Amored Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Havok blir vel brukt i stort sett alle spill for tiden. Lenke til kommentar
Ferie1 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Gleder meg til spillet kommer ut ^^ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Uansett meiner eg fysikken heng langt etter grafikken. Her er eit eksempel frå eit spel som vart laga i 1998, fysikken har jo knapt forandra seg frå den tid.http://youtube.com/watch?v=CDXTc1UgoaQ Enig.Skal utviklere ha ett spill som ser bra ut burde de satse mer på fysikk enn de gjør nå. Grafikken nå til dags er mer enn god nok. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Driter egentlig i fysikk jeg. Er mer opptatt av at animasjonene til mennesker/dyr er bra og virkelighetsnære, Uncharted er et godt eksempel. Grafikk er også viktigere for meg enn fysikk. Det viktigste er at spillet er morsomt da.. Det er jo det som er poenget med Euphoria. At animasjoner og fysikk smeltes sammen slik at designerne slipper å lage tusenvis av animasjoner. I Uncharted har de bare brukt MotionCapture som er eldgammel teknologi og alle animasjoner er statisk, noe som vil si at samme animasjoner spilles av gang på den. I GTAIV skapes animasjonene dynamisk on the fly ut fra miljøet rundt. Noe som virkelig er imponerende. Om Niko f. eks beveger seg over en stein på bakken så vil foten hans dynamisk stå oppå steinen og posituren hans vil automatisk endre seg dynamisk. Samme om han står i en skråning så vil han automatisk endre posituren for at balansen i ryggen skal stemme. Alt dette gjør Euphoria hovedsaklig selv basert på hva utviklerne forteller at motoren skal gjøre. Og faktisk så er dette langt foran Crysis og Cryengine 2 (selv om lignende også er mulig i Crysis) Men denne videoen var temmelig kjedelig da. Den viser hovedsaklig bare blending av animasjoner. Her har vi en som har skjønt det. Det hele handler om det at animasjonen og fysikken kan blande seg sammen slik at det hele ser naturtro ut. En ragdoll fysikk kan jo være spennende, men det ser "falskt" ut siden hele kroppen blir slått av på en måte der den dør og ramler ned en trapp. Mens med denne nye metoden så vil man faktisk kunne se at figuren har muskler og vilje til å beskytte hodet f.eks der han ramler ned den samme trappen. På samme måten som at han har lyst til å ta seg imot ved et fritt fall. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Uansett meiner eg fysikken heng langt etter grafikken. Her er eit eksempel frå eit spel som vart laga i 1998, fysikken har jo knapt forandra seg frå den tid.http://youtube.com/watch?v=CDXTc1UgoaQ Enig.Skal utviklere ha ett spill som ser bra ut burde de satse mer på fysikk enn de gjør nå. Grafikken nå til dags er mer enn god nok. Ser ikke helt hvordan fysikken kan bli "bedre", egentlig (foruten optimisering såklart). Havok kan vel produsere så godt som totalt naturtro fysiske bevegelser (samt lyd som skulle følge) i objekter, eller hva? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Mener bedre som i at når man skyter i trekasser f.eks så deler de seg opp i deler som samsvarer med meterlianet de er laget av osv. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, og i spel generelt er det LITE som faktisk kan skytast sønder og sammen. I dagens spel burde eigentleg ALT kunne sprengast. Eg føler i alle fall spelverdnar generelt er ganske statiske. Nokon som hugsar Red Faction? Slike spel sku det ha vore meir av. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Du skal no ha maskiner til å spele spela med og då. I tillegg til at det er krevjande å lage eit sånt spel. Men betre fysikk er ikkje noko eg takkar nei til. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Nå kommer jo Star Wars Force Unleashed med både Euphoria og DMM. Noe som definitivt er en god del steg i riktig retning. Og dette spillet kommer jo til konsoll. I tillegg kommer jo det nye Battlefield som også vistnok skal ha fullstendig destructable environments. Så det blir nok mer og mer av dynamisk gameplay fremover. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Anbefaler alle å se denne, http://www.gamer.no/videoer/3913 Er Star Wars, men GTAIV blir å bruke mye av samme teknologien. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jepp, de forklarer det ganske bra i denne videoen. Dog er det bare Euphoria som GTAIV bruker og ikke DMM, selv om begge deler hadde vært å foretrekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå