Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg sliter med reinstallasjon av 3com etherlink XL 900combo

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg sliter.

Jeg har windows Xp og jeg tok ut og testet ett annet kort og så reinstallerte jeg det gamle 3com 900combo kortet mitt, men neida...windows nekter og gjenkjenne det, jeg har hentet ned alle drivere jeg klarer og finne, men INGEN passer

Hva i granskauen er dette??

Noen som har en ide??

Hilsen

Janster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet du ned driverne ifra 3com? Har nettopp innstallert slike drivere for noen andre forrige uke, og det gikk fint.

Om ikke annet - så lastet jeg denne filen: ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/3c90x1.exe

Den er til 'hele' 3c90x familien.

Om ikke annet så kan nettverkskortet ditt nettopp ha røket :/

En siste utvei er å sjekke i registry hvilken PNP id nettverkskortet ditt har - for så å dobbeltsjekke .INF filen til 3com og se om denne PNP id'en ligegr der. Hvis ikke - så går det an å mekke litt på INF fila :)

Men det roter vi ikke med før du har prøvet den driveren der.

Lenke til kommentar

Hei, takker for tipsa, men noe er rart her ..

Jeg testet det samme på en Win2000 maskin her, installerte kortet, tok det ut og prøvde og installere igjen...da fant maskina ikke kortet i det hele tatt...

Er som om den har glemt eller misoppfatter noe ..

Jeg har hentet ned den driver fila og en del andre uten at det hjelper, den rett og slett ikke gjenkjenner, pluss at i 3com lista til winXp ligger en generisk 3com 900-Combo driver uansett, men installerer jeg den får jeg bare feilmelding.

Spyrgesmålet er hva som ligger og blokkerer og hvordan og bli kvitt det

Hilsen Jan

Lenke til kommentar

Hm, hva skjer ved kald start da? Jeg kan godta at kortet f.eks kan ha problemer med varmstart etter avinnstallasjon av driverne.

Evt. hva om du går inn å setter "Reset configuration data"/"Force Update ESCD" i BIOS? Og evt. skifter fra motsatt mode på "Plug & Play OS = Yes/No"

Har opplevd kranglete kort, men det løste seg ved å sette "Plug & Play OS = NO" i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...