Can Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei, leste på et forum at man ikke kan bli pilot når man har hull i tennene. Dette er vel bare sprøyt? De sa at det ble så høyt trykk at de sprakk eller noe sånnt. Dette gjelder vel ikke for pasasjer fly? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei, leste på et forum at man ikke kan bli pilot når man har hull i tennene. Dette er vel bare sprøyt?De sa at det ble så høyt trykk at de sprakk eller noe sånnt. Dette gjelder vel ikke for pasasjer fly? På skolen har vi lært å være kritiske til kilder. Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Lurer noen ganger på om Forsvarets "supermennesker" finnes i virkeligheten. Endret 27. januar 2008 av operg Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hei, leste på et forum at man ikke kan bli pilot når man har hull i tennene. Dette er vel bare sprøyt?De sa at det ble så høyt trykk at de sprakk eller noe sånnt. Dette gjelder vel ikke for pasasjer fly? Dette har jeg også hørt fra gammalt av.. Tror det gjelder jagerfly piloter... eller??? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jagerflypiloter har aldri hatt hull i tennene. Ved fylling av disse hullene ville konsekvensene blitt fatale når vi nærmer oss 10 000meter over bakken... Fra spøk til brødboks; 99,999999% av alle piloter har hatt hull før de begynner på utdanningen. det tør jeg garantere Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jagerflypiloter har aldri hatt hull i tennene. Ved fylling av disse hullene ville konsekvensene blitt fatale når vi nærmer oss 10 000meter over bakken... Fra spøk til brødboks; 99,999999% av alle piloter har hatt hull før de begynner på utdanningen. det tør jeg garantere Tviler sterkt på at 99,99999999% har hull i tennene. Det er faktisk ikke så alt for få som aldri har hatt hull....inkludert meg. Nå er jeg dessverre ikke noen pilot, da. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 De som utdanner seg til pilot er vel sannsyneligvis tidlig i 20åra, og her er det svært vanelig at man har hatt ett hull eller flere. uanz er det ikke dette trådstarter spør om. Nei, det er ingen hindring å ha hatt hull Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Går på Flyskolen nå, og det er ikke et problem å ha hull (har ikke hatt noen selv da ). Poenget er, som andre har vært inne på her, at det er visse tilstander der du kan få en trykkforskjell i tannen, ift utsiden, noe som visstnok skal være ganske smertefullt... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Problemet er trykk når man utsettes for flere G. Da vil det merkes sinnssykt godt i ei tann med fylling i. Det er vel ikke forbudt å ha det, men anbefales vel ikke heller pga det gjør vondt når trykket påvirker kroppen. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har hørt at det er håpløst å fly jager-pilot i USA hvis du noen gang har hatt hull i tenna. I norge setter dem ikke krav til det. Har hørt at det derimot settes krav til at du aldri har hatt beinbrudd, om du skal fly jagerfly. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Eg har har hørt at dersom man har melkeintoleranse kan man hverken bli jagerflypilot eller jobbe på ubåt. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det med ubåt er vel kanskje litt sansynlig med rasjonering, jagerfly pilot virker bare sannsynlig ved nødrasjoneringene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå