tor0en Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 hey jeg har 2 hard disker. men når jeg går inn på min datamaskin så er det bare 1. jeg vet hvorfor, det er siden begge hard diskene er master. og jeg ahr problemer å få den andre til en slave inne i bios.. vet du hva jeg skal gjør i bios? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Om begge diskene på samme kabel er satt til master, vil ikke system starte opp (IDE). Om de er koblet til to forskjellige kabler skal det ikke være noe problem. Med SATA har master/slave ingenting å si. Du kan sjekke om stasjonsnavnet til disk nr. 2 er brukt av systemet i diskmanager. Eller hvertfall om du ser disken der. Lenke til kommentar
tor0en Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 bruker sata--- men kjønner ikke vha jeg må gjøre få å see den i mindatamaskin Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ser du disken når du går til diskmanager? Høyreklikk på min datamaskin og velg manage/behandle. Nederst der vil du finne disk management. Gå inn på den og se om hvor mange fysiske disker den finner (Disk 0, disk 1 osv.). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 prøvd å partisjonere og formatere hvis den er ny? gå inn i kontrollpanel->administrative verktøy->diskbehandling, klikk på den og høyreklikk på det gråe området og velg ny partisjon og hurtiformater ntfs nå. Klikk ok OBS ALT FORSVINNER PÅ DEN og så dukker den opp i min datamaskin klar til bruk. Lenke til kommentar
tor0en Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 prøvd å partisjonere og formatere hvis den er ny? gå inn i kontrollpanel->administrative verktøy->diskbehandling, klikk på den og høyreklikk på det gråe området og velg ny partisjon og hurtiformater ntfs nå. Klikk ok OBS ALT FORSVINNER PÅ DEN og så dukker den opp i min datamaskin klar til bruk. omfg takk :D:D:D <3<3<3<3<3<3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå