lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg kom innpå PC-en nå etter jeg kom innpå en sånn meny med blå bakgrunn før oppstart å fixa noe der. Men enkelte taster og internette funker ikke. Går det an å tilbake stille dette? Eller hjelper det å formatere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvis du har prøvd å flashe og avbrutt det hele med restart : ja gåent HK/BIOS. Den oppgraderings pakken er hk med pci-express grafikk port. Ditt eksisterende MEDION ms-7075 er K8T800Pro chipsett med AGP port. Er det GeForce fx5500 fra Medion PC-en og du ønsker å benytte det på oppg.pakken blir svaret nei. I BIOS så velger du "Load Optimized Defaults" og saver data'ene. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Så hva kan jeg gjøre nå? Funker det hvis jeg kjøper oppgraderings pakke? Men jeg kommer jo innpå pcen som normalt osv.. Bare at f. eks F4 og DELETE knappen funker ikke.. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har lyst på svar fort. Funka seff ikke formatere, men må jeg ha nytt HK da? Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har nå prøvd å tatt ut et batteri lokalisert på HK. Cmos batteriet eller hva det heter. Men har ikke bilde når jeg starter pcen nå. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) du må ta ut cmos batteriet _og_ flytte på bios reset jumperen. deretter 1min etterpå sette den tilbake på plassen sin Endret 27. januar 2008 av amelbye Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hvor sånn ca er denne knappen? Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det er forskjellig på alle hovedkort, men det er vanlig at den sitter i dette området. og ja, som du sier, på noen MSI kort så er det en knapp du trykker på isteden. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hovedkort MSI MS-7075 (Medion OEM)Da har jeg sånn msi greier da? Må ta live oppdatering? Kanskje Medion har oppdaterte drivere som hjelper på problemene. Bak på kabinettet er det visstnok en lapp med et 'S/N'-nummer som skal brukes for og få tilgang til oppdateringer. Medion Norge Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hvis du i det hele tatt oppdatere BIOS fra Windows kan du glemme at det kortet virker etterpå, en skal helst unngå å oppdatere fra Windows! Hvis Hket er ustabilt og virker dårlig etter runden med oppdatering kan du skylde på deg selv, oppdater ALDRI fra Windows Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hvis du i det hele tatt oppdatere BIOS fra Windows kan du glemme at det kortet virker etterpå, en skal helst unngå å oppdatere fra Windows! Hvis Hket er ustabilt og virker dårlig etter runden med oppdatering kan du skylde på deg selv, oppdater ALDRI fra Windows Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Hehe, så det hjelper lite med restart? Men det vil vell funke om jeg kjøper nytt hk, prossesor og ram brikke vell? Og evt. skjermkort Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 'Olanru' kommer med en bastant "sannhet" som det ikke er dekning for. Har ikke tall for hvor mange oppdateringer av BIOS via Windows jeg har gjort på ymse hovedkort - for å si et tall, minimum 50. Merkelig nok har ingen feilet... Mht. ustabilitet i utgangspunktet har 'Olanru' et poeng, men dette er usakelig: "Hvis du i det hele tatt oppdatere BIOS fra Windows kan du glemme at det kortet virker etterpå" Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 'Olanru' kommer med en bastant "sannhet" som det ikke er dekning for. Har ikke tall for hvor mange oppdateringer av BIOS via Windows jeg har gjort på ymse hovedkort - for å si et tall, minimum 50. Merkelig nok har ingen feilet... Mht. ustabilitet i utgangspunktet har 'Olanru' et poeng, men dette er usakelig: "Hvis du i det hele tatt oppdatere BIOS fra Windows kan du glemme at det kortet virker etterpå" tja, jeg stoler overhodet ikke på å gjøre det fra windows. har gjort det en gang, og da gikk kortet til helvete. Jeg har hørt om tilfeller da det har gått bra, og jeg går ut ifra at hovedkortprodusentene ikke ville latt deg gjøre det hvis det ikke var nogenlunde trygt, men jeg vil fremdeles ikke anbefale det. Hvis det ikke hjelper å cleare cmos, er det bare å kjøpe nytt hovedkort. enten helt nytt, som vil si også ram, prosessor, skjermkort og kanskje strømforsyning, eller et nytt gammelt som passer med delene du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå