Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sover for mye! (muggsopp)

Laughing Madcap

Anbefalte innlegg

I høst flyttet jeg på en møkk hybel, og jeg fant ut etter ca et halv år at det var masse muggsopp der.

Iløpet av det halvåret sov jeg over 14 timer et døgn noen ganger, og var fortsatt trøtt neste dag osv. Jeg fikk masse eksem rundt øynene, armene og på lår/mage. Så jeg flyttet til en ny fantastisk hybel for 2 uker siden, men sover fortsatt masse, eksemene forsvinner heller ikke.

Hvor lang tid tar det før jeg blir "vanlig" igjen?

Har fått masse fravær, men kan ikke skrive "trøtt" på egenmeldingene. Kan man sjekkes for symptomer av muggsopp som gjør jeg får gyldig fravær på all soving?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I høst flyttet jeg på en møkk hybel, og jeg fant ut etter ca et halv år at det var masse muggsopp der.

Iløpet av det halvåret sov jeg over 14 timer et døgn noen ganger, og var fortsatt trøtt neste dag osv. Jeg fikk masse eksem rundt øynene, armene og på lår/mage. Så jeg flyttet til en ny fantastisk hybel for 2 uker siden, men sover fortsatt masse, eksemene forsvinner heller ikke.

Hvor lang tid tar det før jeg blir "vanlig" igjen?

Har fått masse fravær, men kan ikke skrive "trøtt" på egenmeldingene. Kan man sjekkes for symptomer av muggsopp som gjør jeg får gyldig fravær på all soving?

Besøk doktoren du!!

Lenke til kommentar

Leste litt om muggsopp på wikipedia.no, kan quote et utdrag som forteller om vedvarende plager etter fjerning av muggsopp:

Ved fortsatte allergiplager etter muggsanering, kan det være nødvendig å osonbehandle bygningen for å bryte ned luktstoffer og mykotoksiner som har festet seg til porøse overflater, møbler, tekstiler, o.l. Det er ikke dokumentert at slik kjemisk behandling har noen positiv helseeffekt.

Jeg tolker dette som at det kanskje er lurt å behandle de møblene du hadde i den hybelen du bodde i før, da det kanskje henger igjenn noe rester av muggsoppen i de? En mulig teori på den vedvarende plagen.

Men sett bort ifra dette, så er jeg enig med den andre personen som postet om at du burde ta en besøk til legen om dette.

Lenke til kommentar
Jepp, du bør rundvaske alt du eier. Og for guds skyld så bør du oppsøke lege!

tror faktisk du har krav på erstatning om du har fått varige skader etter oppholdet ditt i den hybelen.

Ja skal forsøke det, broren sier at nå som jeg har fått muggsopp allergi, kommer jeg alltid og få eksem når det er fuktig ute, fordi da skapes møggel i naturen.

Takker for all hjelp :thumbs:, skal oppsøke lege iløpet av uken.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...