S_J Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Er det mulig å bruke PHP og ASP/ASP.net i samme fil? Har IIS. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Er ganske sikkert på at dette ikkje går, dessverre. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 men du kan få det til å funke. separer koden. somefile.php someotherfile.asp så kan du for eksempel gjøre print file_get_contents( 'http://localhost/someotherfile.asp' ); i somefile.php der du trenger output'en fra asp. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Personlig kan jeg ikke ASP.net, men kjenner en som kan det og han sa at det går ann å skrive php inni asp script elns Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg tviler sterkt på at dette er mulig, og hvorfor vil du gjøre det? Jeg kan ikke komme på en eneste grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 tja ... en løsning kunne være å kjøre en ellerannen exec funksjon i asp'en som kjører php.exe med phpkoden som argument. men å blande asp å php i samme fil å regne med at det skal funke ville være litt optimistisk tror jeg. i minste fall må du konfigurere serveren slik at både asp og php modulene benytter samme filendelse de skal eksekvere. det går å skrive php med asp tags <% phpinfo() %> dersom php er konfigurert for det. kan være dette han mener (?) Lenke til kommentar
serverside Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er det mulig å bruke PHP og ASP/ASP.net i samme fil? Har IIS. Nei, det er helt umulig. Du kan ikke bruke forskjellig kodespråk i en og samme fil. Du kan (som grimjoey skriver) hente sider som er generert av php inn i asp og omvendt, men dette er ganske irrelevant. Det finnes svært få gode grunner for å gjøre noe slikt. Hold deg til ett språk (hvertfall i første omgang). Lære deg PHP eller ASP.NET (ASP 3.0 er på vei ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå