Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hei! Skal om ikke så alt for lenge skaffe meg en ny pc. Har hørt at Toshiba og HP er to veldig gode merker. Hva er det beste/kraftigste fra disse to produsentene? skjermen skal være fra 12" til 14" da jeg skal bruke dette til skolepc neste år. Har sett litt på Toshiba Portégé 500 og liker den ganske godt! Maks pris: ca. 16 000kr Maskinen må takle litt småredigering i photoshop, kunne ha et ikke så veldig krevende spill, minst 3 USB-porter, og det må være en maskin som kan takle å kjøre 6 timer til dagen! Håper på noe svar! Endret 26. januar 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Dell xps 1330 med et 9cellers batteri meiner jeg har en batteritid på 5t og 30min, så det kan vel være et alternativ? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Har hørt så mye at DELL = Problemer, så det vil jeg ikke ha. Toshiba R500 har visst en batteri-tid på 7t og 30min.... Endret 26. januar 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har en 1330 jeg og jeg har ingen problemer med den Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Har en 1330 jeg og jeg har ingen problemer med den Alle kan jo ikke ha problemer.... men liker at prisen kun havner på ca. 13 000kr med det meste Men som sagt, jeg kommer til å velge Toshiba eller HP tror jeg. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 har ingen kjennskap til hp eller toshiba, så slenger meg på anbefalingen om å løp og kjøp dell xps m1330 Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva med sort macbook 13,3"?Du får en sånn splitter ny for 10500kr. Ellers har du macbook air til 12000kr. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hva med sort macbook 13,3"?Du får en sånn splitter ny for 10500kr.Ellers har du macbook air til 12000kr. Har vurdert Macbook, men synes ikke den er noe. Macbook air har ikke dvd-rom, noe som ødelegger hele maskinen! Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nå er macbook air rettet mot de som er på farten og er motebevist,og de trenger vel ikke dvd-rom. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Både HP og Toshibas PC-er er av god kvalitet og hvis du velger en maskin som er beregnet på proffmarkedet får du en bra maskin! Toshibas Portege har i alle fall fått mye skryt Har selv en 14" HP 6901p (2.3 kg) som jeg er veldig fornøyd med, har ekstra batteri som gir 8-10 timers driftstid og kraft nok i massevis til de oppgavene du nevner Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Både HP og Toshibas PC-er er av god kvalitet og hvis du velger en maskin som er beregnet på proffmarkedet får du en bra maskin! Toshibas Portege har i alle fall fått mye skryt Har selv en 14" HP 6901p (2.3 kg) som jeg er veldig fornøyd med, har ekstra batteri som gir 8-10 timers driftstid og kraft nok i massevis til de oppgavene du nevner Finner ikke den du har, kan du sende en link? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Når man kjøper nye PC-er idag så følger det som regel Vista med, men går det ann å få tak i XP enda?? Jeg vil IKKE ha Vista! Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Snakker vi ultraportabel så må vi i alle fall holde oss på riktig side av 1,5 kg. Snakker vi virkelig ultraportabel er det et og annet som vi må gi avkall på - du får dessverre ikke en super spillmaskin, batterilevetid på 7 timer og vekt rundt kiloen i samme pakke. Du er nødt til å prioritere og det virker som om vekt og batteri er det viktigste for deg. Da kan jeg uten tvil anbefalle deg R500. Denne har jeg hatt i ca 6 mnd. og den er fantastisk på univeritetet. Kjører du batterisparing er den en "duralcellkanin" som takler seks forelesningstimer uten å blunke. Når jeg kommer hjem og til strømadapteren kjører jeg opp farten på prosessoren da jeg skal gjøre litt mer krevende ting - og det går ganske bra. Maskinen er ikke noe reser, men kan klare ALT som du trenger den til under vanlige forelesninger og skolearbeid. Prosessoren er litt sløv - så den den er ikke verdens beste på tyngre arbeid, men denne skyggesiden minsker når du kan vippe fram den lille veska med den ultralette PCn. De misunnelige blikkene til alle folkene som sleper med seg svære ryggsekker med 14" ++ og flere kilo å drasse på hele dagen, er verd ALT! Gå for konfort - gå for Toshiba R500! Tobias Endret 27. januar 2008 av TobiasAbrahamsen Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Snakker vi ultraportabel så må vi i alle fall holde oss på riktig side av 1,5 kg. Snakker vi virkelig ultraportabel er det et og annet som vi må gi avkall på - du får dessverre ikke en super spillmaskin, batterilevetid på 7 timer og vekt rundt kiloen i samme pakke. Du er nødt til å prioritere og det virker som om vekt og batteri er det viktigste for deg. Da kan jeg uten tvil anbefalle deg R500. Denne har jeg hatt i ca 6 mnd. og den er fantastisk på univeritetet. Kjører du batterisparing er den en "duralcellkanin" som takler seks forelesningstimer uten å blunke. Når jeg kommer hjem og til strømadapteren kjører jeg opp farten på prosessoren da jeg skal gjøre litt mer krevende ting - og det går ganske bra. Maskinen er ikke noe reser, men kan klare ALT som du trenger den til under vanlige forelesninger og skolearbeid. Prosessoren er litt sløv - så den den er ikke verdens beste på tyngre arbeid, men denne skyggesiden minsker når du kan vippe fram den lille veska med den ultralette PCn. De misunnelige blikkene til alle folkene som sleper med seg svære ryggsekker med 14" ++ og flere kilo å drasse på hele dagen, er verd ALT! Gå for konfort - gå for Toshiba R500! Tobias Ja jeg setter vekt og batteritid veldig høyt. Jeg tror ikke prosessoren kommer til å bli noe problem for meg. Har idag en 2års gammel laptop med disse speksa: Fujitsu Siemens Mobile AMD Sempron Prosessor - 3300+ 800MHz, 896MB RAM Denne PC-en takler idag redigeringsprogram, Photoshop, nedlastinger, tunge spill og den står som reglel på 8timer til dagen. Har aldri hatt problemer! Men jeg vil ikke ha Vista, så kan jeg bruke XP CD-en som er beregnet på min maskinen?? Jeg liker også at R500 kommer med Intel prosessor som ikke bråker så fælt. R500 er også oppdatert nå slik at den kommer med en litt bedre prosessor. Endret 27. januar 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Min maskin: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1728721 Den kommer med vista, men bare å kontakt HP support så sender de XP Pro gratis... Det er klart at dersom du er ute etter en ekte ultraportabel så ville jeg sett på Toshibaen eller HP 2510p Dersom du går på høyskole eller universitet har du sannsynligvis en god rabatt hos HP gjennom deres avtale med uninett da får du 6910p fra 7989,- og 2510p fra 9490,- (Billigst på HW's prisguide er 8991,- for 6910p og 14285,- for 2510p) Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Men jeg vil ikke ha Vista, så kan jeg bruke XP CD-en som er beregnet på min maskinen?? Vista Jeg skjønner ikke at enkelte "hyler" så mye negativt om Vista. Jeg tror det er en "Hype" blant enkelte. Vista fungerer perfekt, stødig og tipp topp på alle måter på 2 av mine maskiner blant annet på min R500. Om det absolutt er slik at du vil ha et gammelt operativsystem på den nye R500 som du kommer til å kjøpe ..? Er det en opsjon: http://nordic.computers.toshiba-europe.com...;FAMILY_ID=2329 Om du kan bruke den gammle XP-en din på den nye maskinen din så er jeg helt sikker på at det går ann, men er litt usikker på om det er lov. Mitt råd er at om du absolutt skal ha XP bør du kjøpe egen lisens. Tobias Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Du kan bruke CDen men ikke den lisens koden. Det er sikkert OEM så den er knytta opp til hovedkortet på PCen og da kan du ikke bruke den på den nye PCen. Sempron Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Min maskin:http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1728721 Dersom du går på høyskole eller universitet har du sannsynligvis en god rabatt hos HP gjennom deres avtale med uninett da får du 6910p fra 7989,- og 2510p fra 9490,- (Billigst på HW's prisguide er 8991,- for 6910p og 14285,- for 2510p) Hvordan får man brukt denne rabatten og gjelder den også for NTNU? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Min maskin:http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1728721 Dersom du går på høyskole eller universitet har du sannsynligvis en god rabatt hos HP gjennom deres avtale med uninett da får du 6910p fra 7989,- og 2510p fra 9490,- (Billigst på HW's prisguide er 8991,- for 6910p og 14285,- for 2510p) Hvordan får man brukt denne rabatten og gjelder den også for NTNU? Den skal gjelde for ntnu også ja, send en mail til mpx, det er de som administrerer avtalen. Dvs du får en kode som du bruker når du logger inn på mpx, og så får du se de rabatterte prisene Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Er SSD mye bedre enn vanlig harddisk?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå