Gå til innhold

Ayn Rand - Erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv lest "De som beveger verden" (Atlas shrugged) og vil anbefale den på det varmeste. Det er en fantastisk bok. Spesielt hvis du liker kapitalismen. Jeg ble helt betatt da jeg leste den, og det er en bok jeg kommer til å huske for resten av mitt liv. Mange av bokens motstandere vil nok skylde på et dårlig språk, men det er ikke språket om er viktig når du leser denne boken. Den er mer en tanke vekker, og den får deg til å tenke på helt nye/andre måter.

Har hørt fra mange at "Kildens utspring" (Fountainhead) skal være bedre, så ville kanskje lest den først.

Lenke til kommentar
Holder på med Atlas Shrugged nå, personlig synes jeg den er middelmådig. Den er sikkert bedre om du sitter og nikker fra begynnelse til slutt :p

Vet ikke hvor langt du har kommet, men på et tidspunkt i boken så sier det bare "klikk" og boken hever seg mange hakk. Skjedde ihvertfall med meg. Siste halvdel er den beste. Da begynner man å kjenne personene, og man skjønner mer hva som skjer i verdenen de lever i.

P.S: så ikke a du het Kapitalisten :p

Lenke til kommentar

Atlas Shrugged er på vei i posten. Bioshock tenna interessen for den, keen på å lese for å se hvordan hun rettferdiggjør kapitalismen sin, som jeg personlig er veldig motstander av. Men har hørt flere steder at språket er dårlig, hva er det som er dårlig med det? Skal lese den på engelsk, så ingenting blir lost in translation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...