play_er Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg et lite microanlegg fra pixmania. Da jeg ikke er helt fornøyd med lyden lurer jeg på hvordan man kan evt kjøpe noe for å forbedre den. Hva er det man trenger da? Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Kanskje lurt å vite hvilket annlegg det er snakk om.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Mest sannsynlig er det ingenting å gjøre med problemet, dessverre. Men det komme ann på hva du er misfornøyd med. Mangler du bass, spiller det ikke høyt nok, eller føler du at det er noe annet som "mangler"? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Med et microanlegg er det veldig lite å gjøre. Hadde et microanlegg for mang mange år siden selv, og prøvde masse forskjellige ting før jeg kjøpte skikkelig hifi istedet. Prøvde alt fra en million plasseringer, bytting av kabler, og prøvde til slutt i et desperat førsøk å koble det på en skikkelig forsterker. Trenger vel ikke fortelle hvordan det gikk. Så er du veldig misfornøyd bør du heller finne et billig og ok hifi anlegg på finn.no eller noe slikt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er høyttalerene som betyr mest for lyden i et anlegg, så du kan prøve med noen andre høyttalere. Ta deg en tur innom nærmeste hi-fi butikk og hør på et anlegg til 2-3000, og deretter et til 10-12 000; så kan du selv høre hvordan ting skal være, og hva du må ut med for å få det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kjøp en liten sub fra B&W, du. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ikke så mye hensikt med en god sub, hvis diskant og mellomtone ikke holder følge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Trodde det var snakk om ting han kunne kjøpe i tillegg for å gjøre lyden bedre. Men da kan jo fyren like godt kjøpe nytt anlegg. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Nettopp, et mikroanlegg er ikke et særlig godt grunnlag for videre oppgradering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Da er vel et løskomponent-system å anbefale. Ta en kikk på HiFi-klubben og se etter NAD eller Cambridge. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 HeiJeg har nettopp kjøpt meg et lite microanlegg fra pixmania. Da jeg ikke er helt fornøyd med lyden lurer jeg på hvordan man kan evt kjøpe noe for å forbedre den. Hva er det man trenger da? Du kan prøve å bytte ut høyttalera, men sannsynligvis vil du få effekt mangel. Men du må komme med mer opplysninger, er det f.eks signal utgang på den? Da kan du skaffe deg aktive høyttalere og bruke den som forforsterker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Concept 1 er jo en høyttaler det meste greier å drive. Hvis ikke er jo B&W LM1 et alternativ. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Concept 1 er jo en høyttaler det meste greier å drive. Hvis ikke er jo B&W LM1 et alternativ. Men mange av de billige micro greiene har 2X3W RMS Og da lever en med problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Okay, vi snakker såpass lave specs. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Okay, vi snakker såpass lave specs. Vi kan snakke så lavt ja, men det kommer jo ikke så mye opplysninger fra tråd starter. Jeg har faktisk ett micro sak, fra samme merke, og den har 3W pr kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå