toviz Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei, kan noen gi meg navn på noen gode webdesignprogram? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Dreamweaver fra Adobe, men det koster suppe og flesk. Kan også anbefale Notepad++, som derimot er gratis. Begge har autofullførfunksjon, dog Notepad++'s ikke like god som DW sin. Begge støtter et fanebasert grensesnitt. EDIT: Greit å vite at Dreamweaver er delvis WYSIWYG-basert, dvs. at du ikke trenger kodekunnskaper for å kunne lage en nettside. Dette er uansett ikke anbefalt, spesielt ikke når en skal begynne med webdesign. Endret 26. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Koding er ikke webdesigning. For a lage grafikk, bruker man feks Photoshop, Illustrator eller Gimp. Hvis du virkelig har tenkt a begynne a lage sider, vil jeg ikke anbefale a bruke autofullfor. Man ma kunne alle kodene, og da blir autofullfor bare i veien. Jeg bruker Notepad2. Som er gratis. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Ok, autofullfør er kanskje feil ord? Jeg mener uansett slike ting som dropdownlister med css-attributter, og automatisk avslutning av tag'er når jeg skriver </ i HTML/XML. Men jo, jeg er enig i at slike funksjoner ikke er så lurt å bruke i læringsfasen. Men forøvrig, koding er vel webdesigning? Det er i alle fall en svært sentral del av det. Ser nå at han uansett ikke postet i HTML/CSS-delen av forumet. Endret 26. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
toviz Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Da har jeg fått litt input i hvertfall! Takker Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ellers har jo Microsofts Expression Web fått overraskende gode kritikker rundt på nettet: http://www.microsoft.com/expression/produc...ew.aspx?key=web Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei, kan noen gi meg navn på noen gode webdesignprogram? Hvis du med webdesignprogram mener et program som skal brukes til å lage websider og du i tillegg benytter en PC med Windows, så vil jeg anbefale HTML-kit som er gratis og kan lastes ned fra http://www.chami.com/html-kit/. I dette programmet jobber man direkte i koden (som er fargekodet og lett å lese), og det er en integrert forhåndsvisning som gjør at man raskt ser resultatet. Det finnes en mengde plug-ins. Fordeler med HTML-kit: - gratis, svært lite og svært raskt - innebygget kodevalidator (gjør det lett å kode etter W3C-standard) - en mengde arbeidsbesparende plug-ins - mulighet for egne maler - lag egne hurtigtaster for mye brukte elementer Du kommer langt med "HTML 4.01 Strict" og bruk av HTML-elementene til det de er laget for. Websidenes utseende styres jo uansett i CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå