sannheten_666 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) hei! Vi har nettopp kjøt en del PC-utstyr på jobben, bla en Samsung 225BW 22" LCD. Denne bruker jeg selv hjemme og er veldig fornøyd! denne nye derimot, den har et altfor stort etterslep, i tillegg blir alle overganger mellom svart og hvit veldig røde. i tillegg kan den i noen programmer "lekke" farge som skal være et helt annet sted på skjermen. det kan for eks. dreie seg om en kundeliste med grønn bakgrunn. denne grønnfargen blir plassert i knapper i menyer som er grå, og er flere cm unna det grønne området. dette programmet er i bruk på flere like pcer uten slike problemer. det er dessuten ingen typisk programfeil, da fargen som har blandet seg i knappene på menyer er utflytende. den virker i tillegg blass i fargene, og jeg klarer ikke helt å justere den slik at jeg blir fornøyd. jeg er klar over at lysforholdene i rommet kan ha innvirkning på akkurat det. problemet er at jeg forstår ikke akkurat hva som er problemet. Jeg syns det ville vært rart om noe slikt er fabrikasjonsfeil. Jeg har ikke noen som helst slags form for fargejusterende programvare på pcen, og jeg har kun installert drivere til skjermkortet. det er altså ingen programvare som har innvirkning på fargene. Jeg bruker DVI-inngangen, og skjermkortet er et Ati Radeon 2600Pro. Hva mener dere kan være problemet? Endret 26. januar 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kan være skjermkortet. Har du førsøkt skjermen på en annen PC? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Har du prøvd en annen skjerm? En annen som sleit med blasse farger oppdaget at en av pinnene i dvi-kontakten var knekt. Endret 27. januar 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 I dag hadde jeg mulighet til å prøve meg fram mer, da det var en annen pc tilgjengelig, og det viste seg at det er skjermkortet. takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå