Gå til innhold

Program til å lage egen musikk?

Can

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reason kan lage mye forskjellig musikk. Det føler også med 2 store lydbanker med lyder for alle slags musikkstiler, fra klassisk, pop, trance, hip-hop/trip-hop, chillout/ambient, osv. :)

Hva er best da?

FL Studio eller reason?

Lenke til kommentar

Smak og behag. FL støtter VSTi-plugins som er virtuelle instrumenter du kan kjøpe eller laste ned gratis plugins. Det finnes uhorvelig mange VSTi-plugings, så du kommer nok aldri til å gå tom for instrumenter. Reason derimot støtter ingen slike plugings, men alle instrumentene er bakt inn i programmet. Man kan derimot kjøpe og laste ned gratis "refill" som er lydbanker, og dermed få et stort spekter av samplebaserte instrumenter. En annen fordel med Reason er at siden instrumentene er integrert er de veldig optimalisert i motsetning til en del VSTier som dermed spiser opp prosessorkrafta, også er Reason, i mine øyner, veldig lett å bruke for nybegynnere. Jeg har skrevet litt om hva Reason er og hvorfor jeg mener Reason egner seg for nybegynnere i den tråden jeg lenket til. :)

Lenke til kommentar

altså selv har jeg begge programmene. har ikke brukt fl på en god del mnd nå. bruker kun reason for produksjon. hivs du kjøper reason før du mer i selve pakka syns da jeg. piano lydene er finere enn det du får i fl. tromme lydene er mange flere og bedre lyder i min mening. du får så mye mer i reason. men velger du å gå for fl studio og du ikke skal lage techno musikk eller liknende da bør du kjøpe deg noen plugins for piano, trommer og annet :) anbefaler deg reason sterkt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...