DataFjotten Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei. Skulle gjerne hatt tak i 12volts lysdioder... hittil har jeg bare funnet 3,2 og 5 volt. Må ha selve dioden til å tåle 12 volt, kan ikke ha motstander foran... Noen som vet om det finnes? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Det finnes i alle fall flust av lysdioder med innebygd motstand, dette finner du sikkert på f.eks elfa. EDIT: Her har du elfa sitt utvalg: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...dok=2011540.htm Endret 26. januar 2008 av Patz Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 jepp, det selges på biltema! skal komme å edite en link til deg om du ikke finner den selv Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=76565 og http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=76561 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ja, du kan jo prøve å kjøre en 3.6V LED på 12V for å se hva som skjer. Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Okei. Får ta meg en tur på biltema imorra Takk for svar folkens Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Okei.Får ta meg en tur på biltema imorra Takk for svar folkens min erfaring er at de diodene fra biltema der ikke tåler 12V spessielt godt. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Okei.Får ta meg en tur på biltema imorra Takk for svar folkens min erfaring er at de diodene fra biltema der ikke tåler 12V spessielt godt. Bare så det er nevnt; Min erfaring sier det motsatte. Har noen i PCen, og de har vært i aktiv bruk i snart seks år. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Okei.Får ta meg en tur på biltema imorra Takk for svar folkens min erfaring er at de diodene fra biltema der ikke tåler 12V spessielt godt. Begrunnelse? Fordi det står Biltema på forpakningen, og ikke ELFA? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Begrunnelse? Fordi det står Biltema på forpakningen, og ikke ELFA? nei, det kunne ikke brydd meg mindre, men fordi mine to (riktignok kjøpt sammtidig) røk begge to, etter ca en uke hver. forøvrig er dette ikke 12V dioder, men dioder med ferdig montert motstand på den ganske lange ledningen. og med en gjenget metallkapsling rundt, f.eks for infelling i et panel. Endret 29. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 At begge ryker tilnærmet sammtidig rykter vel mer om ett problem i kilden din? Har flere selv, og alle har fungert strålende lenge. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) ble brukt i to separate, men like enheter. meget mulig, men fordi det var et ombygging/tilpassings prosjekt (ikke pc) ble spenningen målt flere ganger og havnet alltid klokkerent på 12,03V. men det kan jo hende den hadde transienter. Endret 29. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå