandre, og den svakt hellende klessnora gjør at bildet blir mye mer dynamisk enn om den hadde vært helt i vater. Det optimale med tanke på fargene hadde kanskje vært gul fugl og grønn snor mot rød-oransje bakgrunn, fuglen druknet kanskje litt nå. I tillegg skulle jeg ønske fuglen satt to-tre centimeter lengre til venstre så det ble ørlitegrann mer luft mellom klypa og meisen. Men det er det fint lite du kan gjøre noe med! Totalt sett må jeg si jeg likte bildene. Dette er kun ment konstruktivt og som innspill til forbedringer hvis du er av typen til å redigere og manipulere. Lenke til kommentar
MikeLevy Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Oi! God skarphet, God komposisjon ! Fine farger Men antydning til kornethet. Har du behandlet bildene i ettertid ?Likte det gule bildet best. Takk for fine tilbakemeldinger. Fuglene er skarpet opp svakt i PS, men veldig svakt. Ellers er bildene kun temperaturbehandlet, det røde er mest tro mot den originale bakgrunnen Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Klesklyperen er veldig forstyrrende syns jeg. Det nederste bilde var best pga bra skarphet, men likte ikke bakgrunnen som jeg syns ble for intenst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå