Gå til innhold

Skjermen min er helt rosa/fiolett (bærbar HP compaq6715b

Faktum1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm mest sansynlig er at "ledningen" (en flat kabel) fra skjermkortet i laptoppen har løsnet litt.. ta ut batteri, og skru opp laptopen.. se etter skjermkortet.. og prøv å dytt kabelen bedre på plass..

Takk for svar, hvor finner jeg denne kabelen? Kom en tekniker å skifta skjermen i går, men likevel så skjer dette her.

Lenke til kommentar
Hmm mest sansynlig er at "ledningen" (en flat kabel) fra skjermkortet i laptoppen har løsnet litt.. ta ut batteri, og skru opp laptopen.. se etter skjermkortet.. og prøv å dytt kabelen bedre på plass..

Takk for svar, hvor finner jeg denne kabelen? Kom en tekniker å skifta skjermen i går, men likevel så skjer dette her.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Det er gjerne en flat "kabel".. som går fra hovedkortet og opp til skjermen.. pleier ikke å være vanskelig å lokalisere.. men om du er usikker så prøv å dytt alle flatkabler du finner forsiktig inn..

Disse flatkablene er festet med et klips.. om du ser på festet der kablen går inn, vil du se en svært liten "hendel" på siden, som kan trekkes ut.. dette løsner hele kabelen.. du kan da dytte kabelen på plass, og så "låse" kabelen igjen ved å dytte denne "hendelen" tilbake.. hmm vanskelig å forklare med ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...