Laugens Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg har en G2s bærbar pc, og jeg spiller cs 1.6. Jeg får 60 fps og syntes dette er lite. Er det lite? Og vis det er det, hva kan være grunnen til det. Specs: Intel core 2 duo 7500 2,2 ghz 2 gb ddr2 667mhz ram Geforce 8600M gt 256 mb Gddr3 vram 160 gb 5400 rpm harddisk Windows Vista Ultimate. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 hmm, 60 fps er jo nok. Men hvis du får fps drop da kan det bli et problem. Lenke til kommentar
hevih Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 haha 60fps i cs er suck! hadde samme prob. med min g1s, men det er bare å gå inn i nvidia kontrolpanel og velge 3dinnstilinger og avansert -> setter vsync på fremtving deaktivering Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Jeg har en G2s bærbar pc, og jeg spiller cs 1.6. Jeg får 60 fps og syntes dette er lite. Er det lite? Og vis det er det, hva kan være grunnen til det. Specs: Intel core 2 duo 7500 2,2 ghz 2 gb ddr2 667mhz ram Geforce 8600M gt 256 mb Gddr3 vram 160 gb 5400 rpm harddisk Windows Vista Ultimate. ¨ ta av vertical sync ( vsync ) det er noke som "begrensa" fpsn din til hz du har på skjermen din. 75 hz= 75 fps 60 hz = 60 fps visst du har vsync på.. Endret 26. januar 2008 av robert166 Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 som sagt. skru av vsync. da får du 72 fps. så skriver du fps_max 101 i console så får du 100 Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sett heller opp refresh rate på skjermen. FPS over refreshrate har nada å si, uansett spill. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sett heller opp refresh rate på skjermen. FPS over refreshrate har nada å si, uansett spill. Er ikke så lett det på en LCD skjerm De fleste LCD skjermer kan ikke gi mer enn 60Hz. Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 finner ikke hvordan jeg skrur av vsync Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 det var på framtving deaktivering fra før av Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 det gikk nå fikk 100 fps. takker for svar:D Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Nå har jeg problemer med at hvert 2. minutt henger cs seg i noen sekunder før det fortsetter. Dette er veldig irriterende. Hva er grunnen til dette? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Fyr opp net_graph og se om du mister kontakten med serveren. Da pleier det å henge. Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 ahahaha, jeg kjører med omtrent fra 30-50 fps på css.. har et 7600 gt skjermkort og en 2.8 ghz prosessor og 1.5 gb ram.. har ikke noe lag eller noe så bryr meg egentlig ikke O.o Lenke til kommentar
Laugens Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 nei det lagger bare i 5 sekunder, men det er fryktelig irriterende. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen! hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen! hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere. Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen! hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere. Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill. Nei. Tickraten er satt slik at du sender informasjon fra klienten til serveren ett viss antall ganger pr sekund. MEN når tickraten er f.eks. 60 kan du ikke sende mer en 60 pakker i sek. derfor har du ikke bruk for mere en 60fps siden det ikke er noe vits siden du ikke klarer å oppdatere spillet mer en 60(tickraten) i sekundet. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Lurer på når folk skal begynne å skjønne at du har ikke bruk for noe mer fps en hz du har på skjermen! hz = 60, fps = 10000... Du kan uansett ikke vise mer en 60fps i sekunde siden skjermen ikke oppdatere seg raskere. Du snakker nok ikke hele sannheten nå dessverre. I noen spill, som f.eks Counter-Strike: Source vil du ikke kunne behandle mer informasjon enn du har FPS. Selv om jeg bare har 60 Hz på skjermen, kjører jeg 100 FPS. Da kan man kjøre med såkalte 25000 100 100 rates. Det viktige er ikke hva skjermen viser, men hvor ofte maskinen får informasjon og kan sende informasjon. Dette forutsetter at serveren man spiller på er riktig og optimalt satt opp (100 tick). Dette gir selvfølgelig fordeler når du spiller mot andre mennesker. Si ifra hvis du noe er uklart og du trenger utbedringer. Jeg er forøvrig enig at man ikke trenger mer enn ca 60 FPS i vanlige singleplayer spill. Nei. Tickraten er satt slik at du sender informasjon fra klienten til serveren ett viss antall ganger pr sekund. MEN når tickraten er f.eks. 60 kan du ikke sende mer en 60 pakker i sek. derfor har du ikke bruk for mere en 60fps siden det ikke er noe vits siden du ikke klarer å oppdatere spillet mer en 60(tickraten) i sekundet. Hva hvis tickraten er 100, som jeg forsåvidt nevnte i mitt innlegg? Alle spillere med respekt for seg selv og andre har 100 tick server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå