Gå til innhold

[Pascal Error] E2161 Duplicate resource: Type 10 (RCDATA), ID TFORM1; File Unit1d.dfm resource kept; file M:\Turbo Delphi\buttongenerator\Unit1a.dfm

Anbefalte innlegg

jeg får disse feilmeldingene i turbodelphi som jeg ikke finner ut av

[Pascal Error] E2161 Duplicate resource: Type 10 (RCDATA), ID TFORM1; File Unit1d.dfm resource kept; file M:\Turbo Delphi\buttongenerator\Unit1a.dfm resource discarded.

[Pascal Error] E2161 Duplicate resource: Type 10 (RCDATA), ID TFORM3; File Unit2d.dfm resource kept; file Unit2.dfm resource discarded.

[Pascal Error] E2161 Duplicate resource: Type 10 (RCDATA), ID TFORM6; File Unit6d.dfm resource kept; file Unit6.dfm resource discarded.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har klart å legge inn noe dobbelt opp.

Har klart dette selv noen ganger...

Enkleste løsning (når man ikke helt vet hva som er problemet) er å oftest fjerne allt untatt *.dfm og *.pas filene--- og evt annet du har laget.(Ta kopi)

Når du så åpner *.pas og kompilerer vil det bygges nye øvrige filer og ny *.dpr lages når du lagrer prosjektet på ny.

Lenke til kommentar
Du har klart å legge inn noe dobbelt opp.

Har klart dette selv noen ganger...

Enkleste løsning (når man ikke helt vet hva som er problemet) er å oftest fjerne allt untatt *.dfm og *.pas filene--- og evt annet du har laget.(Ta kopi)

Når du så åpner *.pas og kompilerer vil det bygges nye øvrige filer og ny *.dpr lages når du lagrer prosjektet på ny.

jeg bygde unitene opp på nytt og flytte( kopierte ) mesteparten av koden over.

da ble det kompilert uten probelenmr .

om det er årsaken til problemt er jeg tvilsom til men frid til annet så nekter Turbo Delphi å lagre unitet med det orginale navnet ( det navnet som jeg har brukt fra begynelsen) og jeg må lagre det med et annet navn. det har skjed ett eller anet med bakupfilene Turbo Delphi generarer

je har et ennet fenomen også . det kan virke som om TD bruker mere og mere minne etter hvert som jeg dkriver inn ny kode. og brukt minne minkeer ikke selv om jeg lagrer. derimot hvis jeg avslutter og starter editoren på nytt så har mer minne tilgjengelig. siden det er mindre minne tilgjengelig så går tingene tregere.

en stund fant vist ikke TD alle kilde filene når jeg starte det men det feilen forsvant da jeg lagde unitene på nytt ( de som det var problemer med ).

jeg bruker windwows xp mde 1.5 gigabyte ram og Turbo delphi: Borland® Delphi® for Microsoft® Windows™ Version 10.0.2288.42451

Lenke til kommentar

Kjenner ikke TD, har ikke kommet lengre enn til Delphi 6, men antar at forskjellen ikke er "allverden".

Navneproblemet kan skyldes at du allerede har liggende units (filer) med samme navn. Kan evnt. løses ved å fjerne disse eller "rename" directory til f.eks MyDirOld og så lage et nytt med rett navn og flytt så aktuelle (dine nye) filer over.

Memoryproblemet må du nok ut på nettet for å se om noen kjenner til. Eneste jeg har opplevd av lignende var med en demo versjon hvor memorymanager manglet.

Lenke til kommentar

det høres ut som du ikke oppfattet det jeg skrev 100% .

saken kjerne.

jeg lager meg et nytt prosjekt og oppretter flere former ( unit).

rediger med legge inne mer kode og objekter ( knapper,edit felter o.s.v.). kompilere prosjektet med visse mellomrom.

så plutselig vil ikke det kompilere leger fordi en eller annen backup fil ikke kan endre navn. da blir jeg nødt til lagre unit filen med et annet navn. da nå jeg oppdatere alle de andre filen også som er avhengig av denne som ikke kunne lagres med det originale navnet

alle filen som hørte til dette prosjektet ble lagret ( oprette) i en egen mappe

nå kan har jeg dog ikke dette problemet lengre.

det er nok en del ting man ikke skal forstå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...