Gå til innhold

Innkjøp av deler til rackskap.

sgaah

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har jeg nå bestemt meg for å få utstyret montert i rack. Blir med en gang litt enkler å renholde, samt det ser jo litt finere ut. Etter mye frem og tilbake har jeg kommet frem til at ett 32 U rack skulle være nok til meg i en god stund fremover. Vil gjerne presentere hva jeg har tenkt å kjøpe for å få eventuelle innspill, har aldri montert noe i rack skap så her kan det godt tenkes at jeg har glemt noe.

4U rack,Skinner til 4U rack,Rack skap

På bilde av 4U racket er det 2 usb inganger i front, men under beskrivelsen står det oppført med 0. Noen som vet hva som er korrekt? For å kunne feste 4U racket skikkelig i skapet skal jeg bruke skinner som i linken over, eller må jeg ha hylle? Jeg har en del drevrammer av denne typen fra før. Disse er jeg nokså sikker på at kan brukes på nytt, eller tar jeg feil her også?

Hadde satt stor pris på eventuelle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kabinett (trur eg), kjøpt fra NetShop riktig nok. Kabinettet eg mottok har i allefall 2 usbporter i front som avbildet.

Skinnene er alt som trengs for å feste kabinettet i racket. Nå har eg riktig nok ikkje kostet på meg noe profft rackskap - men har vanskelig for å tro at skinnene ikkje passer standard hullavstand.

Harddiskrammene du linker til vil også passe fint inn i kabinettet, bruker slike hot-swap rammer selv, og det er fester akkuratt som i vanlige 5 1/4" brønner.

edit: du vil også trenge slike muttre til å klipse på stolpene som du igjen kan feste skinnene i. Om dette følger med rackskapet eller ikkje aner eg ikkje. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=3899

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til nextron og hvis dem ikke har høyere fraktpris en netshop så kan man spare en del på å handle rett fra dem.

Skap 6.399 moms 1512 frakt (500,-netshop)= 8300 om samme frakt VS netshop som tar over 10.000.

Vet du noe om luftstrøm i det skapet? Med 6 vegger og døren igjen blir det vel badstue.

Endret av War
Lenke til kommentar
Sa, bare mva og frakt i tillegg.

Kommer ferdig montert på pall.

Vil anta frakt på 800,- + mva til Trondheim

Om mva er 24% så vil man kunne spare 1400-1600kr på å handle rett fra dem om man bor 70 mil unna.

Eneste bakdelen for meg er at jeg hadde tenkt til å benytte Cresco Access for å dele opp i 3 mnd og da må jeg på netshop = Cresco Access gebyr + de 1400kr . .

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...