Gå til innhold

Oppdatere bios? Lang tid?

lettere-gal

Anbefalte innlegg

Jeg bruker live update greia på nettet. Den som ligger på *denne* sia.

Men når det kommer til BIOS oppdateringa virker det som om det fryser seg. Det har stått på i ca 45 min. uten at noe skjer, og alle program er lagt ned. Hvor lang tid tar det egentlig?

Og kan det være at hvis jeg oppdaterer bios at spillene slutter å henge seg opp?

***http://www.msi-norway.com/*** Den er det jeg bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan hende at en ny bios løser problemet ditt, men ikke prøv å oppdatere bios mens systemet er ustabilt. det er slik man dreper hovedkort.

Oppdater fra DOS. det er tryggest. Jeg har drept hovedkort før ved å gjøre det i windows, så det anbefaler jeg ikke!

bios oppdatering tar ca et minutt.

Lenke til kommentar

jeg har nylig gjort dette på et msi kort selv. jeg synes det høres rart ut at det ikke skal 'gå ann' å gjøre det fra dos. det er generelt anerkjent at det er risikabelt å gjøre det fra windows.

Du må gå på msn-sia, finne den biosen du vil ha, og også laste ned award flash eller liknende fra samme side. filen slenges på en bootdisk eller bootbar cd, og slik havner du i dos der du kjører programvaren

Lenke til kommentar

øy, skjerp dere a..

først bør du finne ut hva som egentlig forårsaker problemet. hvorfor tror du det er biosen sin feil?

du kan begynne med å kjøre memtest86 for å sjekke om minnet er i orden, deretter kjøre prime95 eller liknende, for å sjekke om prosessoren er stabil, og samtidig bruke speedfan eller everest eller noe slikt for å sjekke hvor varmt det blir. Hvis det bare skjer i spill kan det jo også ha noe med skjermkortet å gjøre, da det er den eneste komponenten som bare blir presset i spill..

Det kan også være at det er noe tull med strømforsyningen.

i værste fall må du skifte ut noen deler, men jeg ville ikke gitt opp så lett.

Hvis du vil ha mer hjelp nå, må jeg vite hva alle komponentene dine er.

dvs: hovedkort, ram, skjermkort, cpu, strømforsyning og alle eventuelle PCI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...