Gå til innhold

Garmin xt flere kart samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har installert garmin xt på min N82 og installert cityselect europa.

 

Når jeg legger inn topokart for hjemstedet slettes europakartet. Hva gjør jeg feil?

Alle kartene (bortsett fra basemap) ligger i samme fil i N82 (på minnekortet). Dvs. at du må velge også de gamle kartutsnittene i tillegg til de nye ved hver overføring. Den nye kartfilen som opprettes skriver over den eksisterende.

Lenke til kommentar
Har installert garmin xt på min N82 og installert cityselect europa.

 

Når jeg legger inn topokart for hjemstedet slettes europakartet. Hva gjør jeg feil?

Alle kartene (bortsett fra basemap) ligger i samme fil i N82 (på minnekortet). Dvs. at du må velge også de gamle kartutsnittene i tillegg til de nye ved hver overføring. Den nye kartfilen som opprettes skriver over den eksisterende.

 

Det må da vel være mulig å dele opp i egne kart. vil anta at dersom jeg legger inn bil, metro og topokart for europa i et kart så blir det noe tøft å kjøre for n82-en min. Lufer på om det går an å rename kart slik at en kan velge mellom ulike kart. Har funnet mulighet for å velg ulike kart i menyen på T så da må det vel vøre muligheter for noe slikt??

Lenke til kommentar
Har installert garmin xt på min N82 og installert cityselect europa.

 

Når jeg legger inn topokart for hjemstedet slettes europakartet. Hva gjør jeg feil?

Alle kartene (bortsett fra basemap) ligger i samme fil i N82 (på minnekortet). Dvs. at du må velge også de gamle kartutsnittene i tillegg til de nye ved hver overføring. Den nye kartfilen som opprettes skriver over den eksisterende.

 

Det må da vel være mulig å dele opp i egne kart. vil anta at dersom jeg legger inn bil, metro og topokart for europa i et kart så blir det noe tøft å kjøre for n82-en min. Lufer på om det går an å rename kart slik at en kan velge mellom ulike kart. Har funnet mulighet for å velg ulike kart i menyen på T så da må det vel vøre muligheter for noe slikt??

Se under "Verktøy" -> "Håndtere Mine data" -> "Kartsett". Her skal du finne valget "MapSource" på venstre valgtast. Her kommer du til et skjermbilde som gir deg mulighet for å krysse av/på hvilke kartsett som skal benyttes.

 

NB! Jeg forsøkte først med noen gamle versjoner av veikart kombinert med topokart. Da kom ikke menyvalget "MapSource" frem. Funktet når jeg benyttet en nyere versjon av av veikartene. Mulig du må eksperimentere litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...