HøttenTøtt Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hei, lurer på hvor lenge memtest86+ skal kjøre og åssen jeg ser at den er ferdig. Takk for svar -HøttenTøtt Endret 28. januar 2008 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Skjønner ikke dette nå har memtest86+ kjørt i snart 3 timer og den er fortsatt ikke ferdig Jeg har 4x 1GB brikkker(Balistix). Hvor lang tid bruker det å ta? Har cloka dem til 1000Mhz 5.5.5.18 Takker for svar Høttentøtt Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 memtest kjører til du stopper den... mvh stoneheart Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Den står på helt til du slår den av. Jo lenger den går uten at den rapporterer om feil desto større er sansynligheten for at du har feil med ram. Er det feil med RAM, så pleier memtest å rapportere i løpet av relativ kort tid. Men det kan finnes lekkasjer i en ram-brikke som kun gir feilutslag ved spesielle verdier (lagret i cellene i ram-brikken), og det er disse memtest tråler igjennom. Og det er derfor memtest bør stå på lang tid, gjerne et døgn da den forsøker seg på forskjellige verdier. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Leste på et forum at det skulle stå på i ca 12 timer, går ikke det hardt utover rammen? Etter at den stod på i 3 timer brannt jeg meg på rammen Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvor mye volt kjører de med? trenger sjeldent mer en 2.0v for denne hastigheten... hvis de er så varme vil jeg anbefale deg å sette en vifte over dem. mvh stoneheart Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Hvor mye volt kjører de med?trenger sjeldent mer en 2.0v for denne hastigheten... hvis de er så varme vil jeg anbefale deg å sette en vifte over dem. mvh stoneheart Kjører på 2,2V 5.5.5.18 1000Mhz, hva kjører din på? BTW: Får ikke lov av mamma å kjøpe noe til pcen før til sommeren Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 hai.. 1000mhz 5.5.5.15 2.0v Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 hai.. 1000mhz 5.5.5.15 2.0v tror du mine greier det samme? Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Absolutt ikke umulig høttentøtt, sett de innstillingene å kjør memtest/orthos over natta så sjekker du i morgen tidlig. Har den gått hele natta uten feil funker det. lykke til Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Tenker jeg bare kjører memtest86+ overnatten;) Tror du det blir for varmt for minne? EDIT: Takker for hjelpen Endret 30. januar 2008 av HøttenTøtt Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tenker jeg bare kjører memtest86+ overnatten;) Tror du det blir for varmt for minne? EDIT: Takker for hjelpen Ville absolutt tatt en vifte over dem vis de blir så pass varme at du brenner deg på dem. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Tenker jeg bare kjører memtest86+ overnatten;) Tror du det blir for varmt for minne? EDIT: Takker for hjelpen Ville absolutt tatt en vifte over dem vis de blir så pass varme at du brenner deg på dem. Kan ikke, får ikke lov å kjøpe mer til pcen av muttern Men synker ikke tempen endel viss jeg tar den nedd til 2.0 Volt? Hjelper det mye å sette timings til 5.5.5.15 istedenfor 5.5.5.18? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tenker jeg bare kjører memtest86+ overnatten;) Tror du det blir for varmt for minne? EDIT: Takker for hjelpen Ville absolutt tatt en vifte over dem vis de blir så pass varme at du brenner deg på dem. Kan ikke, får ikke lov å kjøpe mer til pcen av muttern Men synker ikke tempen endel viss jeg tar den nedd til 2.0 Volt? Hjelper det mye å sette timings til 5.5.5.15 istedenfor 5.5.5.18? Kan du ikke ta en vifte fra en annen plass? ellers så kan du jo alltids kjøpe vifter på biltema\clas ohlson\datakjeden\netshop oslo og andre fysiske butikker der de har vifter. Du vil ikke merke forskjell 15 kontra 18. Kansje i superpi, men ikke i spill. Ikke i 3DBenchmarks engang vil det være merkbart. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 okok, bor på landet jeg så jeg har ikke tilgang på biltema og lignende FAEN å iriterende... Jeg har hørt at det ikke hjelper noe med vifte på ram... Blir det kjøligere viss jeg setter den ned til 2.0 volt? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 okok, bor på landet jeg så jeg har ikke tilgang på biltema og lignende FAEN å iriterende... Jeg har hørt at det ikke hjelper noe med vifte på ram... Blir det kjøligere viss jeg setter den ned til 2.0 volt? Det blir kjøligere når du setter ned til 2.0v ja. RAM dør mye fortere uten vifte. Tror ikke det er sjans for at de dør, men det er en sjans for at de klokker mye dårligere vis du lar dem står for varme over lang tid. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Er det lurt av meg å clocke dem tilbake å vente til jeg får kjøpt meg bedre kjøling? Stille dem tilbake til 4.4.4.12 rundt 2 volt? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er det lurt av meg å clocke dem tilbake å vente til jeg får kjøpt meg bedre kjøling? Stille dem tilbake til 4.4.4.12 rundt 2 volt? Det skal nok gå fint. Er rambrikkene helt nakne? På rundt 2v går det fint om de står nakne en liten stund, skal ikke gjøre noe. Men ville ikke anbefalt det 24/7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå