lettere-gal Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg bruker live update greia på nettet. Den som ligger på *denne* sia. Men når det kommer til BIOS oppdateringa virker det som om det fryser seg. Det har stått på i ca 45 min. uten at noe skjer, og alle program er lagt ned. Hvor lang tid tar det egentlig? Og kan det være at hvis jeg oppdaterer bios at spillene slutter å henge seg opp? ***http://www.msi-norway.com/*** Den er det jeg bruker. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Vet ikke hvor lang tid slikt tar, men dersom du avslutter oppdateringsprogrmmet før det blir ferdig, vil du få store problemer. Og ja, en BIOS-oppdatering kan få spillene tl å slutte å henge seg opp. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det kan hende at en ny bios løser problemet ditt, men ikke prøv å oppdatere bios mens systemet er ustabilt. det er slik man dreper hovedkort. Oppdater fra DOS. det er tryggest. Jeg har drept hovedkort før ved å gjøre det i windows, så det anbefaler jeg ikke! bios oppdatering tar ca et minutt. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har har null peiling på hvordan man oppdaterer fra DOS.. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 *hint hint* kan noen forklare? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 *hint hint* kan noen forklare? Tror ikke msi hovedkort godtar noe annet enn live update funksjonen for oppdatering av bios. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Hvordan vet jeg hvordan hovedkort type jeg har? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Skrur opp PC-en og ser inn på hovedkortet. Laster ned eit program som f.eks cpu-z eller Everest og ser der. Sjekker kva du har kjøpt på netshopen din da du bestilte. Muligheitene er mange. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Hovedkort MSI MS-7075 (Medion OEM) Da har jeg sånn msi greier da? Må ta live oppdatering? Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har nylig gjort dette på et msi kort selv. jeg synes det høres rart ut at det ikke skal 'gå ann' å gjøre det fra dos. det er generelt anerkjent at det er risikabelt å gjøre det fra windows. Du må gå på msn-sia, finne den biosen du vil ha, og også laste ned award flash eller liknende fra samme side. filen slenges på en bootdisk eller bootbar cd, og slik havner du i dos der du kjører programvaren Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hadde ett hovedkort fra msi som jeg ikke kunne oppdatere fra dos bare med live update, ser at mange av kortene kan oppdateres på den trygge måten. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 vet du grunnen til dette? bruker de ikke award/ami bioser som de fleste andre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du må ikke finne på å oppgradere et OEM Medion (MSI made) hovedkort med bios direkte fra MSI . Du får garantert et kort som ikke booter/poster etterpå. Har sett utallige poster hos MSI forumet om dette. BIOS til ditt hovedkort må du få fra medion. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 ok. Men hvordan kan jeg da bli kvitt at spillene henger seg opp? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Selge den på QXL, også kjøper du deg ein ny pc. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 haha, pcen her er neppe verdt noe Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 øy, skjerp dere a.. først bør du finne ut hva som egentlig forårsaker problemet. hvorfor tror du det er biosen sin feil? du kan begynne med å kjøre memtest86 for å sjekke om minnet er i orden, deretter kjøre prime95 eller liknende, for å sjekke om prosessoren er stabil, og samtidig bruke speedfan eller everest eller noe slikt for å sjekke hvor varmt det blir. Hvis det bare skjer i spill kan det jo også ha noe med skjermkortet å gjøre, da det er den eneste komponenten som bare blir presset i spill.. Det kan også være at det er noe tull med strømforsyningen. i værste fall må du skifte ut noen deler, men jeg ville ikke gitt opp så lett. Hvis du vil ha mer hjelp nå, må jeg vite hva alle komponentene dine er. dvs: hovedkort, ram, skjermkort, cpu, strømforsyning og alle eventuelle PCI kort. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 har bare hørt at oppdatering av biosen kan hjelpe mot det der, men skal prøve litt det du sa. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 SHIT! Da jeg skulle restarte pcen nå skrudde den seg ikke på.. Hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Er det HK som er gåen? Sitter å ser på oppgraderings pakker skjønner du.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910 Funker nVidia G-force fx 5500 på den pakken der? Hvis ikke sier jeg bare blæ.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå