Gå til innhold

Lite fps på cs


Laugens

Anbefalte innlegg

Jeg har en G2s bærbar pc, og jeg spiller cs 1.6. Jeg får 60 fps og syntes dette er lite.

Er det lite? Og vis det er det, hva kan være grunnen til det.

 

Specs: Intel core 2 duo 7500 2,2 ghz

2 gb ddr2 667mhz ram

Geforce 8600M gt 256 mb Gddr3 vram

160 gb 5400 rpm harddisk

Windows Vista Ultimate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en G2s bærbar pc, og jeg spiller cs 1.6. Jeg får 60 fps og syntes dette er lite.

Er det lite? Og vis det er det, hva kan være grunnen til det.

 

Specs: Intel core 2 duo 7500 2,2 ghz

2 gb ddr2 667mhz ram

Geforce 8600M gt 256 mb Gddr3 vram

160 gb 5400 rpm harddisk

Windows Vista Ultimate.

¨

ta av vertical sync ( vsync )

 

det er noke som "begrensa" fpsn din til hz du har på skjermen din.

 

75 hz= 75 fps

 

60 hz = 60 fps

 

visst du har vsync på..

Endret av robert166
Lenke til kommentar
Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen!

 

hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere.

 

Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill.

Lenke til kommentar
Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen!

 

hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere.

 

Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill.

Nei. Tickraten er satt slik at du sender informasjon fra klienten til serveren ett viss antall ganger pr sekund. MEN når tickraten er f.eks. 60 kan du ikke sende mer en 60 pakker i sek. derfor har du ikke bruk for mere en 60fps siden det ikke er noe vits siden du ikke klarer å oppdatere spillet mer en 60(tickraten) i sekundet.

Lenke til kommentar
Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen!

 

hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere.

 

Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill.

Nei. Tickraten er satt slik at du sender informasjon fra klienten til serveren ett viss antall ganger pr sekund. MEN når tickraten er f.eks. 60 kan du ikke sende mer en 60 pakker i sek. derfor har du ikke bruk for mere en 60fps siden det ikke er noe vits siden du ikke klarer å oppdatere spillet mer en 60(tickraten) i sekundet.

 

Hva hvis tickraten er 100, som jeg forsåvidt nevnte i mitt innlegg? Alle spillere med respekt for seg selv og andre har 100 tick server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...