Gå til innhold

Noen bra webdesignprogram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dreamweaver fra Adobe, men det koster suppe og flesk. Kan også anbefale Notepad++, som derimot er gratis. Begge har autofullførfunksjon, dog Notepad++'s ikke like god som DW sin. Begge støtter et fanebasert grensesnitt.

EDIT: Greit å vite at Dreamweaver er delvis WYSIWYG-basert, dvs. at du ikke trenger kodekunnskaper for å kunne lage en nettside. Dette er uansett ikke anbefalt, spesielt ikke når en skal begynne med webdesign.

Endret av garanti
Lenke til kommentar

Koding er ikke webdesigning.

For a lage grafikk, bruker man feks Photoshop, Illustrator eller Gimp.

Hvis du virkelig har tenkt a begynne a lage sider, vil jeg ikke anbefale a bruke autofullfor. Man ma kunne alle kodene, og da blir autofullfor bare i veien.

Jeg bruker Notepad2. Som er gratis.

Lenke til kommentar

Ok, autofullfør er kanskje feil ord? Jeg mener uansett slike ting som dropdownlister med css-attributter, og automatisk avslutning av tag'er når jeg skriver </ i HTML/XML. Men jo, jeg er enig i at slike funksjoner ikke er så lurt å bruke i læringsfasen.

Men forøvrig, koding er vel webdesigning? Det er i alle fall en svært sentral del av det. Ser nå at han uansett ikke postet i HTML/CSS-delen av forumet. :p

Endret av garanti
Lenke til kommentar
Hei, kan noen gi meg navn på noen gode webdesignprogram? :hmm:

Hvis du med webdesignprogram mener et program som skal brukes til å lage websider og du i tillegg benytter en PC med Windows, så vil jeg anbefale HTML-kit som er gratis og kan lastes ned fra http://www.chami.com/html-kit/. I dette programmet jobber man direkte i koden (som er fargekodet og lett å lese), og det er en integrert forhåndsvisning som gjør at man raskt ser resultatet. Det finnes en mengde plug-ins.

Fordeler med HTML-kit:

- gratis, svært lite og svært raskt

- innebygget kodevalidator (gjør det lett å kode etter W3C-standard)

- en mengde arbeidsbesparende plug-ins

- mulighet for egne maler

- lag egne hurtigtaster for mye brukte elementer

Du kommer langt med "HTML 4.01 Strict" og bruk av HTML-elementene til det de er laget for. Websidenes utseende styres jo uansett i CSS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...