AlecTBM Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har laget et PHP script for over et år sia nå, som hentet spillelista fila, og viste den på en webside. Dette funker perfekt. Det henter også fra hvilken sang som spilles ved hjelp av Audacious Announcer og SongChanger. Når det starter en ny sang, så sendes navnet på sangen til en tekst fil, som PHP scriptet henter. Dette funker helt fint, untagen at hvis jeg avslutter Audacious, så blir ikke tekstfilen endret. Så PHP scriptet sier at det spilles av en sang når det egentlig ikke gjør det. Jeg har før klart å fikse det slik at det ble vist at Audacious ikke kjørte når den ikke gjorde dette. Samme systemet som nå. Men jeg husker ikke hva jeg gjorde ekstra. Noen tips?? Og jeg bruker Audacious Announcer fordi jeg synes den er bedre enn audtool. AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Ingen som vet noe?? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 har ikke brukt audacious, men dersom den ikke oppfører seg som en daemon (fork to background) kan du vel bare kjøre audacious med et script som gjør noe med den fila etter at audacious er ferdig? slik f.eks: #!/bin/bash audacious echo "text" > /sti/til/fil Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Audacious har en backend-modus, skal være relativt enkelt å skrive frontend/plugins til. Ellers kan jeg anbefale Last.fm Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Vil gjerne bruke Audacious (etter det jeg har forstått så er Last.fm et avspillingsprogram) Relativt enkelt? Kan jo ikke det da, så da sliter jeg litt, viss ingen vil gjøre det for meg da. anders ivar: Er jo en mulighet, men får se hva som skjer, må jo da endre en del linker hvis jeg skal gjøre dette Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vil gjerne bruke Audacious (etter det jeg har forstått så er Last.fm et avspillingsprogram) Du bruker Scrobbler (plugin i Audacious) til å logge musikk til Last.fm, så kan du embede diverse widget på siden din hvis du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå