Gå til innhold

Forbedring av lyd på microanlegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med et microanlegg er det veldig lite å gjøre. Hadde et microanlegg for mang mange år siden selv, og prøvde masse forskjellige ting før jeg kjøpte skikkelig hifi istedet. Prøvde alt fra en million plasseringer, bytting av kabler, og prøvde til slutt i et desperat førsøk å koble det på en skikkelig forsterker. Trenger vel ikke fortelle hvordan det gikk. :whistle: Så er du veldig misfornøyd bør du heller finne et billig og ok hifi anlegg på finn.no eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Det er høyttalerene som betyr mest for lyden i et anlegg, så du kan prøve med noen andre høyttalere.

Ta deg en tur innom nærmeste hi-fi butikk og hør på et anlegg til 2-3000, og deretter et til 10-12 000; så kan du selv høre hvordan ting skal være, og hva du må ut med for å få det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Trodde det var snakk om ting han kunne kjøpe i tillegg for å gjøre lyden bedre. Men da kan jo fyren like godt kjøpe nytt anlegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg et lite microanlegg fra pixmania. Da jeg ikke er helt fornøyd med lyden lurer jeg på hvordan man kan evt kjøpe noe for å forbedre den. Hva er det man trenger da?

Du kan prøve å bytte ut høyttalera, men sannsynligvis vil du få effekt mangel.

Men du må komme med mer opplysninger, er det f.eks signal utgang på den?

Da kan du skaffe deg aktive høyttalere og bruke den som forforsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...