Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skadelig kjøring med 2 sylindere kontra 3 Polaris Indy Ultra

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til nattesøvnen :ermm:

Jeg har nylig kjøpt med en Polaris Indy Ultra som jeg har plagdes en del med. Men nå i dag fikk jeg endelig alt til å stemme. Men etter litt kjøring begynte scooteren å dra dårlig. Jeg snudde å kjørte hjem for å se på problemet. Det var gasswieren til forgasser 3 som hadde hopped av. Motoren har da altså bare gådd på 2 sylindere til jeg kom hjem igjen. Motoren laget en stygg klakkelyd når den gikk på tomgang. Fikset problemet å lekte meg videre en stund, scooteren gikk fint på tomgang når jeg var ferdig for dagen. Men kom til å tenke nå i ettertid på hvor lenge en kan kjøre med 2 sylindere uten at dette skader motoren. Bør jo ikke kjøre på 2 sylindre i utgangspunktet men i kampens hete be det bare slik. Noen som har en formening / erfaring med det samme ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden wieren til forgasseren hadde hoppet av så kom det vel ikke bensin i sylinderen og da skal det i alle fall ikke ha skjedd noe galt.

Stempelet vil da bare gå opp og ned med kraft fra de 2 andre.

Og du slapp å få bensin inn i eksosanlegget som hadde satt igang en ettertenning med forferdelige brak.

Lenke til kommentar
Siden wieren til forgasseren hadde hoppet av så kom det vel ikke bensin i sylinderen og da skal det i alle fall ikke ha skjedd noe galt.

Stempelet vil da bare gå opp og ned med kraft fra de 2 andre.

Og du slapp å få bensin inn i eksosanlegget som hadde satt igang en ettertenning med forferdelige brak.

Men ingen bensin betyr jo ingen smøring.. Og det er jo ikke særlig heldig ! Hva kan lyden ha kommet av ? slakk i råde/veiv kanskje ?

Lenke til kommentar
Kjenner ikke den motoren men smøringen kommer vel underfra og ikke over stempelringene.

Dette er en 2 takt. Har separat oljetanke men denne er koblet ut slik at olje blandes i bensinen. Så den får nok liten eller ingen smøring når gasswieren har hoppet av... ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis det er 2-takter kommer smøringen fra bensinen men vil ikke bli so utrolig varme temperaturer når den ikke tenner pga bensin.. så tviler på at det har gjort noen skade siden dette bare var en dag.. ville vært verre over lengre tid.. men skal aldri si noe sikkert

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...